Skip to main content
Beantwoord

Ik heb geen internet in München op mijn nieuwe smartphone

• April 16, 2025
  • 3 reacties
  • 42 keer bekeken

Ik heb geen mobiel internet in München. O2 is de lokale provider en ik kan wel bellen. Ik weet niet of het te maken heb met het feit dat ik kort voor vertrek een nieuw toestel in gebruik genomen heb. Ik kan via mijn.kpn ook niet meet het toestel wijzigen, die informatie lijkt verdwenen.

Wat kan ik doen om internet verbinding te krijgen?

Beste antwoord door TomT25

Ah, na twee dagen zoeken heb ik ontdekt dat data roaming uit stond op mijn nieuwe telefoon, na het inschakelen heb ik alsnog internet.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • April 16, 2025

Ah, na twee dagen zoeken heb ik ontdekt dat data roaming uit stond op mijn nieuwe telefoon, na het inschakelen heb ik alsnog internet.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@TomT25 

Als extra tip 💡vanuit mijn kant:

Je kunt jouw smartphone ook handmatig laten zoeken naar beschikbare netwerken in Duitsland.
Dit kun je doen vanuit het menu van je smartphone bij “Mobiele Netwerk” of “Netwerkinstellingen”.

Het beste bereik heeft Telecom DE op zowel 4G als 5G, en heeft net zoals KPN in Nederland veel netwerktesten gewonnen.
Als tweede optie zou je ook nog voor Vodafone DE kunnen kiezen, die heeft ook een beter bereik dan O2 (Telefonica).

O2 was jaren terug nog E-Plus waar KPN nog aandelen in had, vandaar dat O2 nog steeds als voorkeur wordt gebruikt als je in Duitsland bent, ondanks dat KPN zich volledig heeft teruggetrokken en het nu valt onder Telefonica.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@TomT25. Welkom op de KPN Community! Hopelijk heb je het naar je zin in Munchen. Mooie stad is dat!

En gelukkig ben je er zelf achter gekomen wat het mankement was. Op een nieuw toestel staan vaak de instellingen nog niet helemaal naar wens en daar kom je dan op deze manier achter 😋

Mocht er nog iets zijn of heb je nog andere vragen, dan weet je ons te vinden!