Skip to main content
Beantwoord

Ik kan niet bellen in het buitenland

• May 5, 2026
  • 23 reacties
  • 104 keer bekeken

Ik kan niet bellen in het buitenland. Heb alle instellingen al diverse keren doorlopen. Ook opnieuw opgestart. Nog steeds geen beltoon. Heb een buitenlandbundel.

Roamen werkt wel met internet. Maar kan niet normaal bellen en moet de huisarts met spoed bellen. Wat kan ik nog doen om dit op te lossen?

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Juudveg, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt, naar mijn weten hoort het gewoon te kunnen werken dus duidelijk gaat ergens iets mis. Had je al geprobeerd wat ​@TDN schrijft en VOLTE eens uit te zetten? Hebben je medepassagiers via een van onze netwerken hier ook last van? Je zou bij mijn collega's van webcare nog kunnen laten dubbelchecken of bellen in het buitenland niet geblokkeerd is op jouw nummer

Op onze kennisbank kun je meer vinden over internetten en bellen in het buitenland: 

23 reacties

JanD
Superuser
  • May 5, 2026

Beste ​@Juudveg ben je buiten de EU dan omdat je schrijft dat je een buitenlandbundel hebt?

Heb je handmatig al eens een andere provider gekozen in het betreffende land?

Heb je de mobiele instellingen al eens een reset gegeven?

• Auteur
  • Topper
  • May 5, 2026

Ja ik ben in albanie en ja heb ik al geprobeerd. Werkt ook niet. 

JanD
Superuser
  • May 5, 2026

Ja ik ben in albanie en ja heb ik al geprobeerd. Werkt ook niet. 

Dan voor spoed even van een lokale vaste telefoon gebruik maken.

• Auteur
  • Topper
  • May 5, 2026

Dat is niet mogelijk. We zitten in een bus de komende 2 dagen. En dat is toch geen oplossing, ik moet toch kunnen bellen? 

JanD
Superuser
  • May 5, 2026

Beste ​@Juudveg kun je ook niet bellen via WhatsApp, dat loopt via internet, de andere partij moet dan ook WhatsApp hebben, maar toch.

Verder kun je via Facebook, X of Instagram contact met KPN opnemen.

Verder kun je aan een medepassagier in de bus vragen of je zijn/haar mobiel even mag gebruiken, met betaling uiteraard als het zo'n spoed heeft.

Succes.

• Auteur
  • Topper
  • May 5, 2026

Bedankt voor het geweldige advies....

JanD
Superuser
  • May 5, 2026

Bedankt voor het geweldige advies....

Graag gedaan en laat s.v.p. de (goede) afloop even weten ​@Juudveg 

• Auteur
  • Topper
  • May 5, 2026

Dat was sarcasme. Dit is geen goede oplossing. Kan zelfs niet eens de reisleider bellenbij vragen. Kan niets 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 5, 2026

@Juudveg Ik weet natuurlijk niet wat er precies misgaat, maar ik vraag me af wat je bedoelt met ‘Nog steeds geen beltoon’. Ik neem aan dat je daarmee niet de kiestoon bedoelt?

• Auteur
  • Topper
  • May 5, 2026

Ik kan niet bellen en niet gebeld worden. Niet bereikbaar. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 5, 2026

Als je een fysieke simkaart hebt, dan zou je die als test in een andere mobiel kunnen doen. Zo kom je erachter of het probleem 'm in die simkaart zit of in jouw mobiel.

• Auteur
  • Topper
  • May 5, 2026

Al geprobeerd. Andere telefoon wetkt die ook niet

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 5, 2026

Al geprobeerd. Andere telefoon wetkt die ook niet

Dan zit het probleem in de simkaart, of de instellingen ervan. Misschien dat een medepassagier voor jou naar kpn kan bellen? Een andere oplossing weet ik niet.

• Auteur
  • Topper
  • May 5, 2026

Kpn kan ook niet helpen. Alle instellingen staan goed zeggen ze. Blijkbaar kun je gewoon niet bellen in albanie als je kpn hebt.. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 5, 2026

Ik neem aan dat je dan op een andere manier contact hebt gehad met kpn?

Dan zou ik opnieuw op die manier contact opnemen en hen vragen of ze naar jouw nummer willen bellen. Dan komen ze er vanzelf achter dat het niet werkt.

• Auteur
  • Topper
  • May 5, 2026

Via Instagram contact gehad. Ze snappen dat het niet werkt, maar zeggen er niets aan te kunnen doen aangezien alle instellingen goed staan. Dus dan houdt het op.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 5, 2026

Dat ze dat zeggen, dat was me al duidelijk. Zoals gezegd: ik zou opnieuw contact opnemen, zeggen dat de simkaart het in een andere mobiel ook niet doet en dat dus het probleem in de simkaart moet zitten, en laat ze dan maar 's bellen.

Maar het kan ook zijn dat de simkaart fysiek defect is. Dan houdt het op dit moment sowieso op, ook voor kpn.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 5, 2026

Maar het kan ook zijn dat de simkaart fysiek defect is.

Dit is uitgesloten

Roamen werkt wel met internet.

Ik vermoed op een probleem met VoLTE (bellen over 4G). Niet overal werkt VoLTE, ondanks op papier moet werken. ​@Juudveg Heb je geprobeerd VoLTE te deactiveren? In Albanië is geen VoLTE ondersteuning

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Juudveg, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt, naar mijn weten hoort het gewoon te kunnen werken dus duidelijk gaat ergens iets mis. Had je al geprobeerd wat ​@TDN schrijft en VOLTE eens uit te zetten? Hebben je medepassagiers via een van onze netwerken hier ook last van? Je zou bij mijn collega's van webcare nog kunnen laten dubbelchecken of bellen in het buitenland niet geblokkeerd is op jouw nummer

Op onze kennisbank kun je meer vinden over internetten en bellen in het buitenland: 

• Auteur
  • Topper
  • May 8, 2026

Alles al geprobeerd, meerdere keren alle stappen en opties doorlopen. Niets werkt. Kpn via insta zegt zelf dat ik alles goed heb ingesteld en dat het dan helaas niet anders is. Vrij veel andere providers hebben nergens last van en kunnen gewoon bellen en gebeld worden, odido heeft daarentegen ook problemen en geen mogelijkheden tot bellen of gebeld worden. 

Helaas, maar aan kpn heb je niets, op internet na, in albanie en noord macedonie. Dus heb een plaatselijke simkaart aangeschaft.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ah duidelijk, dat is jammer. Als laatste stap kunnen mijn collega's ook nog een ticket voor de technische dienst aanmaken, die kijken dan op afstand nog even mee

• Auteur
  • Topper
  • May 11, 2026

Ik heb inmiddels besloten mijn telefoon abo bij KPN op te zeggen en over te stappen naar een provider die wel bereik heeft in het buitenland en vooral non-eu landen. Dus is opgelost. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ah dat is jammer om te horen, mocht je er toch nog vragen over hebt dan weet je ons te vinden!