Skip to main content
Beantwoord

Ik heb twee iPhones kan ik er één leeghalen?

  • 14 September 2024
  • 2 reacties
  • 29 keer bekeken

ik heb twee iphone die zelfde dingen er op hebben staan.

Misschien een domme vraag maar

Kan het kwaad als ik er 1 leeghaal?

Want ik heb het idee dat ze met mekaar in verbinding staan.

bvd Stanley

Zet er 1 een paar dagen uit. Dan komt u er vanzelf achter. Of is dat geen optie?

Het telefoonboek en dergelijke worden natuurlijk gesynchroniseerd via de cloud van Apple. Afbeeldingen en foto's waarschijnlijk ook. Als u de email ingesteld heeft via IMAP, dan word dat ook gesynchroniseerd met de emailserver. Na fabrieksreset opnieuw instellen en alles staat er weer op.

Whatsapp, gebruikt u dat ook op beide toestellen? 


Hoi @stanleyanja 

Domme vragen bestaan uiteraard niet, dus het is zeker geen rare vraag die je stelt.

Als je graag één iPhone weer helemaal schoon wilt maken, kun je hem het beste helemaal terugzetten naar fabrieksinstellingen door hem eerst volledig uit te loggen op het Apple ID account waarop hij staat aangemeld.

Ga als volgt te werk:

  • Log eerst uit op Apple ID
  • Open het instellingenmenu (tandwieltje) en tik bovenaan op de naam waarop de iPhone is aangemeld, scrol vervolgens helemaal omlaag en tik op Log uit (in het rood).
  • Ben je volledig uitgelogd, ga terug naar het instellingenmenu
  • Tik op Algemeen
  • Scrol helemaal naar beneden en tik op Zet over of stel iPhone opnieuw in
  • Klik vervolgens op Wis alle inhoud en instellingen 
  • Volg nu de stappen die worden aangegeven

Zodra je iPhone weer volledig is opgestart is hij weer volledig teruggezet naar de fabrieksinstellingen, en is hij in feite weer als nieuw uit de doos.

Mocht je hem ooit opnieuw willen gaan gebruiken, maak dan voor deze iPhone een nieuwe en aparte Apple ID aan, zodat hij niet opnieuw de instellingen en dergelijke gaat terugzetten van je huidige Apple ID account.

Als je alle Apple producten die je in huis hebt inlogt op één en hetzelfde Apple ID account, zullen ze  met elkaar communiceren via één en dezelfde iCloud, wat dus nu ook gebeurd met jouw iPhones.
Dus het klopt, dat ze via de iCloud met elkaar in verbinding staan.

Zelf heb ik al mijn Apple producten (iMac all in one, Apple TV 4K en iPhone 14 Pro Max) via één en dezelfde Apple ID ingelogd, waardoor ze onderling met elkaar kunnen communiceren, synchroniseren en altijd up-to-date zijn.
Zelf vind ik dat zeer fijn en prettig werken.


Reageer