Skip to main content

Sinds enige tijd kan ik met mijn nummer: ************ niet meer bellen naar Belgische telefoonnummers (+32) en kunnen Belgische bellers mij ook niet bereiken.   Wat hiermee te doen?

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Geldt dat alleen voor Belgische nummers? Waar ben je zelf, NL of BE ?

Kan je wel bellen/gebeld worden met andere (Nederlandse) nummers?


Voor zover alleen voor Belgische nummers.  Zelf aanwezig in Belgie. 

Kan wel gebeld worden en bellen met NL’se nummers. 

 


Iedereen gebruikt wel de juiste landcode +31 en +32 voor de nummers?


Ja, juiste landcodes worden gebruikt.  Dat ik geen +32 nummers kan bellen heb ik reeds sinds enige weken geconstateerd.  Deze week vernam ik dat ook iemand met een Belgisch nummer mij niet kan bereiken.  Mijn man met ook een +31 nummer in mijn pakket kan wel +32 bellen/gebeld worden. 

 


Niet per ongeluk in je mobiel op landnummer geblokkeerd? Check de instelling eens.


Niet geblokkeerd. 


Nog één idee: als jij en jouw man even de simkaarten omwisselen, verhuist het probleem dan naar jouw man’s toestel? Zo ja, dan is er iets met jouw nummer/simkaart. Blijft het probleem bij jou, dan is er toch iets met (een instelling van) jouw toestel.


@Rianne Belgie Welkom op het forum. 

Wat lastig dat het niet lukt om te bellen en gebeld te worden door Belgische nummers. 

Ik zie dat de medeforumgebruikers je al op weg proberen te helpen. 

Wat is er uit de kruistest die door @RBxx geadviseerd is gekomen? 


Het verwisselen van de SIM cards heeft niet geholpen.  Probleem blijft. 

Overigens heb ik ondertussen onze KPN nummers opgezegd en nieuwe SIM kaarten besteld bij Telenet in Belgie. 


Het verwisselen van de SIM cards heeft niet geholpen.  Probleem blijft. 

Waar blijft het probleem? Kan je iets duidelijker zijn?
Verhuist het probleem met jouw simkaart mee naar het toestel van jouw man?
Doet jouw toestel het wel met zijn simkaart/06-nummer?


Het blijft een probleem van de SIM kaart. 

Een ander probleem dat ik ondervind is bij het passeren van de grens NL → Belgie zoekt de SIM card van mijn man direct automatisch het netwerk in Belgie.  Bij mijn SIM card/telefoon, moet ik eerst naar instellingen / network selection en “Automatic” aan en uit schakelen.  Slechts dan zoekt de telefoon naar het aanwezige network (Orange of Base).  Dit kan soms 15 minuten of langer duren.  Bij Orange heb ik de meeste tijd geen 4G/5G maar wanneer ik instel op BASE het ik wel 4G/5G.  De SIM card/telefoon van mijn man heeft dit probleem niet. 

  


Het verwisselen van de SIM cards heeft niet geholpen.  Probleem blijft. 

Overigens heb ik ondertussen onze KPN nummers opgezegd en nieuwe SIM kaarten besteld bij Telenet in Belgie. 

Hiermee worden de problemen uiteraard opgelost.