Skip to main content

Sinds 1 of 1,5 week slecht of geen 4g. Is geen individueel probleem, wij hebben meerdere 11’s in huis, die het allemaal hebben. Wifi geen probleem, maar 4G doet het niet, traag of heel af en toe. 
 

issue dat ik kan vinden is van 2 jaar terug. Is er een recente update/release geweest aan jullie kant? Ik heb zelf zowel een e-Sim en sim erin zitten. Beide met KPN, ene persoonlijk, andere zakelijk. Vol abonnement, op beide zelfde probleem. Omdat ik hem ook zakelijk gebruik is het echt een issue. Werken in de trein gaat niet meer.. 

mvg Bianca 

Momenteel 2 toestellen op dezelfde locatie, een iPhone 12 Pro en een iPhone 13 Pro. De iPhone 12 heeft verbinding met Edge terwijl de iPhone 13 verbinding heeft met 5G.

 

Beide toestellen maken gebruik van een KPN e-SIM(58.1) en iOS 17.5.1 


Ik heb hetzelfde probleem

had een iPhone 11 en sinds 2 weken valt 4G weg, ik krijg edge te zien

iphone 12 besteld en na 3 dagen hetzelfde probleem, vandaag bij kpn winkel simkaart laten wisselen ook dit hielp niet

morgen maar terug naar kpn winkel

waardeloos dit 


 Zeilbood, Ronald, hebben jullie ook deze stappen getest die mijn collega gisteren noemde:

Spijtig om te lezen dat jullie tegen problemen met jullie toestel aanlopen. Even een aantal algemene zaken die je kunt proberen:

  • zet het toestel eens uit en weer aan
  • probeer om de simkaart in een ander toestel te plaatsen. Werkt het dan wel?
  • zet de netwerkinstellingen opnieuw in, via: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'

 

Als het daar niet mee lukt, dan is toch het advies om te bellen, of bij een winkel langs te gaan als je dat liever doet. 

Mocht dit allemaal niet werken, dan kan je het beste contact opnemen met onze telefonische klantenservice (0800-0402). Dat kan ook via Bellen via Wifi. Mijn collega's kunnen een ticket voor onze technische dienst aanmaken en zij zoeken het verder voor je uit. 

 


Ik heb vandeweek toch maar even gebeld met KPN en kreeg te horen dat dit “wereldwijd vaker speelt”. Ik kon weinig vinden online. Werd me geadviseerd om het toestel maar te vervangen met een nieuwe. Geen acceptabel of professioneel antwoord dat ik vanuit KPN verwacht: teleurstellend.

Wonder boven wonder deed mijn toestel het gisteren en vandaag weer vrij redelijk, zonder ook maar iets veranderd te hebben. Data is nog steeds niet snel en batterij wel snel leeg.

ik kan maar 2 dingen bedenken:

-iOS 17.5.1 recent geïnstalleerd 

of

KPN heeft iets gewijzigd / een storing

het is allemaal niet erg, maar ik word wel graag goed geïnformeerd en geadviseerd.

Ja, ik heb precies 2 weken was ik in frankrijk, 1e 2 weken geen probleem, einde laatste week plots steeds E, ipv 4G. Ook geen melding van land grens, ook in nederland, steeds E waar ik anders altijd 4 G had, ik heb pas de update gedaan, dat heeft niet geholpen…Het is een zakelijke IPhone SE - MHGT3J/A ziet er uit dat iets is bij KPN is veranderd qua dekking, want in Frankrijk, Belgie en Nederland slechte dekking en als ik 4G heb is de data erg traag, gebruik vaak teams conference in de auto en dat ook onmogelijk, google maps heeft vaak geen data, bellen geeft problemen en toestel gaat steeds uit, is dan te heet geworden. Ook dat kpn netwerk APN internet naar portalmmm.nl , fastinternet, iets beter, maar blijft slecht. Wie weet een oplossing, al deze toestellen kunnen toch niet plots kapot zijn, of is er ingebouwde ouderdom?!? 


Ik heb met mijn IPhone 11 sinds 1,5 week vaker Edge dan 4G bereik. Hierdoor vallen gesprekken ineens weg en hoort mijn gesprekspartner mij niet. Overgaan duurt ook erg lang en gedurende bereik Edge is bellen of internet gebruik niet mogelijk. Dit is een hinderlijk probleem met navigatie via telefoon.

Ik ben hiervoor al naar de winkel geweest waar ze de instelling hebben nagekeken, waarin niets geks te vinden was. Nieuwe simkaart bleek ook geen oplossing, want dag later weer hetzelfde probleem op meer locaties dan voorheen. Helaas kon er geen ticket aangemaakt worden over dit onderwerp. 


