Skip to main content

Ik ben sinds 2 dagen in Miami en ik kwam er vandaag achter dat ik niet kan bellen/gebeld worden. Ik heb alle tips en trucs van andere mensen op dit forum al geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar. 4g internet gaat wel goed. Toch jammer als je voor 30 euro de EU Bundel buiten Europa 2000 koopt.

Ik hoor graag of er al een oplossing is voor dit probleem. Mijn vrouw met een andere provider heeft dit probleem namelijk totaal niet en we hebben precies dezelfde instellingen ingesteld. 

Hoi @Ktodaz, welkom bij ons op het forum. Miami is een mooie stad, maar je wilt daar ook bereikbaar kunnen zijn natuurlijk! Je zegt dat je al tips en trucs hebt gedaan, kan je vertellen wat je precies hebt gedaan? Dan kunnen wij op basis daarvan met je meedenken, anders stellen we mogelijk dingen voor die je al geprobeerd hebt. He je bijvoorbeeld gekeken naar de VolTE instellingen, staat dat aan of uit en maakt het wijzigen van die setting verschil?

Als je er meer over kunt vertellen kunnen we met je meedenken, zoals je je voor kunt stellen is het lastig om er meer over te zeggen zonder de instellingen te kennen, zeker op afstand 🙂

Het is ook mogelijk om ons te bellen, wij zijn vanuit het buitenland bereikbaar op +31 6 1200 1200. Dat is de snelste optie.


@Jasper bedankt voor je reactie.

Ik heb inderdaad geprobeerd met en zonder de VolTE optie

Daarna heb ik op 2g, 3g, auto 3g/2g, auto 4g/3g/2g geprobeerd en ook handmatig verschillende netwerken getest. 

Maar helaas, geen verschil. 

Ik hoopte erop dat er misschien al een algemene oplossing bekend was voor dit probleem.

 


De VolTE optie is iets wat we vaker zien in Amerika @Ktodaz, vandaar dat ik die al specifiek noemde. Maar in jouw geval is dat het niet dus. Wat gebeurt er precies als je probeert te bellen, krijg je een bandje te horen die vertelt dat het niet kan of iets anders? 

En welk toestel heb je precies?

Heb je jouw simkaart ook al eens in het toestel van jouw vrouw geprobeerd en vice versa? Ik ben benieuwd of het dan meegaat of dat het bij het toestel blijft. Als het bij het toestel blijft ligt het aan een instelling op het toestel. Als het meegaat naar haar toestel ligt het niet aan het toestel, maar lijkt het iets in het netwerk te zijn. Die test kan ons helpen om te bepalen waar we ons op moeten richten.