Skip to main content
Vraag

Ik kan niet bellen of gebeld worden op mijn mobiele telefoon

• December 9, 2025
  • 5 reacties
  • 26 keer bekeken

Hallo,

Ik kan bellen met mijn mobiel, maar niemand die me hoort. Ook wanneer iemand mij belt, krijgen ze direct voicemail. 

Mijn bereik van kpn is maar 1 streepje.

Opnieuw opstarten, vluegtuisstand aan en uit werkt allemaal niet. 

Ik heb gewoon geen bereik.

Dan kan ik bellen naar een medewerker zegt de robot app. Maar ik kan dus niet bellen 🙈 wie kan me helpen?

5 reacties

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • December 9, 2025

Goedemiddag ​@Sanne Peereboom !

Dat is natuurlijk niet handig. Bevind je je momenteel in Nederland of in het buitenland? Je zou kunnen proberen je telefoon van 5G automatisch naar 4G te zetten, als deze dit ondersteund. Dit doe je in de instellingen van je toestel en de manier verschilt dan ook per toestel. :)

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 9, 2025

Beste ​@Sanne Peereboom binnen je mobiel kun je de netwerkinstellingen resetten, dan worden wifi, BT en mobiele data gereset naar fabrieks-waarden.

Soms kun je er ook voor kiezen alleen mobiel bellen/data te resetten.

Beste ​@Sanne Peereboom binnen je mobiel kun je de netwerkinstellingen resetten, dan worden wifi, BT en mobiele data gereset naar fabrieks-waarden.

Soms kun je er ook voor kiezen alleen mobiel bellen/data te resetten.

Bedankt voor je reactie!

Alleen werkt mijn internet prima!  Geldt dit advies dan ook voor "normaal" bellen?

Goedemiddag ​@Sanne Peereboom !

Dat is natuurlijk niet handig. Bevind je je momenteel in Nederland of in het buitenland? Je zou kunnen proberen je telefoon van 5G automatisch naar 4G te zetten, als deze dit ondersteund. Dit doe je in de instellingen van je toestel en de manier verschilt dan ook per toestel. :)

Bedankt voor je reactie!

Ik ben gewoon in Nederland. Mijn internet werkt prima. Maar het normaal bellen lukt niet. Ik heb ook maar 1 streepje qua bereik. 

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Sanne Peereboom . Welkom bij de KPN Community.

Dank voor je update. Het klinkt inderdaad alsof er iets misgaat met het mobiele bereik of het bellen zelf, zeker als internet wel werkt.

Kun je misschien testen of het hetzelfde gebeurt in een ander toestel? Als je de simkaart even in een telefoon van iemand uit je omgeving kunt proberen, weten we meteen of het aan de sim of aan het toestel ligt.

En weet je toevallig of familie, vrienden of buren in dezelfde omgeving ook last hebben van slecht bereik? Dat helpt om uit te sluiten of het een lokaal netwerkprobleem is.

Laat het vooral weten, dan kijken we verder.