Skip to main content

Ik kan geen sms'jes versturen. Als ik bij de instellingen kijk in mijn toestel is de SMSC niet beschikbaar. Dat had ik nl opgezocht als evt oplossing voor dit toestel. Dit probleem heb ik naar alle nrs. Berichten ontvangen gaat wel

Admin: Eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

Goedenavond @Gerlinda Tijhuis! Fijn om te lezen dat je hulp inroept via het KPN Forum!

SMCS staat voor Short Message Service Center, het berichtencentrum. 
Om sms'jes te kunnen versturen, moet het nummer van de berichtencentrale ingesteld staan in jouw toestel. Als het nummer niet of onjuist ingesteld staat, is het versturen van sms'jes niet mogelijk.

Kun je zo ineens geen sms'jes meer versturen of heb je een nieuw toestel in gebruik? Ik ben sowieso benieuwd om welk type toestel het gaat?
Wil je in de instellingen controleren of het nummer van de berichtencentrale goed ingesteld staat? Je kunt hier eventueel de KPN Toestelhulp voor gebruiken.

  • Het nummer van de berichtencentrale voor KPN abonnementen = +31653131313
  • Het nummer van de berichtencentrale voor KPN prepaid = +31653131314

Nieuw toestel, een Xiaomi 12. Ik had dat via toestel hulp al gevonden, maar dan moet je dus dat SMSC kunnen aanklikken en dat staat bij mij op niet beschikbaar en kan ik dus niet aanklikken 


Normaliter worden de netwerksettings, waar het nummer van de berichtencentrale onderdeel van uitmaakt, automatisch ingesteld. Wel gek dat je dit niet zelf kunt aanpassen in het toestel: op afstand kunnen wij daar niet bij helpen.

Ik zie dat dit type toestel een Dual Sim heeft: je kunt zowel onder Sim1 als Sim2 de SMSC niet aanpassen? Je loopt dan bij stap 7 in de KPN Toestelhulp vast?
En het toestel herstarten of terugzetten naar de fabrieksinstellingen?
Let wel op bij het terugzetten naar de fabrieksinstellingen, dat je een back up maakt van de gegevens die nu op de telefoon staan.

Kun je na dit alles nog steeds het nummer van de berichtencentrale niet invoeren, dan raad ik je aan om langs één van onze winkels te gaan, zodat er met je meegekeken kan worden.