Skip to main content

Voor sommige mensen ben ik niet bereikbaar op mijn mobiel (tot nu toe allemaal VFZ). Ze krijgen steevast ‘niet bereikbaar’ en vaak ook niet de voicemail. Klachten zijn nadat ik over ben gestapt naar e-sim (en had een duo sim, wat blijkbaar niet samengaat). Als ik zelf bel via vast gaat het altijd goed. Ik heb inmiddels twee een ‘nieuwe’ e-sim geactiveerd, maar het probleem blijft hardnekkig.

*Admin: titel aangepast voor een betere vindbaarheid

Hallo @Chris Holman , ben jij soms recent overgestapt van Vodafone naar KPN?
Dan is er mogelijk tijdens de nummerovername een ‘vlaggetje (VF nummer)’ bij VF blijven hangen, waardoor alle VF nummers die jou bellen de melding ‘niet bereikbaar’ krijgen.


Dag Ruud, dank voor je reactie. Ik zit sinds 2014 bij KPN en kom van TMobile. Mijn collegae zitten wel allemaal (zakelijk) bij VFZ, en daar ervaar ik meeste klachten bij.


OK Chris, dan speelt een recente overgang dus geen rol.

Dan kan ik je alleen nog aanraden om KPN klantenservice te bellen via 0800-0402 (gratis).


Hallo @Chris Holman

Wat een vervelend probleem, ik denk graag met je mee. Heb je in plaats van een E-sim al eens een fysieke simkaart geprobeerd? Speelt het probleem dan nog steeds? Ondervinden jouw collega's meer problemen als zij naar KPN klanten bellen? 

Wat voor telefoon gebruik jij momenteel en staan de bellers in jouw contacten lijst? Op een iPhone kunnen onbekende bellers geblokkeerd worden door Apple

 


Dag Hanna, dank voor je bericht. Het gaat om bellers die allemaal in mijn contactenlijst staan en ik heb idd onbekende nummers op stil staan (maar de bellers zouden dan naar de voicemail moeten worden doorgezet, en dat is niet het geval). Ik heb nu weer een fysieke sim-kaart, lijkt opgelost. Niet goed dat een e-sim onbetrouwbaar is op een iPhone 12 pro max bij KPN als die idd het euvel blijkt te zijn 😞.


Hallo @Chris Holman

Wat een vervelend probleem, ik denk graag met je mee. Heb je in plaats van een E-sim al eens een fysieke simkaart geprobeerd? Speelt het probleem dan nog steeds? Ondervinden jouw collega's meer problemen als zij naar KPN klanten bellen? 

Wat voor telefoon gebruik jij momenteel en staan de bellers in jouw contacten lijst? Op een iPhone kunnen onbekende bellers geblokkeerd worden door Apple

 

Dag Hanna, dank voor je bericht. Het gaat om bellers die allemaal in mijn contactenlijst staan en ik heb idd onbekende nummers op stil staan (maar de bellers zouden dan naar de voicemail moeten worden doorgezet, en dat is niet het geval). Ik heb nu weer een fysieke sim-kaart, lijkt opgelost. Niet goed dat een e-sim onbetrouwbaar is op een iPhone 12 pro max bij KPN als die idd het euvel blijkt te zijn 😞.

Fijn dan een fysieke simkaart het probleem heeft opgelost! Klinkt helaas als wat kinderziektes van de E-Sim. Als je in de toekomst de E-Sim weer gaat proberen hoop ik dat de problemen dan ook verholpen zijn.