Skip to main content

wat is kpn toch een *** bedrijf is mij gisteren door klantensevice beloofd dat ik een kabel kon en mocht omruilen omdat ik me a54 niet kan opladen word er gezecht ja samsung lerverd geen opladers meer hoe dan nu lever ik een auto zonder stuur wat beloofd is en word moet nagekomen worden voor mij is dit het laatste abbonement van kpn wat een *** bedrijf is dat zeg ga me telefoon wel weggooien want ik kan hem niet opladen aangezien ik onder beschermings bewind sta en niet verteld is dat je er speciaal usb c erbij moet kopen is het voor mij klaar vroeger nooit geen problemen met kpn maar nu wat een *** bedrijf is het geworden ze verdommen het om je te helpen ja een stekker blok kopen nee er is mij beloofd door e klantenservice dat ik of de kabel kon omruilen of een stekker blok mocht meenemen maar beide dus niet nooit geen kpn meer voor mij wat een *** berdijf ik heb voor kpn een auto te koop maar zit geen stuur in en ik zeg dat niet nu gaan ze bellen zeg ik oom ja je kan een stuur kopen omruilen doen we niet dus zit nu met een telefoon die ik niet kan opladen KPN BEDANKT DAARVOOR 

 

Admin: bericht aangepast i.v.m. taalgebruik. Zie de huisregels

Telefoons worden tegenwoordig zonder oplader gelevert. In 99 % van de aankopen is het namelijk niet je eerste telefoon. En laders gaan wel langer dan één telefoon mee.

Android is al een tijd usb-c. Dat is standaard bij al dié merken. Je vorige lader kan je gewoon gebruiken voor deze telefoon.

Geen kabeltje met usb - usb-c meer? Die kan je in elke elektronica winkel en soms zelfs doe-het-zelf zaak krijgen. De usb kan overal in waar usb op zit: televisie, laptop, tv ontvanger 😉, etc.

Een losse 230 volt → usb (5 volt) kun je ook overal krijgen. En waarschijnlijk heb je er meerdere in een la liggen. Dit is ook de reden dat opladers (adapters) er niet meer bijgeleverd mogen worden.


https://blog.gsmpunt.nl/waarom-er-geen-adapter-meer-wordt-meegeleverd-bij-de-samsung-a-serie/

 

Waarom er geen adapter meer wordt meegeleverd bij de Samsung A Serie

 21 Mar 2022 | Patrick Wessels (update op 05 Aug 2022)

Samsung heeft besloten vanaf 2022 om ook geen adapter (oplaadblok) meer mee te leveren bij de nieuwe Samsung A toestellen. De A-lijn van Samsung zijn de instap en middenklassers modellen van Samsung. In 2021 werd dit al aangekondigd voor de S serie, maar het gaat nu ook gelden voor de nieuwe modellen van de Samsung A serie. Dit was de enige serie waar nog een oplader standaard in de doos werd meegeleverd. Dit betekent dus dat er bij de Galaxy A13, A33 en A53 die in 2022 zijn uitgebracht geen oplader meer in de doos zit. We hebben specifiek een blog artikel geschreven waarin we de beste opladers voor de Samsung Galaxy A13, A33 en A53 uitlichten.

Een trend die we al langer zien

Apple zette deze trend in: geen oplader meer in de doos bij je nieuwe iPhone. De hele smartphone wereld stond op zijn kop. De éne consument vond het geldklopperij, de ander vond het juist weer goed omdat we al zoveel opladers in de la hebben liggen. 

De aankondiging was eerst een hard gelach voor het merk Samsung, maar een tijd later besloot het merk ook geen oplader mee te leveren bij nieuwe toestellen uit de S Serie. De S Serie is de topklasse lijn van het merk Samsung. 

Dit is de reden waarom er geen oplaadblok mee wordt meegeleverd

De opwarming van de aarde. Dat is de belangrijkste reden waarom er geen oplader meer standaard wordt meegeleverd bij de Samsung A Serie. In 2021 verscheepte Samsung wereldwijd ongeveer 270.000.000 smartphones, dit is ongeveer 20% van het totale marktaandeel van mobiele telefoons. 

