Skip to main content

Ik heb een Telfort abonnement dat natuurlijk naar KPN overgegaan is.

Ik had gelezen dat voor bellen via Wifi een nieuwe KPN simkaart nodig is. Die heb ik vandaag ontvangen, maar bellen via Wifi wordt nog steeds niet als optie getoond in mijn Instellingen. Ik heb mijn telefoon na registratie van de simkaart een paar keer uit en aangezet, maar het helpt niet.

Ik heb een iPhone 5S, en volgens Apple ondersteunt deze bellen via Wifi. Op de iPhone 5S van mijn vrouw werkt het wel (op T-Mobile).

Moet er misschien nog iets bij KPN aangezet worden?

 

Hallo @pietervo , volgens onderstaande link wordt jouw telefoon (nog) niet (meer) ondersteund, omdat deze niet in de getoonde lijst voorkomt:

 

https://www.kpn.com/beleef/mobiel/mobiel-bellen-via-wifi-van-kpn.htm


O, dat is dan jammer. Maar ik vind het wel vreemd dat de iPhone 5S van mijn vrouw bij T-mobile wel de optie heeft.


Tja, de keuze is natuurlijk providerafhankelijk.

Zo hebben vooralsnog alleen Vodafone (als eerste), T-mobile en KPN VoWifi geïmplementeerd. Kennelijk is voor elk model iets specifieks nodig en wilde kpn voor de oudere 5S daar niet meer in investeren.

Het werkt bij KPN voor Apple v.a. iPhone 6 en dan nog een specifiek model A1586

Effe benieuwd: waarom heb je een andere provider dan je vrouw? Of andersom bekeken natuurlijk. Dat zie je zelden.


Effe benieuwd: waarom heb je een andere provider dan je vrouw? Of andersom bekeken natuurlijk. Dat zie je zelden.

Zij belt en gebruikt internet weinig. Ik wilde voor haar een goedkoop abonnement hebben met net genoeg data en belminuten. Dat werd Simpel voor €2,50/maand, en dat is op het T-mobile netwerk. Dat was toen een aanbieding (dubbel data/minuten), maar die loopt gewoon door zolang je niets aan het abonnement wijzigt.


Is Simpel (die ken ik wel) niet ook voor grotere bundels/pakketten goedkoper dan KPN?


Is Simpel (die ken ik wel) niet ook voor grotere bundels/pakketten goedkoper dan KPN?

Ik heb een Telfort abonnement (Nu KPN, maar nog wel voor de Telfort prijs), dus ook redelijk goedkoop. Samen met Telfort Internet (wordt later KPN), krijg ik €5 Combinatiekorting. En mijn mobiele databundel is 3 maanden geldig, en dat krijg je nergens anders voor zover ik weet. Hierdoor kom ik bij Simpel niet goedkoper uit voor hetzelfde.


Ahja, dat nog 2 maanden doorlopen van internetbundel. Dat vergeet ik steeds. Zal ook steeds minder worden nu Telfort feitelijk niet meer bestaat. En met verlengen (naar KPN) er steeds minder oud-Telfort abo's zullen zijn.

Je zou in losse verkoop een wel geschikt telefoontje kunnen kopen. iPhone is nogal duur maar als je per se 'dat merk’ wilt dan bv. refurbished.

Zie voor geschikte telefoontjes de lijst via de pagina die JanD al linkt.


@pietervo Welkom op het forum. Ik zie dat je door @JanD en @PeterG al van de juiste informatie bent voorzien. Helaas wordt jouw toestel bij KPN inderdaad niet ondersteund voor bellen via wifi. Mocht je in de toekomst een toestel aanschaffen dat wel in het lijstje staat dan kun je hier uiteraard wel gebruik van maken.