Skip to main content
Vraag

Ik kan niet bellen of gebeld worden, hoe kom ik contact met de klantenservice?

• June 4, 2026
  • 4 reacties
  • 70 keer bekeken

Ik kan sinds vandaag ineens niemand meer bellen, of door niemand gebeld worden.

Ik probeer nu al heel de ochtend om in contact te komen met de klantenservice van KPN, wat echt onmogelijk is. Alle wegen leiden steeds maar naar de chatbot dat vraagt of ik teruggebeld wil worden door een medewerker, maar nogmaals, ik kan dus niet bellen/gebeld worden, ook niet door KPN.

Tot mijn enorme frustratie is dus de enige mogelijkheid om dit bericht op dit forum te sturen, terwijl ik eigenlijk gewoon enorme haast heb om geholpen te worden waar ik als betalende klant recht op heb. Ik kan nu niet mijn werk uitvoeren en zelfs geen alarmnummer bellen indien nodig, dit is gewoon gevaarlijk.

Ik heb alle stappen al doorlopen met aan/uitzetten van de telefoon, netwerk, e-sim, vliegtuigstand, volume en nog heel veel meer. 

Zelfs KPN deelt op hun site met de echt enorm domme mededeling hoe vervelend het is dat ik niet gebeld kan worden, en dat er straks iemand belt om me te helpen, zie afbeelding. 

Vroeger kon je nog mailen of chatten met een medewerker, maar de opties zijn steeds minder en de chatbot snapt ook helemaal niet wat ik steeds bedoel. 

HELP.

4 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Luke_H 

Welkom op de community van KPN.

Inderdaad heel vervelend en frustrerend dat je niet meer kunt bellen, en gebeld kunt worden.
Maar ook dat het lastig is om in contact te komen met een medewerker van KPN.

Maar gelukkig is er een oplossing:

Ga vanmiddag even langs bij een KPN Winkel bij jouw in de buurt.
Daar kan een medewerker je persoonlijk helpen bij jouw probleem, en nagaan waarom je niet meer kunt bellen en gebeld kunt worden.
Eventueel (als dat nodig is) kan er gelijk een vervangende simkaart geactiveerd voor je worden.

Je hoeft dan niet te bellen, maar wordt persoonlijk geholpen door een KPN medewerker in de KPN winkel.

Oh ja, het alarmnummer 112 is altijd bereikbaar!
Want zelfs zonder simkaart kun je het alarmnummer gewoon bereiken, dus daar hoef je geen zorgen om te maken als er nood aan de man is.

Een tweede optie:

Je kunt met een telefoon van een goede vriend, collega of buur de klantenservice van KPN bereiken door te bellen met 0800-0402 (gratis).
Er is vast wel iemand waarmee je met diens (mobiele) telefoon even de klantenservice kunt bellen, bijvoorbeeld als de afstand tot de dichtstbijzijnde KPN winkel te groot is.

Forum|alt.badge.img+9
  • Helper
  • June 4, 2026

Dan maar naar een KPN winkel gaan! Niet afwachten. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Dan maar naar een KPN winkel gaan! Niet afwachten. 

Met je eens ​@Raspberry 

TS ​@Luke_H kan het beste vanmiddag of vanavond (koopavond) even langs een KPN winkel bij hem in de buurt langs gaan, dat is op dit moment de snelste weg om weer bereikbaar te zijn.

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Luke_H . Ik kan me goed voorstellen dat dit enorm frustrerend is, zeker als je je telefoon nodig hebt voor je werk en je ook niet eenvoudig contact kunt krijgen met de klantenservice.

Ik sluit me daarom aan bij het advies van ​@Michel.uit.Arnhem  en ​@Raspberry . In jouw situatie lijkt een bezoek aan een KPN Winkel de snelste route naar een oplossing. Daar kunnen ze direct controleren wat er aan de hand is met je aansluiting of simkaart en indien nodig meteen een vervangende simkaart activeren. Omdat je aangeeft dat je helemaal niet kunt bellen of gebeld kunt worden, heeft verder wachten op een terugbelverzoek inderdaad weinig zin.

Mocht je niet in de gelegenheid zijn om naar een winkel te gaan, probeer dan via een telefoon van een familielid, vriend, buur of collega contact op te nemen met de klantenservice. Dan kan er direct in je abonnement en aansluiting worden gekeken.

Ik hoop dat je snel weer bereikbaar bent en hoor graag wat uiteindelijk de oorzaak bleek te zijn.