Ook ik ervaar deze problemen met iPhone 11.  Heel jammer want altijd heel tevreden geweest met KPN. De adviezen 

  • zet het toestel eens uit en weer aan
  • probeer om de simkaart in een ander toestel te plaatsen. Werkt het dan wel?
  • zet de netwerkinstellingen opnieuw in, via: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'

opgevolgd zonder resultaat.  Dus lijkt een software matig probleem. Begrijp niet hoe dat ineens kan opduiken. Heeft KPN iets aan het netwerk veranderd?

Wat de software matige oplossing voor dat probleem van 2 jaar geleden? Want mijn toestel heb ik pas 1,5 jaar en zelf aangeschaft. Was niet van plan een nieuwe te kopen om KPN te kunnen gebruiken 😳


Inmiddels heb ik een ander toestel aangeschaft en de simkaart vanuit de iPhone 11 overgezet naar dit nieuwe toestel. Sindsdien ervaar ik geen problemen meer. Mijn vrouw heeft in een gelijke situatie hetzelfde ondervonden. 

Er was namelijk niet meer te werken met de iPhone 11 i.c.m. KPN. Zowel bellen als mobiel internetten werkte vaker niet dan wel in combinatie met dit specifieke model. Dit veranderde ook niet nadat ik de eerder in dit topic vermelde acties had ondernomen. Via KPN was er een ticket aangemaakt maar ik heb niets meer vernomen van een oplossing. Best wel jammer omdat de iPhone 11 toestellen voor ons gebruik nog een tijdje mee hadden gekund en gezien de extra uitgaven voor 2 nieuwe toestellen. 


@Eelco_1968, dank voor het testen! Als deze dingen niet hebben geholpen, dan is de volgende stap dat er een technische melding geregistreerd wordt. Hiervoor kun je bellen met 0800-0402 (gratis), of bij een KPN winkel langsgaan als je dat liever hebt.

 

Via KPN was er een ticket aangemaakt maar ik heb niets meer vernomen van een oplossing. 

Je wordt vanuit de technische melding (ticket) verder op de hoogte gehouden. Hoe lang dit precies duurt kan variëren, afhankelijk van wat de technische dienst ziet en doet. 


 exact dezelfde problematiek hier, op 3 verschillende Apple iPhone 12 toestellen


Inmiddels een maand verder, om gek van te worden.  Ik ben de hele dag bezig om via vliegtuigstand weer verbinding te krijgen. Echt alles al geprobeerd, tot zelf toestel helemaal leeg halen en opnieuw inrichten. KPN doe hier iets aan, het betreft een Iphone 11.  Ik betaal toch niet voor niets voor mijn abonnement.

 

En anders bied u mij maar een iphone 15 aan met heel veel korting zodat mijn probleem is opgelost. 


Ik heb hetzelfde, word er gek van. Zit ook aan een overstap te denken. En iedereen denkt dat je een idioot bent.


Het onderzoek loopt nog altijd @werner_d & @MartinBUN. Jullie hebben al wel een melding laten registreren bij de technische dienst? 


Het onderzoek loopt nog altijd @werner_d & @MartinBUN. Jullie hebben al wel een melding laten registreren bij de technische dienst? 

Zal ik doen.


Echt heel vervelend! gebruikte navigatie op mobiel en stond in Duitsland opeens zonder kaart. In Nederland werkt parkerenapp  niet. Stond bij de kassa en betalen met app lukte niet. . 1e keer KPN bellen: ze wisten van de situatie. Tips om tel te resetten en zo. Hielp niet. 2e keer KPN bellen..toen lag het opeens allemaal aan iPhone. Dat kastje naar de muur vind ik echt zo 2010. En nu: ik (wij) zit met een onbruikbare telefoon. Oplossing andere telefoon of ander provider/netwerk . Bij Vodafone werkt het allemaal goed. Andere telefoon vind ik geen optie (800 euro uitgeven en dan is maar de vraag of het niet weer gebeurd) 


Inmiddels heb ik een ander toestel aangeschaft en de simkaart vanuit de iPhone 11 overgezet naar dit nieuwe toestel. Sindsdien ervaar ik geen problemen meer. Mijn vrouw heeft in een gelijke situatie hetzelfde ondervonden. 

Er was namelijk niet meer te werken met de iPhone 11 i.c.m. KPN. Zowel bellen als mobiel internetten werkte vaker niet dan wel in combinatie met dit specifieke model. Dit veranderde ook niet nadat ik de eerder in dit topic vermelde acties had ondernomen. Via KPN was er een ticket aangemaakt maar ik heb niets meer vernomen van een oplossing. Best wel jammer omdat de iPhone 11 toestellen voor ons gebruik nog een tijdje mee hadden gekund en gezien de extra uitgaven voor 2 nieuwe toestellen. 

