Skip to main content

Ik heb nooit meer dan 2 strepen gehad, bij slecht weer helemaal geen bereik als ik thuis ben. 
ik hoor regelmatig dat mensen mijn nummer niet kunnen bellen. Een simkaartje veranderd niks, een nieuwe telefoon helpt ook niet, data aan en uit, telefoon uitzetten, helemaal niks helpt . bepaalde apps spelen niet af zoals Netflix. 
Het is gewoon waardeloos 

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hi @Nooit meer dan 2 strepen en welkom op het forum! 

Niet handig als je niet bereikbaar bent. Als een andere simkaart en een ander toestel niet helpen dan zal het echt met het bereik op je adres te maken hebben. 
Afhankelijk van welk toestel je hebt, kun je ook VoWiFi instellen. Dan bel je ook via de wifi thuis en dat is de beste oplossing als het bereik in je woning niet goed is. 

Als dat geen optie is op je nieuwe toestel, of het werkt via VoWiFi ook niet goed, neem dan contact met ons op via 0800-0402 doordeweeks tussen 8:00 - 18:00 en op zaterdagen tussen 8:00 - 17:00. 
Mijn collega kan dan kijken hoe het bereik op je adres is en eventuele verdere stappen uitzetten, mocht dit nodig zijn. 🙂


Onzin die mensen bellen wel, maar met een antwoord waar je niks Mee kan. Ze beweren dat het bereik gewoon goed moet zijn terwijl niemand hier in het dorp goed bereik heeft met mobiel data. 


Onzin die mensen bellen wel, maar met een antwoord waar je niks Mee kan. Ze beweren dat het bereik gewoon goed moet zijn terwijl niemand hier in het dorp goed bereik heeft met mobiel data. 

Hoi @Nooit meer dan 2 strepen 

Kun je mij een postcode geven van een adres in jouw dorp (dus géén huisnummer)?
Dan kan ik voor je gaan uitzoeken hoe dekking van 4G en 5G momenteel in jouw dorp is, maar ook waar de zendmasten van KPN staan?

Hiermee krijg ik een duidelijk beeld, van wat de situatie is rondom de mobiele netwerkdekking in jouw dorp en direct daar buiten.
En wordt het hopelijk ook duidelijk waarom jij (maar ook andere dorpsgenoten) slechte dekking ervaren.

Ik zie je reactie graag tegemoet.


4491 E W de mast staat hier nog geen 2 km vandaan 


Wissenkerke


1361dg is ook drama (almere duin/poort) toch wel een groot gebied, niet of nauwelijks 5g buiten en een brakke 4g verbinding..kom van vodafone die heeft het toch wel beter voor elkaar...


hier kun je zelf kijken wat je dekking zou moeten zijn: Dekkingskaart 4G & 5G voor mobiel bellen en internetten | KPN


Onzin die mensen bellen wel, maar met een antwoord waar je niks Mee kan. Ze beweren dat het bereik gewoon goed moet zijn terwijl niemand hier in het dorp goed bereik heeft met mobiel data. 

Als niemand in het dorp goed bereik heeft lijkt het toch een kwestie te zijn van onvoldoende zendmasten.


Hallo @Nooit meer dan 2 strepen ,

Ik zie op de dekkingskaart dat de dekking bij jou niet optimaal is. Dus twee streepjes zou goed kunnen. Je kunt eens kijken wat het beste resultaat geeft bij jou : 4G, 5G of desnoods nu nog even 2G. Je kunt dit instellen in jouw telefoon: 

bron: 

https://www.kpn.com/netwerk/dekkingskaart.htm


4491 E W de mast staat hier nog geen 2 km vandaan 

 

Hoi @Nooit meer dan 2 strepen 

Hartelijk dank voor je bericht met een postcode terug.
Was zaterdagmiddag en avond (gisteren) niet meer op het forum aanwezig, dus vandaar dat ik nu pas reageer.

Ik ben even voor je gaan kijken, hoe de dekking in het dorp Wissenkerke is, een dorp waarvan ik eerlijk gezegd nog niet eerder van heb gehoord, dus waar het forum wel niet goed voor kan zijn.

  • Dekking 4G(+) : Deze is goed tot optimaal in en rondom Wisskerke, je kunt er op het  4G+ netwerk van KPN tot een downloadsnelheid van 300 Mbit/s behalen.
  • Dekking 5G : In en direct rondom het dorp eveneens een goede dekking, maar ga je richting het westen dan heb je ter hoogte van de Nieuweweg en Sophiaweg geen dekking meer.

