Skip to main content
Antwoord

Ik ben nog steeds afgesloten maar heb al betaald

• October 20, 2025
  • 2 reacties
  • 25 keer bekeken

Moubarak Hayal
Nieuwkomer

Hoi, 

Ik heb jullie hulp nodig. Ik zit in het buitenland.

Mijn simkaart was geblokkeerd door een niet betaalde factuur. De factuur is betaald en mijn abonnement staat weer goed in mijn KPN app. De probleem is dat ik geen bereik / service heb. Ik weet niet wat er aan de hand is, maar ik kan via de chat bot niks regelen omdat ik geen bereik en geen service heb, niet gebeld kan worden en ik zit in het buitenland. De bot wilt me niet met een medewerker laten chatten. Ik kan ook geen andere ESIM downloaden of inloggen op mijn KPN via de web omdat ik geen sms verificatie kan ontvangen. 

Ik heb een ESIM

Wat kan ik doen? 

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hi ​@Moubarak Hayal en welkom op de community! Ik zie dat Michel uit Arnhem hierboven al een reactie op je vraag heeft achtergelaten, waarvoor dank! Is het inmiddels gelukt om het probleem met je eSIM en bereik op te lossen?

2 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Moubarak Hayal 

Welkom op de community van KPN.

Op welke wijze heb je het openstaand bedrag betaald aan KPN?
Door middel van een normale overschrijving of via een iDeal betaling?

Er zit namelijk verwerkingstijd tussen het betalen en het betaalsysteem van KPN, daarbij is ook het tijdstip van betalen een belangrijke factor.

Mocht jouw betaling inmiddels verwerkt zijn, dan kun je het beste jouw smartphone volledig uitzetten (dus niet op vliegtuigstand) en na 3 minuten weer aan.
Hiermee zorg je ervoor dat jouw eSIM zich opnieuw aanmeld op het mobiele netwerk en bij de centrale van KPN in Nederland, hierbij neemt de eSIM nieuwe updates erin mee.

Een eventuele nieuwe eSIM kun je ook zonder een verificatie code aanvragen bij KPN, je hebt daarbij je 06-nummer, mailadres (bekend bij KPN), en de app van je bank nodig.
Je betaald dan 1 cent per iDeal ter verificatie, en krijgt vervolgens een QR code per mail maar ook op het scherm (PC of Laptop) waarmee je de aanvraag hebt gedaan.
Met deze QR code zet je dus een nieuwe/vervangende eSIM op je smartphone.

Klik hiervoor op de volgende link: Nieuwe eSIM aanvragen met iDeal.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 21, 2025

Hi ​@Moubarak Hayal en welkom op de community! Ik zie dat Michel uit Arnhem hierboven al een reactie op je vraag heeft achtergelaten, waarvoor dank! Is het inmiddels gelukt om het probleem met je eSIM en bereik op te lossen?