Maar dat is toch bizar? Zoveel kosten! Bij Vodafone speelt dit probleem niet. En alles wat KPN biedt, biedt Vodafone ook...


 Zeilbood, Ronald, hebben jullie ook deze stappen getest die mijn collega gisteren noemde:

Spijtig om te lezen dat jullie tegen problemen met jullie toestel aanlopen. Even een aantal algemene zaken die je kunt proberen:

  • zet het toestel eens uit en weer aan
  • probeer om de simkaart in een ander toestel te plaatsen. Werkt het dan wel?
  • zet de netwerkinstellingen opnieuw in, via: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'

 

Als het daar niet mee lukt, dan is toch het advies om te bellen, of bij een winkel langs te gaan als je dat liever doet. 

Mocht dit allemaal niet werken, dan kan je het beste contact opnemen met onze telefonische klantenservice (0800-0402). Dat kan ook via Bellen via Wifi. Mijn collega's kunnen een ticket voor onze technische dienst aanmaken en zij zoeken het verder voor je uit. 

 

Het blijkt dat al die voorgestelde oplossingen met het toestel, helaas niets oplossen. Het niet alleen iPhone 11, maar ook de 12, de 13 en de SE. Ze hebben allen KPN . Ik vind het heel aardig dat KPN zich begripvol op stelt, maar daar heb je helaas niets aan (daarmee  kun niet opeens wel je betalen app, navigatie, parkeren app enz enz gebruiken) Veel mensen willen dopvakantie. Veel documenten (bijv hotelreserveringen) zijn online. Dus ook niet bereikbaar!! Ik vrees dat KPN de omvang van dit probleem onderschat. De beste, snelste en meest zekere oplossing lijkt een andere provider (Vodafone?)


 

Maar dat is toch bizar? Zoveel kosten! Bij Vodafone speelt dit probleem niet. En alles wat KPN biedt, biedt Vodafone ook...

Da’s niet helemaal waar. Ik was overgestapt van Vodafone naar KPN omdat Vodafone er oneindig lang over deed om de Apple Watch 4G te gaan ondersteunen, terwijl T-Mobile en KPN dit al lang hadden. Intussen hebben ze dit wel, maar Vodafone heeft nog steeds geen ondersteuning voor Samsung Smart watches. En visual voicemail wordt ook niet ondersteund. De buitenlandbundels waren wel (veel) beter bij Vodafone. Het blijven moment opnames welke aanbieder de beste is. Ik ga ervanuit dat KPN dit technisch ook wel weer oplost en anders koop ik over een tijdje de iPhone 16 en ben ik ook van het probleem af.


Wat een ellende, ik zit ook al ruim een maand met hetzelfde probleem op een iPhone 12 mini. 
Ik zit dan wel bij Youfone op KPN netwerk.

Het was de laatste weken irritant, maar een herstart loste het probleem vaak wel voor een paar dagen op.

Nu heb ik al een aantal dagen op rij meerdere keren per dag dat de verbinding totaal wegvalt. Vliegtuigstand voor ongeveer 10 seconden lost het probleem 9 van de 10 keer wel op.

Waar tot vorige week de verbinding wegviel en ik elke keer over ging op Edge, blijft de afgelopen dagen 4g of 5g wel gewoon in beeld staan maar heb ik gewoon geen internet.

Er zal toch iets aan het KPN netwerk veranderd moeten zijn de laatste tijd waardoor er ineens zoveel problemen zijn?


Hoi @Yorroy, welkom! Heb je ook al contact gehad met mijn collega's op 0800-0402 (gratis) om hiervoor een melding te laten registreren? Dat is wel noodzakelijk om dit te kunnen nakijken en je op de hoogte te houden. 


Nu al geruime tijd (weken) vaak geen of zeer beperkt slechte 4G verbinding met mijn iPhone 11. KPN lijkt technisch niet in staat het probleem op te lossen. Ik vraag mij af of de problemen komen door het invoeren van 5G?


Nu al geruime tijd (weken) vaak geen of zeer beperkt slechte 4G verbinding met mijn iPhone 11. KPN lijkt technisch niet in staat het probleem op te lossen. Ik vraag mij af of de problemen komen door het invoeren van 5G?

Er gaan inderdaad geruchten rond dat dit de daadwerkelijke oorzaak is. Rond de tijd dat er problemen zijn ontstaan heeft KPN namelijk grote aanpassingen gedaan aan de frequenties t.b.v. 5G.


