Skip to main content

Ik probeer gebruik te maken van de KPN WiFi Hotspots maar het lukt mij niet om met mijn KPN ID in te loggen bij de KPN WiFi app. Als ik mijn gegevens probeer op te vragen door "WiFi Aan" te verzenden naar 1266 dan krijg ik onderstaande SMS terug.

"Beste klant, helaas kunnen we uw aanvraag voor KPN HotSpots niet verwerken. Neem voor meer informatie over uw accountgegevens contact op met de klantenservice via 1200. Groet, KPN"

Hallo @Menno77 , zie onderstaande link:

Het gemak van gratis HotSpots bij KPN


Dank, dat had ik al gezien maar dat werkt dus niet. 


Dank, dat had ik al gezien maar dat werkt dus niet. 

Hallo @Menno77 , heb je via de link ook niet gezien dat je een naam@kpnwifi.nl aan kunt maken?

Je kunt per (mobiel) abo een hotspotaccount aanmaken.

Succes.


Hallo @Menno77, welkom! Het lukt je dus niet om in te loggen op KPN HotsSpots. Ik zeg je eerlijk, ik ben geen ster met KPN HotSpots, maar ik ga mijn best doen je te helpen.

De manier van inloggen is afhankelijk van het type abonnement dat je hebt. Zie hieronder de instructies.

Inloggegevens met een Internet abonnement
Heb je internet voor thuis bij KPN, dan ga je naar wifi.kpn.com en log je daar in met je KPN ID. Hier vind je alle informatie en instellingen om gebruik te maken van een KPN HotSpot.

Inloggegevens met een Mobiel abonnement
Heb je een mobiel abonnement bij KPN, stuur dan een sms met de tekst HOTSPOTS AAN naar 1266 vanaf de mobiele telefoon met het KPN abonnement. Vervolgens ontvang je 3 SMS berichten met je gebruikersnaam, wachtwoord en de algemene voorwaarden. Deze informatie kun je vervolgens gebruik om in te loggen op wifi.kpn.com.

Voor verdere instructies over het gebruik van KPN HotSpot kun je de brochure downloaden. Hierin wordt stap voor stap uitgelegd hoe je via de webbrowser en via de app contact kunt maken. Lukt het dan nog niet, neem dan telefonisch contact met ons op via 0800 0402. Mijn collega's kunnen je doorverbinden naar de HotSpot desk.


Hoi, dat is precies wat ik gedaan heb (mobiel abonnement), maar dan krijg ik bovenstaand bericht terug


Hoi, dat is precies wat ik gedaan heb (mobiel abonnement), maar dan krijg ik bovenstaand bericht terug

Hallo @Menno77 en @Denise_ , ik krijg precies dezelfde melding terug, zojuist even geprobeerd.

 


Hmm, ik denk dat het in dit geval het beste is als je contact met de KPN HotSpots desk opneemt. Deze is te bereiken via de telefonische klantenservice op het gratis telefoonnummer 0800 0402. Mijn collega kan je doorverbinden naar de juiste afdeling. Mijn collega's van de KPN HotSpots desk hebben meer kennis van HotSpots en kunnen je hiermee verder helpen.


Ben zelf mijn inloggegevens ervan vergeten. 

Mezelf ingelezen en idd ook HOTSPOTS AAN naar 1266 gestuurd.

met hetzelfde resultaat als topic schrijver.

heb alleen mobiel abbo. en mobiele hotspots staat aangevinkt in account.

eerder al wel naar tevredenheid hotspots gehad.

Hoopte hier het antwoord te vinden.

Misschien een idee van KPN om je hotspots code te vermelden in kpn account.

 


Hallo @seeker112 , er bestaat geen hotspot-code voor de gratis hotspots.

Je logt in met een gebruikersnaam zoiets als naam@kpnwifi.nl of mobielnummer@kpnwifi.nl

en een door wifispots toegekend wachtwoord.

 


Misschien niet duidelijk genoeg geweest.

Maar bedoel met code het wachtwoord wat KPN je toekent.


