Skip to main content

Hi all,

Ik heb twee vragen:

1 - Wat kost het om met een KPN-abonnement vanuit Nederland naar een Nederlands mobiel nummer in Australië te bellen?

2 - Wat kost het om met een KPN-abonnement vanuit Nederland naar een Australisch mobiel nummer in Australië te bellen?

Ik reis door Australië en zoek uiteindelijk antwoord op de vraag of het voor de thuisblijvers goedkoper is om hen mijn Australische nummer te laten bellen, of mijn Nederlandse nummer in Australië.

Alvast bedankt!

Hallo @HenkJanJaapJoop ,


Zelf kun je een bundel kopen voor het gebruik in Australië. 


https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/wereld.htm

 

Buitenbundeltarieven

Heb je geen Extra Bundel voor een land in de tariefregio 'Supervoordeelland buiten de EU'? Dan kun je ook per MB, minuut of sms betalen. Hiervoor geldt een buitenbundeltarief. Bekijk ze hieronder

Ik ben in Australië

Je bent in Australië en belt of sms't naar iemand in Nederland of land in de tariefregio 'Supervoordeelland buiten de EU'.

  • Internet:

     € 2,50 / MB
  • Bellen:

     € 1,00 / min
  • Gebeld worden:

     € 0,50 / min 
  • Sms versturen:

     € 0,30 / sms
  • Sms ontvangen:

     gratis

Ik bel van Nederland naar Australië

Je bent in Nederland en je belt of sms't naar een nummer uit Australië

  • Bellen:

     € 0,30 / min
  • Sms versturen:

     € 0,30 / sms

 

 


Hallo @HenkJanJaapJoop ,


Zelf kun je een bundel kopen voor het gebruik in Australië. 


https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/wereld.htm

 

Buitenbundeltarieven

Heb je geen Extra Bundel voor een land in de tariefregio 'Supervoordeelland buiten de EU'? Dan kun je ook per MB, minuut of sms betalen. Hiervoor geldt een buitenbundeltarief. Bekijk ze hieronder

Ik ben in Australië

Je bent in Australië en belt of sms't naar iemand in Nederland of land in de tariefregio 'Supervoordeelland buiten de EU'.

  • Internet:

     € 2,50 / MB
  • Bellen:

     € 1,00 / min
  • Gebeld worden:

     € 0,50 / min 
  • Sms versturen:

     € 0,30 / sms
  • Sms ontvangen:

     gratis

Ik bel van Nederland naar Australië

Je bent in Nederland en je belt of sms't naar een nummer uit Australië

  • Bellen:

     € 0,30 / min
  • Sms versturen:

     € 0,30 / sms

 

Het maakt dan niet uit of je een Nederlands nummer belt (wat in Australië gebruikt wordt) of dat je een Australisch nummer belt. 

Dag Noordzee,

Het ging mij eigenlijk alleen om de verschillende kosten-opties (bellen naar Nederlands nummer vs. bellen naar Australisch nummer) voor de thuisblijvers in Nederland.
Weet je die misschien ook?

Dank voor de gedane moeite van het reageren.

Groeten


……. (verwijderd) 


Bellen naar Nederlands nummer in Australië. Vanuit Nederland + EU. in de bundel. Dan € 0 dus.

Voor een ontvangen oproep betaal jij € 0,50 per minuut. Ongeacht het nummer wat naar jouw belt. 

Bellen naar Australisch nummer € 1,00 per minuut. 

Tip. Bel en wordt gebeld met/door familie en vrienden via WhatsApp. Via wifi kost het dan niks. Via 4G slechts 1 MB per 4 minuten met audio only bellen. 


Bellen naar Nederlands nummer in Australië. Vanuit Nederland + EU. in de bundel. Dan € 0 dus.

Voor een ontvangen oproep betaal jij € 0,50 per minuut. Ongeacht het nummer wat naar jouw belt. 

Bellen naar Australisch nummer € 1,00 per minuut. 

Tip. Bel en wordt gebeld met/door familie en vrienden via WhatsApp. Via wifi kost het dan niks. Via 4G slechts 1 MB per 4 minuten met audio only bellen. 

Dankjewel!

Heb je een misschien een linkje? Ik zie 1,00 euro per minuut voor bellen naar Australisch nummer niet terug. Ik zie hier 0,30 euro: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland.htm

Dank weer! ;)
Groeten


Ach. Ik had daar ook even moeten kijken in plaats van uit het hoofd.

http://kpn.com/buitenland

Iemand in Nederland met vaste of mobiele belt voor 0,30 naar Australisch nummer.

Met mobiele binnen de bundel (= €0) naar Nederlands nummer waar ook ter wereld. Ontvanger buiten EU betaalt. 

Met bundel inclusief bellen is het minder duur. 

Maar ja. Buiten EU gebruik je natuurlijk WhatsApp audio only (1 MB per 4 minuten). Zeker als je in Australië belt naar vrienden, familie. 

Laat je ook bellen via WhatsApp. Via wifi kost dat niets... ;)

Alleen instanties bijvoorbeeld de accommodatie moet je vaak wel 'gewoon' bellen. 

 


Hallo @HenkJanJaapJoop ,


Zelf kun je een bundel kopen voor het gebruik in Australië. 


https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/wereld.htm

 

Buitenbundeltarieven

Heb je geen Extra Bundel voor een land in de tariefregio 'Supervoordeelland buiten de EU'? Dan kun je ook per MB, minuut of sms betalen. Hiervoor geldt een buitenbundeltarief. Bekijk ze hieronder

Ik ben in Australië

Je bent in Australië en belt of sms't naar iemand in Nederland of land in de tariefregio 'Supervoordeelland buiten de EU'.

  • Internet:

     € 2,50 / MB
  • Bellen:

     € 1,00 / min
  • Gebeld worden:

     € 0,50 / min 
  • Sms versturen:

     € 0,30 / sms
  • Sms ontvangen:

     gratis

Ik bel van Nederland naar Australië

Je bent in Nederland en je belt of sms't naar een nummer uit Australië

  • Bellen:

     € 0,30 / min
  • Sms versturen:

     € 0,30 / sms

 

Dag Noordzee,

Het ging mij eigenlijk alleen om de verschillende kosten-opties (bellen naar Nederlands nummer vs. bellen naar Australisch nummer) voor de thuisblijvers in Nederland.
Weet je die misschien ook?

Dank voor de gedane moeite van het reageren.

Groeten

Die 0,30 cent voor bellen naar Australische nummers staat ook gewoon op de website. 
 

En zoals @PeterG al schrijft: bel je naar een Nederlands nummer dat in Australië wordt gebruikt, dan betaalt de ontvanger kosten en niet de beller vanuit de EU. 


Hartelijk dank! :)


Reageer