Sinds 1 of 1,5 week slecht of geen 4g. Is geen individueel probleem, wij hebben meerdere 11’s in huis, die het allemaal hebben. Wifi geen probleem, maar 4G doet het niet, traag of heel af en toe. 
 

issue dat ik kan vinden is van 2 jaar terug. Is er een recente update/release geweest aan jullie kant? Ik heb zelf zowel een e-Sim en sim erin zitten. Beide met KPN, ene persoonlijk, andere zakelijk. Vol abonnement, op beide zelfde probleem. Omdat ik hem ook zakelijk gebruik is het echt een issue. Werken in de trein gaat niet meer.. 

mvg Bianca 

Ik ervaar ook al weken lang problemen 


@Moved BJ Vervelend dat jij ook al weken hetzelfde probleem ervaart! Controleer eerst de volgende dingen:

  • zet het toestel eens uit en weer aan
  • probeer om de simkaart in een ander toestel te plaatsen. Werkt het dan wel?
  • zet de netwerkinstellingen opnieuw in, via: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'

Mocht dit allemaal niet werken, dan kan je het beste contact opnemen met onze telefonische klantenservice (0800-0402). Dat kan ook via Bellen via Wifi. Mijn collega's kunnen een ticket voor onze technische dienst aanmaken en zij zoeken het verder voor je uit. 


Mocht dit allemaal niet werken, dan kan je het beste contact opnemen met onze telefonische klantenservice (0800-0402). Dat kan ook via Bellen via Wifi. Mijn collega's kunnen een ticket voor onze technische dienst aanmaken en zij zoeken het verder voor je uit. 

De collega’s kunnen een ticket aanmaken en zoeken het verder voor je uit? 

Je kunt inderdaad bellen maar of er daadwerkelijk een ticket wordt aangemaakt? Geloof het maar niet. De ervaring leert dat je inderdaad kunt bellen en het verder zelf mag uitzoeken. 🤬.


Beste mensen, daar mijn Iphone SE al enige jaren oud was en ik al een jaar een SIM only abonnement leek het mij een goed plan eens naar een nieuw toestel uit te kijken. De Iphone 11 voldeed aan al mijn wensen en word via de KPN website aangeboden. Ik heb het toestel besteld op 11 juli 2024. Daar ik zelfstandig ondernemer ben en altijd onderweg is mobiel internet van essentieel belang voor mijn onderneming. Ik gebruik dit toestel nu 7 weken en heb grote problemen met de internetverbinding onderweg. Meerdere keren per dag valt de internet verbinding compleet weg en als hij wel verbonden is is dit onwerkbaar traag. Vanmorgen gebeld met de KPN helpdesk die mij wisten te vertellen dat dit een bekend probleem is en dat ik dat eenvoudig in een KPN winkel op kan lossen aangezien het toestel nog ruim binnen de garantieperiode valt. Dat bleek niet het geval. De KPN medewerker in de winkel kon niets anders doen dan mijn toestel innemen en opsturen naar de technische dienst. De duur van deze actie is minimaal twee weken. Nu kan iedereen bedenken, en de KPN medewerkster ook, dat dat als zelfstandig ondernemer geen optie is en daarmee ligt de oplosiing voor dit probleem ineens bij mij. VRAAG: Waarom biedt KPN toestellen in de webshop aan waarvan ze weten dat deze problemen hebben. De problemen met de Iphone 11 zijn al jaren bekend maar staan nog steeds in de webshop. Je kopt als onwetende consument een toestel waarvan KPN weet dat er problemen mee zijn en dat vind ik een kwalijke zaak. Op het moment dat er algemene problemen met een toestel zijn moet dat toestel UIT de webshop. Het is onbehoorlijk om producten te verkopen waarvan bij verkoop bekend is dat er langdurige problemen zijn. Aangezien mijn aanschaf ruimschoots binnen de gerantietermijn valt en er geen zich is op het spoedig verhelpen van de problemen specifiek met dit toestel vind ik dat KPN deze gedupeerden de Iphone 11 terug moet nemen en het aankoopbedrag vergoeden of omruilen voor een toestel zonder problemen uiteraard tegen betaling  van een eventuele meerprijs waar ik van harte toe bereid ben. De KPN draagt als verkoper de verantwoordelijkheid voor het leveren van werkende producten. Is dat niet het geval ligt het initiatief voor de oplossing van het probleem bij KPN en niet bij de gebruiker. 

 

zie vol vertrouwen uit naar een respectvolle oplossing


Reageer