Skip to main content
Beantwoord

Ik ben mijn SIM kaart kwijt en een nieuwe aanvragen lukt niet want het staat niet op mijn naam

• May 14, 2025
  • 9 reacties
  • 84 keer bekeken

Hi,

Op vakantie ben ik mijn fysieke simkaart kwijtgeraakt. Nu wil het zo zijn dat ik een nieuwe wil aanvragen, alleen staat het contract niet op mijn naam. Hoe los ik dat op?

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Ruben de Bruin, welkom hier. Wat naar om te lezen dat je de simkaart kwijt bent geraakt. Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank. 

Hallo ​@Ruben de Bruin 

Als de contracthouder erbij is en die zijn legitimatie kan tonen dan kan dat in een KPN winkel direct geregeld worden. Dan loop je met een vervangende SIM kaart de winkel uit.

Dit klopt helemaal, de contractant kan ook telefonisch een nieuwe kaart bestellen, dan wordt het via de post opgestuurd. Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact op wanneer het uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

• May 14, 2025

Dat los jij niet op. Degene die het contract wel op zn naam heeft staan moet dat oplossen voor jou.

En als wij onaangekondigd in één van de winkels aankomen, kan het dan gelijk gefixt worden? 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • May 14, 2025

Hallo ​@Ruben de Bruin 

Als de contracthouder erbij is en die zijn legitimatie kan tonen dan kan dat in een KPN winkel direct geregeld worden. Dan loop je met een vervangende SIM kaart de winkel uit.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 14, 2025

Ik vraag me af hoe je in hemelsnaam je fysieke simkaart kwijt kunt raken, ik heb al moeite om de kaart met behulp van bijgeleverde naald uit het toestel te krijgen ​@Ruben de Bruin 

@JanD haha dit komt doordat ik in Sri Lanka een lokale simkaart heb gebruikt voor m’n vakantie. Toen had ik mn KPN simkaart in mijn portemonnee achter een rits gedaan. Op wonderbaarlijke wijze is die daaruit verdwenen. 

@RBxx kan ik dan wel hetzelfde nummer behouden?

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • May 14, 2025

@JanD haha dit komt doordat ik in Sri Lanka een lokale simkaart heb gebruikt voor m’n vakantie. Toen had ik mn KPN simkaart in mijn portemonnee achter een rits gedaan. Op wonderbaarlijke wijze is die daaruit verdwenen. 

Zorg er dan wel voor dat je je simkaart laat blokkeren zsm.

@RBxx kan ik dan wel hetzelfde nummer behouden?

Uw nieuwe simkaart wordt direct in de winkel gekoppeld aan uw oude gegevens, inclusief uw telefoonnummer.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 16, 2025

Hi ​@Ruben de Bruin, welkom hier. Wat naar om te lezen dat je de simkaart kwijt bent geraakt. Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank. 

Hallo ​@Ruben de Bruin 

Dit klopt helemaal, de contractant kan ook telefonisch een nieuwe kaart bestellen, dan wordt het via de post opgestuurd. Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact op wanneer het uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 16, 2025

Zo'n nano simkaart is wel enorm klein. Misschien niet ergens tussen geraakt in dat vak?

Zelf heb ik 't eens zo gedaan. Toen nog standaard sim; ook al klein. Plakbandje op de rug (niet de contact zijde) van het kaartje. En in een envelop geplakt. Kan ook in portemonnee natuurlijk. Misschien iets voor volgende keer.

En heeft je telefoon niet twee simslots? Dan hoeft de kpn sim er niet uit. Bij één is er ondersteuning voor e-sim. Dus kpn naar e-sim (voor vertrek) en het slot is vrij voor een fysiek kaartje in het buitenland.

Maar ja, als je naar de V.S. gaat is het daar weer allemaal e-sim. Ook prepaid heb ik begrepen.

Sri Lanka is wel een bijzonder land om naartoe te gaan. Ik ben niet zo moedig. (en gehecht aan m'n bundel 😉)