Wachtwoorden geven wij niet weer in MijnKPN, in verband met privacy, @seeker112. Voor jou hetzelfde advies:

Hmm, ik denk dat het in dit geval het beste is als je contact met de KPN HotSpots desk opneemt. Deze is te bereiken via de telefonische klantenservice op het gratis telefoonnummer 0800 0402. Mijn collega kan je doorverbinden naar de juiste afdeling. Mijn collega's van de KPN HotSpots desk hebben meer kennis van HotSpots en kunnen je hiermee verder helpen.


Hallo @seeker112 , hi.eronder nog een link over de hotspots:

Het gemak van gratis HotSpots bij KPN


dank je jand voor het nogmaals posten van dezelfde link in dit forum.

waarschijnlijk goed bedoeld.

maar ‘het gemak van gratis hotspots bij kpn’ begint bij de bron. en dat is met een gebruikersnaam (die ik wel kan maken) maar uiteraard ook met wachtwoord. en ja, dat ben ik zelf kwijtgeraakt dankzij de app ‘notities’ die geen undo functie heeft.

Kpn echter moet dit duidelijker maken om te herstellen. lijkt me niet dat het practisch is om allemaal te bellen.

Val óók in herhaling, maar beste zou zijn om dit in je accountgegevens te zetten. kunt hier nml ook hotspots aan- en uitvinken. wachtwoord daar plaatsen levert geen risico’s op. je moet tóch eerst in je kpnid account inloggen.

ziggo doet dit ook met hun hotspots en werkt goed. 

@Denise. Ga je advies opvolgen. Helaas stonden in mijn notitie alle 4 de gebruikersnamen/accounts van gezinsleden. hopelijk hoef ik geen 4x te bellen.


momenteel al 20 min in gesprek met kpn(in wacht nu).

eerst medewerker uit moeten leggen hoe het werkt.

die vertelde eerst dat ik dit onder gegegevens in account zelf kon veranderen.

was moeilijk om te overtuigen dat dit met internet van kon zo is, maar niet met alleen mobiel.

navraag gaf ie me gelijk, maar weet nog niet hoe op te lossen.

erg benieuwd. KPN, dit moet makkelijker kunnen!!!

even naar afdeling hotspots gevraagd, maar die is er niet specifiek.

 

 


haha. leermoment van KPN medewerker. Die viel bijna van zijn stoel af, toen bleek dat er wél een afdeling hotspots was.

hij heeft het wachtwoord gereset en een nieuwe toegestuurd via een sms bericht.

 

 


weet iemand of de gebruikersnamen ook veranderd zijn.

Nu heb ik wel een nieuw wachtwoord gekregen, maar twijfel ik of mijn gebruikersnaam wel gaat werken?

dat is nml. telefoonnummer@kpn-fon.nl

In mijn zoektocht lees ik dat kpn-fon sinds augustus niet meer ondersteund wordt. volgens mij is fon dat elke kpn router zich beschikbaar stelt voor ander kpn klant?

corrigeer me als ik het fout heb.

Gaat me niet daarom, maar bv hotspots bij centerparcs.

 

update: wordt levenswerk, maar nog maar eens gebeld naar kpn

gebruikersnaam is veranderd naar telefoonnummer@kpnwifi.nl

 

 


Hallo @seeker112 , hlpdsknummer kpn hotspots 0800 0414

Hotspot via thuisabo is naam@kpnwifi.nl

Hotspot via mobiel abo is mobielnummdr@kpnwifi.nl

 


Moet duidelijk zijn zo voor iedereen. Ook het verschil tussen mobiel/vast abbonement.

wel makkelijk is het rechtstreekse nummer van de hotspots helpdesk 0800 0414

Ik heb het gedaan via 1200. uiteindelijk ook goed gekomen, maar meteen goede afdeling beter.


Helaas bied kpn geen gratis Hotspots meer aan heb net gebeld 24-12-22 is niet meer mogelijk om via sms 1266 en hotspots aan iets te krijgen zijn ze mee gestopt dus weer betalen of tegoed kaart halen ik ga kijken naar andere aanbieders en stap met hele gezin maar over !!!