Skip to main content

Hallo,

 

Inmiddels in mijn Telfort abbo omgezet naar KPN, prima. Mijn vrouw heeft ook KPN en soms wat mb's te kort. Nu werkt alleen het delen van mb's niet. Klantenservice geeft aan dat dit komt omdat ik een telfort abbo had. Slecht verhaal lijkt mij? Wat moet ik doen om te zorgen dat ik wel mb's kan delen met mijn vrouw? 

Hallo @TjeerdL ,

 

Onderling MB’s delen met een ander KPN abonnement is inderdaad niet mogelijk. Het meenemen van je bundel en ‘Lekker Lang’ blijven wel zoals je gewend bent. Als je bij KPN verlengt naar Hussel Mobiel is onderling MB’s delen wel mogelijk.

Maar als je naar KPN overstapt vanuit Telfort raak je op de 1e plaats je huidige e-mailadressen kwijt, ook als je naar een andere provider overstapt bij tevens een thuisabo van Telfort.

Je raakt dan ook het meenemen van je huidige Telfort-internetbundel bij mobiel voor maximaal 3 maanden kwijt, maar daar staat dan tegenover dat je bij KPN onderling MB's kunt delen.

Je kunt voor jezelf beslissen wat de voorkeur heeft, MB's maximaal 3 maanden meenemen of MB's delen.

 


Maar betekent de verplichte omzetting van Telfort naar KPN niet dat alles bij hetzelfde blijft??


Nee, Edwin niet alles blijft hetzelfde. 

Een korte samenvatting : 

Belangrijk om te weten

  • De Telfort factuur wordt een KPN factuur. 
  • Er wordt voortaan een nieuw bankrekeningnummer (NL83 INGB 0000325513) voor de incasso gebruikt. Het kan zijn dat jouw bank hier melding van maakt.
  • Het Telfort e-mailadres blijft gelijk.
  • CombiVoordeel of Telfort Compleet voordeel blijft zoals je gewend bent, zolang de Telfort en KPN producten op één adres staan en je aan de voorwaarden voldoet. Alle voordelen op je mobiele abonnement gaan automatisch mee naar KPN.
  • Notificatie sms van 80% en 100% verbruik bij Telfort gaat naar 50%, 75% en 100% bij KPN.
  • Onderling MB’s delen met een ander KPN abonnement is niet mogelijk. Het meenemen van je bundel en ‘Lekker Lang’ blijven zoals je gewend bent. Als je bij KPN verlengt naar Hussel Mobiel is onderling MB’s delen wel mogelijk.

    Veelgestelde vragen (FAQ)


    Wijzigt er iets aan mijn telefooninstellingen?
    Je blijft gewoon de simkaart gebruiken die je al hebt. De instellingen en opgeslagen berichten zoals VoiceMail, sms, WhatsApp of andere apps blijven ongewijzigd.

    Sms en VoiceMail
    Na de overzetting wijzigen de telefoonnummers voor sms en VoiceMail.
    Sms: Na de overgang is het telefooonnummer van de sms-centrale +31653131313.
    VoiceMail: Na de overgang is het nummer om de Voicemail vanuit het buitenland te bereiken +31612001233.

    Kan ik MB’s delen?

    Alleen als je nu of straks een KPN-abonnement afsluit, kun je MB’s delen. Als je daarvoor kiest, vervallen de Telfort voorwaarden. Denk aan belminuten en MB’s meenemen naar de volgende maand.


Hallo,

 

Inmiddels in mijn Telfort abbo omgezet naar KPN, prima. Mijn vrouw heeft ook KPN en soms wat mb's te kort. Nu werkt alleen het delen van mb's niet. Klantenservice geeft aan dat dit komt omdat ik een telfort abbo had. Slecht verhaal lijkt mij? Wat moet ik doen om te zorgen dat ik wel mb's kan delen met mijn vrouw? 

Dan moet je zorgen de de voorheen mobiele Telfort-abo's echte KPN-abo's worden, dan kun je MB's delen, maar dan vervalt wèl het meenemen van MB's en belminuten zoals dat bij Telfort kon, het is of het één of het ander en de prijsstelling van de mobiele abo's is anders dan bij Telfort.

 

 


Nee, Edwin niet alles blijft hetzelfde. 

Een korte samenvatting : 

Belangrijk om te weten

  • De Telfort factuur wordt een KPN factuur. 
  • Er wordt voortaan een nieuw bankrekeningnummer (NL83 INGB 0000325513) voor de incasso gebruikt. Het kan zijn dat jouw bank hier melding van maakt.
  • Het Telfort e-mailadres blijft gelijk.
  • CombiVoordeel of Telfort Compleet voordeel blijft zoals je gewend bent, zolang de Telfort en KPN producten op één adres staan en je aan de voorwaarden voldoet. Alle voordelen op je mobiele abonnement gaan automatisch mee naar KPN.
  • Notificatie sms van 80% en 100% verbruik bij Telfort gaat naar 50%, 75% en 100% bij KPN.
  • Onderling MB’s delen met een ander KPN abonnement is niet mogelijk. Het meenemen van je bundel en ‘Lekker Lang’ blijven zoals je gewend bent. Als je bij KPN verlengt naar Hussel Mobiel is onderling MB’s delen wel mogelijk.

    Veelgestelde vragen (FAQ)


    Wijzigt er iets aan mijn telefooninstellingen?
    Je blijft gewoon de simkaart gebruiken die je al hebt. De instellingen en opgeslagen berichten zoals VoiceMail, sms, WhatsApp of andere apps blijven ongewijzigd.

    Sms en VoiceMail
    Na de overzetting wijzigen de telefoonnummers voor sms en VoiceMail.
    Sms: Na de overgang is het telefooonnummer van de sms-centrale +31653131313.
    VoiceMail: Na de overgang is het nummer om de Voicemail vanuit het buitenland te bereiken +31612001233.

    Kan ik MB’s delen?

    Alleen als je nu of straks een KPN-abonnement afsluit, kun je MB’s delen. Als je daarvoor kiest, vervallen de Telfort voorwaarden. Denk aan belminuten en MB’s meenemen naar de volgende maand.

Ik snap hem. Dank je. Ik dacht dat op de administratieve kant na alles hetzelfde bleef. Ik heb al 2 KPN abonnementen dus met de overgang van XS4ALL naar KPN zal daar dus niets aan wijzigen (denk ik), zolang ik alles bij het oude laat.


 Hi @TjeerdL, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Kort gezegd, je kan met oud-Telfort abonnementen geen MB's delen. Om hier gebruik van te kunnen maken moet het 06-nummer verlengen bij KPN:

Onderling MB’s delen met een ander KPN abonnement is niet mogelijk. Het meenemen van je bundel en ‘Lekker Lang’ blijven zoals je gewend bent. Als je bij KPN verlengt naar Hussel Mobiel is onderling MB’s delen wel mogelijk.

 Heb je hier nog meer vragen over? Dan hoor ik het graag!


Reageer