Skip to main content

Ik heb een S24+ vast gekocht met mijn nieuwe abo, maar ik blijf nog even mijn S21FE gebruiken tot ik terug kom van vakantie (mocht hij daar gestolen of verloren raken heb ik een nieuwe thuis liggen). Nu heb ik gekozen voor E-sim omdat de S24 dat ondersteund, alleen ondersteund de S21FE dat niet, dus moet eigenlijk tijdelijk(?) een simkaart? Omdat ik nog niet over ben (pas per 1-7) dors ik niet op het knopje vraag simkaart aan te klikken omdat ik bang ben dat hij een hele nieuwe stuurt. Hoe kan ik dit het beste oplossen? 

Ik snap het nog niet helemaal, @Sacajawea .,  Je huidige telefoon blijft gewoon werken tot jij toe bent aan je nieuwe toestel toch?


Als je via de verlengshop (voor bestaande klanten) hebt verlengt is er niets aan de hand. 

http://kpn.com/verlengen

Je kan dan later je S24+ van e-sim voorzien met je huidige nummer.  De code voor activatie krijg je per sms op je oude toestel. E-sim downloaden en dan code opvragen. 

 

Heb je het gewoon via de site gedaan (voor nieuwe klanten en heel nieuw abonnement) dan heb je mogelijk een nieuw abonnement naast je huidige afgesloten. 


E-sim is volgens mij een optie die niet vastgekoppelt zit aan het abonnement. Als u gewoon uw simkaart blijft gebruiken, dan blijft dat gewoon werken. Op het moment dat uw nieuwe abonnement ingaat, dan is het niet zo dat u dan e-sim moet gebruiken omdat het anders niet werkt.

Klopt dat @Erwin van KPN?


E-sim is volgens mij een optie die niet vastgekoppelt zit aan het abonnement. Als u gewoon uw simkaart blijft gebruiken, dan blijft dat gewoon werken. Op het moment dat uw nieuwe abonnement ingaat, dan is het niet zo dat u dan e-sim moet gebruiken omdat het anders niet werkt.

Klopt dat @Erwin van KPN?

Ja!  

 Met als kanttekening wat @PeterG  benoemt

 


Het probleem is dat ik nu nog Odido heb. Die werkt neem ik aan niet meer als mijn abonnement over gaat naar KPN.


@Sacajawea Je e-sim werkt idd niet meer bij de omschakeling van Odido naar KPN en je kan geen SMS-code ontvangen. Het is better eerst een SIM-kaart te bestellen en in jouw S21 doen, dan e-sim van Odido van S24 verwijderen en die van KPN activeren. Na ontvang van SMS en activering van e-sim werkt jouw fysieke kaart in S21 niet meer


En hoe vraag ik die het beste aan? Gaat het goed als ik dat via het formulier doe: vraag nieuwe sim aan? Wil nl geen nieuwe maar ipv de esim graag de gewone sim. 


Het probleem is dat ik nu nog Odido heb. Die werkt neem ik aan niet meer als mijn abonnement over gaat naar KPN.

Oh, je bent over gestapt. Dat is heel wat anders dan verlengen. 

De juiste terminologie levert de juiste uitleg. 

Tja, dan werkt je oude Odido simkaart niet meer inderdaad. 

Beetje stom.... als je niet voor e-sim had gekozen had je het kpn simkaartje 'nog even' in je oude toestel kunnen gebruiken. Met de e-sim is dat onmogelijk. 

Ikzelf kies pas voor e-sim als de kaartjes niet meer bestaan. Ik zie het voordeel van e-sim niet. Meer nadelen. 


En hoe vraag ik die het beste aan? Gaat het goed als ik dat via het formulier doe: vraag nieuwe sim aan? Wil nl geen nieuwe maar ipv de esim graag de gewone sim. 

Misschien gewoon eerst even die nieuwe telefoon inclusief e-sim activeren. Als je dan zeker weet dat alles goed werkt, vraag je een fysieke sim aan. En doe je die in de telefoon naar keuze. Klaar. 


Reageer