Skip to main content
Vraag

Ik heb wel internet, maar de hotspot doet het niet meer

• June 2, 2026
  • 6 reacties
  • 70 keer bekeken

Hallo allemaal,

ik heb sinds enkele dagen geen hotspot meer, wel internet maar geen hotspot

6 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 2, 2026

Om wat voor hotspot gaat het? Kan je wat uitgebreider vertellen wat er precies aan de hand is?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 3, 2026

Nou, ik ben heel weinig thuis dus heb ik geen wifi/modem thuis voor internet. Ik doe dus alles met en via de hotspot van mijn telefoon. Maar nu geen enkel apparaat heeft internet, hij is wel verbonden. Enkele maanden had ik dit probleem ook en toen heb ik bij de mobiele data van instellingen (iphone) APN namen gewijzigd naar INTERNET. Hij deed perfect, tot 3 dagen terug.. 

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Stek010 . Welkom hier.

Wat jammer dat dit gebeurt.  Om het even samen te vatten:

Je hebt hebt gewoon mobiel bereik op je iPhone? Dat klopt toch?

En zodra je van je telefoon een hotspot maakt,  dan lukt het niet meer om actieve data te krijgen op andere apparaten.

Vat ik dit goed samen? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 4, 2026

Hoi ​@Erwin van KPN mobiel heb ik er geen last van alles doet het zoals het hoort. Maar mijn hotspot doet niet, voorheen was het dus hetzelfde probleem dat ik dus mijn APN namen moest veranderen en toen lukte het wel. Is dit normaal bij Kpn? Of is er iets anders aan de hand? Het lukt mij iig niet om te verbinden met mijn andere apparaten, moest gedwongen een prepaid esim kopen voor verbinding.. 

Erwin van KPN
Moderator

Heb je ook ergens een instelling waar je ipv6 mee aan en uit kunt zetten?  Zo ja, zou je die eens uit kunnen zetten en een nieuwe poging doen?

• June 11, 2026

Beste ​@Stek010 bij mij werken sommige apparaten thuis niet als ik de hotspot op de 5.0-band instel, ook mijn Windows11 computer niet.

Als ik de hotspot op de 2.4-band instel werkt alles.

Idee?