Wissenkerke heeft maar één zendmast voor mobiele netwerken, en daarop zitten zowel KPN, Odido alsmede Vodafone met hun zendmasten.

Deze zendmast (vakwerkmast) staat bij:

  • Roompot Vakantiepark aan de Longroomweg ten Noord-Westen van Wissenkerke.
  • Deze zendmast staat op 2 kilometer afstand van het dorp.

De tweede zendmast staat in het dorp Kamperland, maar die staat de ver om een goede dekking te verkrijgen in het dorp Wissenkerke.

Maar al om al staan er niet veel zendmasten op dat stuk Zeeland.

Maar met de zendmast van KPN aan de Longroomweg, zou je in principe een goede dekking moeten ervaren in Wissenkerke, al zit je altijd met factoren van hoge bomen, tussenliggende gebouwen en de isolatie van de woning, die het signaal doen verslechteren.

Dus woon je bijvoorbeeld aan de Akkerrand in Wissenkerke, dan zal het signaal dus een stuk zwakker zijn, dan bijvoorbeeld aan de Wilhelminastraat.

Dit geldt voor alle providers, omdat ze alle drie op dezelfde zendmast zitten.


Onzin die mensen bellen wel, maar met een antwoord waar je niks Mee kan. Ze beweren dat het bereik gewoon goed moet zijn terwijl niemand hier in het dorp goed bereik heeft met mobiel data. 

Als niemand in het dorp goed bereik heeft lijkt het toch een kwestie te zijn van onvoldoende zendmasten.

Hoi @Wim27 

Er staan inderdaad een beperkt aantal zendmasten op dat stukje Zeeland, en die worden allemaal gedeeld (KPN, Odido en Vodafone).
Waarschijnlijk dat de gemeente aldaar niet gauw een vergunning verstrekt, om een nieuwe zendmast te mogen plaatsen, waardoor je dus gebieden houdt met een slecht ontvangst van 4G en 5G.


Hallo @Nooit meer dan 2 strepen ,

Ik zie op de dekkingskaart dat de dekking bij jou niet optimaal is. Dus twee streepjes zou goed kunnen. Je kunt eens kijken wat het beste resultaat geeft bij jou : 4G, 5G of desnoods nu nog even 2G. Je kunt dit instellen in jouw telefoon: 

bron: 

https://www.kpn.com/netwerk/dekkingskaart.htm

Hoi @Noordzee 

Ik denk dat je per ongeluk de postcode van @zijksnor hebt gebruikt op de dekkingskaart.
Want op de postcode 1361 DG is de dekking van het KPN netwerk op 4G en 5G inderdaad niet optimaal.

Maar in het dorp Wissenkerke is de dekking goed tot optimaal, althans volgende de actuele dekkingskaart en de postcode die @Nooit meer dan 2 strepen mij heeft verstrekt.


Hoi @Michel.uit.Arnhem ,

Nee, hoor. Ik heb de postcode van TS gebruikt. Er is zeker wel dekking in Wissenkerke, maar het is zeker voor 4G niet optimaal.  Ik kan me wel voorstellen dat er meer mensen in dat dorp zijn die binnenhuis een matige ontvangst hebben.

Wat dan wil helpen is naar de eerste verdieping lopen.  Of switchen naar 2G of 5G.   

 


Hoi @Michel.uit.Arnhem ,

Nee, hoor. Ik heb de postcode van TS gebruikt. Er is zeker wel dekking in Wissenkerke, maar het is zeker voor 4G niet optimaal.  Ik kan me wel voorstellen dat er meer mensen in dat dorp zijn die binnenhuis een matige ontvangst hebben.

Wat dan wil helpen is naar de eerste verdieping lopen.  Of switchen naar 2G of 5G.   

 

Hoi @Noordzee 

Ah! Helder en duidelijk.
En wat je ook zegt, er zijn stukken bij waar het bereik van 4G en 5G beperk tot niet mogelijk zijn, en dat komt omdat er te weinig zendmasten staan.

En ook waar je woonachtig bent in het dorp Wissenkerke.
Ik sluit mij daarom ook bij je aan, dat mensen in het Zuid-Oosten van het dorp een matig tot slecht bereik zullen ervaren, terwijl de inwoners ten Noord-Westen in het dorp waarschijnlijk geen problemen ervaren.


Dank jullie allemaal voor de reacties.