Skip to main content
Vraag

Ik ben mijn telefoon kwijt, hoe kan ik een nieuwe telefoon aanvragen?

• January 5, 2026
  • 14 reacties
  • 58 keer bekeken

André Middelkoop
Deelnemer

Omdat ik niet ik kan loggen in mijn KPN wil ik graag direct chat-contact met een medewerker van KPN die mij verder kan helpen met mijn abbo en nieuwe telefoon.

de chat-bot kan mij niet doorverwijzen, dat gaat enkel via dit kanaal 🤔

14 reacties

JanD
Superuser
  • January 5, 2026

Beste ​@André Middelkoop een mobiele telefoon kun je bij iedere telefoonboer op de hoek van  de straat kopen en bij een lokale KPN-winkel kun je een nieuwe simkaart krijgen, dan ga je weer bellend de deur uit.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 5, 2026

Hier kan je een overzicht vinden waar je de KPN winkels kan vinden. Volgens mij heeft KPN geen telefoons meer op voorraad in de winkels, maar je kan ze wel bestellen via de winkels.

En misschien kan je ze ook wel bellen via 0800-0402 (ja, er is altijd iemand in de buurt met een telefoon).

André Middelkoop
Deelnemer

...wonderlijke situatie in de huidige digitale wereld dat ik niet eens online mijn toegang naar mijn account kan herstellen.
de winkel is momenteel geen optie, maar tnx.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 5, 2026

En hoe moet KPN weten dat jij de eigenaar bent die geen toegang heeft tot Mijn KPN?

Eigenlijk zouden ze TOTP (voor Google Authenticator etc) moeten aanbieden om ook toegang te krijgen zonder een SMS-code.

André Middelkoop
Deelnemer

Precies...er zijn idd alleen maar sms-codes mogelijk omdat te doen ???!!!
ik kan er naast zo nog drie tot vier benoemen, te beginnen met een postcode, mail, klantennummer etc.

André Middelkoop
Deelnemer

maar iemand een idee hoe ik een chat met een medewerker kan starten?!

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 5, 2026

...er zijn namelijk alleen maar sms-codes mogelijk omdat te doen ???!!!
ik kan er zo drie tot vier benoemen, te beginnen met een postcode, mail, klantennummer etc.

Die zijn te raden of te achterhalen. Laten we hopen dat KPN snel een extra methode uitrolt.
Als je een telefoonnummer binnen bereik hebt, dan kan je ook een belafspraak maken. Maar volgens mij is er geen chat met een medewerker via Chatbot Dot.

JanD
Superuser
  • January 5, 2026

Beste ​@André Middelkoop via een pc naar MijnKPN gaan moet gewoon lukken zonder verificatie, mits je eerder ingesteld hebt dat het verificatiesysteem de bewuste pc moet ‘onthouden, dan wordt er bij volgende keren niet om een code gevraagd, dat gebeurt alleen weer als je de cookies in de browser verwijdert.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 5, 2026

Ik denk dat ik misschien even terug moet komen op wat ik net zei. Als je 'medewerker' tegen Chatbot Dot zegt, dan lijkt hij je door te willen verbinden met een medewerker. Geef het eens een kans….

André Middelkoop
Deelnemer

@JanD dat is nou juist het probleem. Zo af en toe cookies verwijderen leidt tot digitale hygiëne 🙃

JanD
Superuser
  • January 5, 2026

@JanD dat is nou juist het probleem. Zo af en toe cookies verwijderen leidt tot digitale hygiëne 🙃

Bij een functionerende mobiel is dat inderdaad geen probleem, maar nu dus wel helaas. ​@André Middelkoop 

• January 5, 2026

Zit jij nog in de contractperiode en kun je nog niet verlengen? Dan kan je geen nieuwe telefoon bestellen bij KPN. Niet via de website en niet telefonisch. 

Je moet daarvoor naar de winkel. Alleen daar kan je bij KPN een nieuw toestel kopen zonder abonnement. Die zal je dan ook meteen moeten betalen. Kan niet op afbetaling. En je moet extra betalen ten opzichte van de prijs die KPN op hun website heeft staan.

Je kan wel een nieuwe simkaart bestellen denk ik. Via Facebook of X. Die kun je dan is een ander toestel stoppen. Vervolgens kun je weer inloggen op MijnKPN en verlengen. 

Er is 1 uitzondering. Als je een sim-only abonnement hebt wat minimaal 3 maanden oud is, dan kan je wel verlengen met toestel. Maar dat kan alleen telefonisch. Niet via de website. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi Andre, welkom hier. Dat is een lastige situatie die dan door de omstandigheden rond 2FA wat moeilijker is. Je kan altijd even met een andere telefoon contact zoeken met de klantenservice, langs een winkel gaan of even contact zoeken via Facebook of X mocht dat een optie zijn.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@André Middelkoop! Er schoot mij na overleg met een collega nog iets te binnen wat je nog zou kunnen proberen. Maar dat gaat wel uit van het volgende:

• Heb je wellicht nog een andere (oude) reservetelefoon? 
  • Beschikt deze over de optie voor een e-sim?

Mocht dat het geval zou je nog even een e-sim kunnen installeren zodat er weer geverifieerd kan worden via 2FA. 

Dat kan via deze pagina.

Je ontvangt dan een e-mail met een QR-code na het pinnen van een cent via ideal.