Skip to main content

Ik ben vrijwilliger bij de kringloopwinkel en heb een telefoon ontvangen met simkaart van KPN. Mij is helemaal niet bekend waar die telefoon vandaan komt. Maar het was een senioren telefoon dus heb ik het vermoeden dat de betreffende persoon is overleden. Kunnen jullie dat abonnement beeindigen? Ik weet het 06-nummer.

Hallo @Nummerbehoud JvG je kunt het beste even langs een lokale KPN-winkel gaan.

Daar kunnen ze nagaan of het nog een actief nummer is. Je kunt ook eens naar dat nummer bellen of proberen te bellen met dat nummer, dan weet je ook al veel meer.

 


Hoi @Nummerbehoud JvG, welkom! Wat fijn dat je dit komt melden.  Jan zit op het goede spoor. Ik heb alleen nog wat aanvullende informatie voor je.

Wij kunnen inderdaad controleren of het een actief nummer is. En wij kunnen vervolgens een bericht sturen naar de contractant. De contractant is vervolgens ook degene die de opzegging moet regelen. Jij kan dit niet doen. Als de contractant inderdaad overleden blijkt, dan kunnen de nabestaanden de opzegging bij ons regelen.

 

Dus, je kunt hiervoor even bij een KPN Winkel langsgaan. Maar je mag ook het 06-nummer in je forumprofiel zetten. Reageer hier weer als je dit gedaan hebt, dan help ik je verder.


Reactie staat in mijn forum, dank


Dank je @Nummerbehoud JvG! Ik zie dat het inderdaad een nog lopend abonnement is. Ik heb de simkaart geblokkeerd, dus deze kun je nu weggooien. Ik stuur een bericht naar het bij ons bekende contactadres van dit abonnement om ze te informeren dat het abonnement nog actief is en wat ze moeten doen als ze het willen opzeggen. 


Hartelijk dank Erik!!