Even in een klein notendop hoe een oplader in de doos komt: elke oplader moet gefabriceerd worden met behulp van diverse materialen. Deze verschillende materialen worden allereerst vervoerd naar de fabriek. Niet alle materialen zijn in dat land beschikbaar, dus worden ze in sommige gevallen geïmporteerd vanuit andere landen met behulp van het vliegtuig. Vervolgens gaan ze de fabriek in en worden al deze materialen omgetoverd tot één oplader. Vervolgens gaan ze naar een andere fabriek, waar de opladers bij de telefoon tot één pakket wordt samengevoegd. Vervolgens worden ze verscheept naar de verschillende landen in de wereld. Al deze stappen stoten natuurlijk ontzettend veel CO2 uit. 

Is het standaard leveren van een oplader bij een nieuwe telefoon anno 2022 nog noodzakelijk? Eigenlijk niet. De meeste mensen hebben namelijk al een aantal opladers in de kast of in de la liggen die niet gebruikt worden. Deze kun je gerust gebruiken voor je nieuwe Samsung A toestel. Doordat er geen oplader meer wordt meegeleverd in de doos, hebben ze de grootte van de doos ook in kunnen dammen. Hierdoor passen er meer smartphones op één pallet en dit scheelt weer transport verkeer. We besparen met al deze kleine stapjes veel CO2 uitstoot. 

Wanneer is wel verstandig om een nieuwe oplader te kopen?

Een oplader is noodzakelijk bij het gebruik van je smartphone. Een oplader voorziet je telefoon van stroom waardoor je hem kan gebruiken. Losse adapters zijn van Samsung kun je natuurlijk nog wel bestellen. We raden aan om een oplader aan te schaffen wanneer je geen geschikte oplader thuis hebt liggen. Veelal wordt er nog wel een kabel meegeleverd in de doos. Het is belangrijk dat deze ook op één van je oplaadblokjes ligt die je nog thuis hebt liggen.

Vind je daarnaast de oplaadsnelheid ook belangrijk? Dan is het ook de overweging waard om een nieuwe adapter aan te schaffen. Hoe krachtiger de adapter, hoe sneller je smartphone wordt opgeladen. Let er even goed op hoeveel wattage de smartphone maximaal aan kan. Bij de A Serie ligt dit ongeveer op 15W. Het is dan niet noodzakelijk om een oplader aan te schaffen van 25W. De meeste Samsung toestellen uit de S serie ondersteunen 25W aan vermogen.


Dus als ik een nieuwe Samsung A54 koop kan ik die gewoon opladen met mijn oplader van de A50? Dus via USB-A naar USB-C? Kennissen moesten een nieuwe oplader kopen omdat het perse via een USB-C naar USB-C moest. Dat kopt niet?


Dus als ik een nieuwe Samsung A54 koop kan ik die gewoon opladen met mijn oplader van de A50? Dus via USB-A naar USB-C? Kennissen moesten een nieuwe oplader kopen omdat het perse via een USB-C naar USB-C moest. Dat kopt niet?

Zolang de aansluiting van je kabel en telefoon beide usb-c zijn, maakt het niet uit wat er aan de andere kant van die kabel zit. Zolang die dan wel het zelfde is als die van je oplader. (Tegenwoordig zijn ook veel opladers usb-c ipv usb-a)


Ik gebruik m'n oude OnePlus (9 Pro) snellader voor m'n A54. Daarmee laadt ook de A54 "supersnel" op. Ik heb wel ingesteld dat de A54 niet verder dan 85% oplaadt, een aanbeveling in de instellingen om de levensduur van de batterij te verlengen.

Oh, en ik heb m'n A54 rechtstreeks uit de Samsung webshop, dus ook op die manier zit er geen oplader bij. KPN valt in dit opzicht niets te verwijten.Â