Skip to main content

Wel berijk en 4G maar kan niet bellen en niet op internet hoe kan dit en wat kan ik er aan doen ?  

 

Hoi @jasper hendriks 

Welkom op het forum van KPN

Zo te zien ben je op vakantie in het buitenland, aangezien ik een R zie staan (van roaming) bij de ontvangststerkte op het display.
Ook zie ik daar een kruisje bij staan, wat vaak betekend dat je geen toegang hebt tot het desbetreffende lokale mobiele netwerk.

Selecteer handmatig een ander mobiel netwerk binnen de instellingen van je smartphone, meestel te vinden onder mobiel netwerk of netwerkinstellingen.
Je smartphone gaat dan zoeken naar beschikbare mobiele netwerken op de locatie waar je bent, en dan kies je voor een ander netwerk dan waarop je nu bent aangemeld.

Heb je enkele netwerken geprobeerd, maar zonder resultaat dan adviseer ik je om de netwerkinstellingen van je smartphone een keer te resetten, dit lost vaak de meeste problemen op.

Hierbij het stappenplan om de netwerkinstellingen te resetten:
 

Heb je een iPhone:

Ga naar 'Instellingen’ > 'Algemeen' > 'Zet over of stel sapparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Hierdoor worden niet alleen wifinetwerken en -wachtwoorden opnieuw ingesteld, maar ook mobiele instellingen en eerder gebruikte VPN- en APN-instellingen.

Heb je een Android toestel:

In de meeste gevallen kun je de optie voor het resetten van netwerkinstellingen vinden bij Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten > opties-symbool > Netwerkinstellingen resetten, of bij Instellingen > Mobiele netwerken > Stel gegevens opnieuw in.

Laat even weten of één van beide opties het probleem heeft verholpen!!