Skip to main content

Ik heb geen netwerk in het buitenland. Heb alles geprobeerd, roaming staat aan, heb handmatig netwerk ingesteld, maar geen van allen pakt ie, telefoon aan/ uit gedaan, kortom HELP

Ā 

Hoi @Travelsolo, welkom bij ons op het forum. Heb je helemaal geen bereik in het buitenland, of werkt het bijvoorbeeld wel om te bellen maar niet om te internetten?

Je zegt dat geen lokaal netwerk pakt, krijg je daarbij een foutmelding of gebeurt er iets anders?

Heb je jouw toestel al eens herstart ook, sinds je daar bent?

Om met je mee te kunnen denken hebben we meer informatie nodig zoals je ziet, we horen het graag van je. Als je wel kunt bellen is het ook mogelijk om telefonisch contact met ons op te nemen, vanuit het buitenland kan dat opĀ +31612001200. Telefonisch contact is in zulke gevallen sneller.

Ā 

Voor meer informatie over het gebruik van je mobiele telefoon in het buitenland kan je ook hier kijken:Ā 

Ā 


Hoi, ik kan ook niet bellen...als ik een netwerk selecteer gebeurd er niets, heb het toestel ook opnieuw opgestart, en nu?


En ik heb net gebeld met de KPN en die zegt dat er wrs weinig bereik is waar ik ben .. zit in IJsland. Maar ik zie zelfs niet dat er een E bovenin staat, wat je ziet als je geen bereik hebt


ik kan ook geen sms verzenden....het bellen lukte omdat ik een netwerk heb geselecteerd en toen deed hij het even, maar nu weer niet...ik weet me geen raad, help!


Zit je in een stad of in een dorp?Ā 


Ik zit in een stad....nergens verbinding...


Ik ben nog nooit in IJsland geweest, maar buiten de bebouwde kom verwacht ik daar ook minder signaal. Binnen dorpen en steden verwacht ik wel dat er bereik is. Wij hebben geen invloed op de lokale netwerken, het is mogelijk dat hun bereik minder is op de locatie waar je bent.

Heb je dit op meerdere plekken waar je in IJsland bent geweest, of alleen op de locatie waar je nu bent?


Maar ik zie zelfs niet dat er een E bovenin staat, wat je ziet als je geen bereik hebt

Als je gĆ©Ć©n bereik hebt zie je de E ook niet. Die staat voor EDGE, wat 'ā€™internet via 2G'ā€™ is.