Skip to main content
Beantwoord

Ik kan niet meer bellen met mijn mobiel. Na een keer over gaan is de verbinding verbroken

• April 4, 2025
  • 11 reacties
  • 108 keer bekeken

Als ik bel wordt na1keer overgaan de verbinding verbroken.  Als ik wordt gebeld word de verbinding verbroken als ik op neem.

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Oké ga ik morgen naar Amersfoort dank je wel

Laat daarna nog even weten, of alles is gelukt in je weer met veel plezier kunt bellen 📞.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Opa Marco 

Welkom op de community van KPN.

Het is inderdaad heel vervelend, als je zelf niet kunt bellen, maar ook niet gebeld kunt worden.

Als ik het zo kan beoordelen, ligt het waarschijnlijk aan een defecte simkaart.
Om dit goed vast te kunnen stellen, is een kruistest hierin belangrijk, om er zo achter te komen of het daadwerkelijk aan de simkaart zelf ligt of mogelijk aan het toestel zelf.

Kruistest

• Doe je eigen simkaart in een ander toestel, van bijvoorbeeld een goede vriend/vriendin, familielid of een reserve toestel.
  • Test vervolgens of je dan wel weer normaal en goed kunt bellen, en laat iemand jouw bellen.
  • Als je met jouw simkaart in een ander toestel wel normaal en goed kunt bellen, en ook gebeld kunt worden, dan ligt het in dat geval dus niet aan de simkaart.
  • Blijft het probleem zich ook voordoen met het andere toestel, dan is de simkaart defect en zou dan vervangen moeten worden voor een nieuw exemplaar.
  • Doe in jouw eigen toestel de simkaart van iemand anders, en bekijk of het bellen en gebeld worden daarmee wel lukt.
  • Blijft het probleem zich ook voor doen met een andere simkaart in jouw toestel, dan zit er duidelijk een defect in jouw toestel.

Vervangende simkaart

• Mocht na de kruistest naar voren komen dat jouw simkaart defect is, dan kun je bij een KPN Winkel bij jouw in de buurt, gratis een vervangende simkaart halen.
  • Neem dan wel een geldig legitimatiebewijs mee naar de winkel, want daar wordt om gevraagd ter verificatie.

Toestel defect

• Blijkt na de kruistest het niet te liggen aan de simkaart, maar aan jouw eigen toestel, dan zou je die eventueel ter reparatie kunnen aanbieden bij het verkooppunt, alwaar je jouw toestel hebt gekocht.
  • Maar je kunt er ook voor kiezen om een nieuw toestel te gaan kopen.

Laat even weten wat er naar deze kruistest naar voren is gekomen.
Ook een moderator van KPN, zal jouw in eerste instantie vragen om deze kruistest uit te voeren.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 5, 2025

Zie ook zijn andere topic ​@Michel.uit.Arnhem , zelfde vraag.

• Auteur
  • Topper
  • April 5, 2025

Kruistest gedaan en kan dan ook niet bellen ligt dus dan aan de sim kaart kan deze niet worden opgestuurd?

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Kruistest gedaan en kan dan ook niet bellen ligt dus dan aan de sim kaart kan deze niet worden opgestuurd?

Hoi ​@Opa Marco 

Via een KPN Winkel bij jouw in de buurt gaat het snelst, dan dat je hem per post gaat ontvangen.
In een KPN Winkel krijg je jouw vervangende simkaart direct en geactiveerd mee naar huis, als je het via de post laat doen, heb je de vervangende simkaart pas aankomende dinsdag of woensdag in huis.

Tot dan kun je dan niet bellen of gebeld worden, en volgens mij is het de bedoeling dat je snel weer bereikbaar bent.
Op zondag zijn er ook enkele KPN Winkels open, voornamelijk binnen de grote steden waar elke zondag de winkels gewoon open zijn.

• Auteur
  • Topper
  • April 5, 2025

Hier In Barneveld weet ik geen kpn winkel en als deze er is zeker niet op zondag open. Maandag uit mijn werk is ook geen. Optie want dan ben ik er niet op tijd ivm met mijn reistijd . Opsturen is voormij misschien handiger 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hier In Barneveld weet ik geen kpn winkel en als deze er is zeker niet op zondag open. Maandag uit mijn werk is ook geen. Optie want dan ben ik er niet op tijd ivm met mijn reistijd . Opsturen is voormij misschien handiger 

Hoi ​@Opa Marco 

In Barneveld zit helemaal geen KPN Winkel, dus je zou sowieso even het dorp uit moeten.
Ik heb even voor je gekeken, en kan je melden dat morgen zondag (6 april 2025) de KPN Winkel in Amersfoort wel gewoon geopend is, van 12:00 tot 17:00 uur.
Volgens mij is het maar 15 minuten rijden met de auto of je pakt de trein vanaf Barnveld-Zuid of Barneveld-Centrum.

Hier zit de winkel in Amersfoort: 

• KPN winkel Utrechtsestraat 44, Amersfoort

Als je daar even naar toe rijdt, dan kun je morgenmiddag weer bellen en gebeld worden op jouw 06-nummer, wat is dus vele malen sneller is dan opsturen via de post.

Daarnaast kun je geen vervangende simkaart online aanvragen, omdat je geen verificatie sms kunt ontvangen, deze verificatie sms heb je namelijk nodig als je een vervangende simkaart per post wilt laten komen.
Maar omdat je huidige simkaart defect is, is het opsturen per post dus ook geen optie.

• Auteur
  • Topper
  • April 5, 2025

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Laat daarna nog even weten, of alles is gelukt in je weer met veel plezier kunt bellen 📞.

• Auteur
  • Topper
  • April 6, 2025

Bij kpn amersfoort  geweest nieuw sim kaart er in en alles doet het. Weer Top

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Opa Marco 

Super fijn om te horen!
Ben je vanaf nu weer telefonisch bereikbaar voor bekenden, maar kun jezelf ook weer bellen.
En je bent er even uit geweest, met dit schitterende weer.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 7, 2025

Goed om te lezen ​@Opa Marco en ook bedankt dat je dit hier nog even met ons hebt willen delen :)