Skip to main content
Wanneer ik gebeld word, gaat mijn telefoon niet over. Aan de andere kant van de lijn lijkt het alsof de telefoon over gaat, maar bij mij komt er niks te staan. Ook geen gemiste oproep notificatie daarna. Dit is erg vaak zo, echter niet altijd. Soms komt er wel iets doorheen; het heeft dus ook een tijdje geduurd voordat ik door had dat dit aan de hand was. Ik kan wel zelf bellen. Het gaat zover dat als ik bel en na ophangen belt iemand anders mij een paar seconde later, dit niet door komt.



Ook te ontvangen SMSjes komen niet altijd door. En als ik het niet ontvang, krijg ik ze niet later alsnog. Ze zijn dan 'weg'. Bij services met SMS-check, start ik mijn mobiel opnieuw op. Als ik de SMS laat versturen op het moment dat mijn telefoon net opgestart is, dan krijg ik het binnen. Iets later, en dan krijg ik het SMSje vaak al niet meer.



Mijn telefoon staat niet in 'niet storen'. Doorverbinden staat aan naar mijn voicemail maar alleen als ik niet bereikbaar ben. Het gebeurt zowel als 'bellen over Wi-Fi' aan of uit staat.



Ik weet niet meer wat ik kan doen om dit op te lossen. Kunnen jullie mij helpen?
Heb je al een ander telefoontoestel geprobeerd?

Want zo kun je ontdekken of het aan het toestel ligt of aan de verbinding.
Bedankt voor de suggestie! Ik heb het uitgeprobeerd en op een ander mobieltje heb ik hetzelfde probleem: ik kan niet (altijd) gebeld worden, maar wel zelf bellen. Het ligt dus aan mijn sim/kpn/de verbinding.
Hey, Rebekka, welkom op het forum! Wat onhandig dat je niet gebeld kan worden en dat sms'jes niet goed binnenkomen. Goed dat je, na Noordzee's tip, al een kruistest hebt uitgevoerd. Dit wijst er inderdaad op dat het probleem in de sim of in de netwerkinstellingen bij ons zit. Dit wil ik graag voor je nakijken. Wil je het forumprofiel invullen? Dan duik ik erin 🙂
Je hebt nog niet weer gereageerd, Rebekka. Ik ga ervan uit dat het probleem is opgelost. Mocht dat niet zo zijn, reageer dan alsnog.
Ja dat klopt. Ik heb een nieuwe simkaart besteld, en nu gaat het weer goed. Alsnog bedankt voor de hulp 🙂
Fijn, goed om te horen 🙂 Bedankt dat je het nog even hebt laten weten.