Skip to main content
Beantwoord

Ik kan niet meer bellen sinds ik mijn e-sim uit gehad heb

• August 16, 2025
  • 7 reacties
  • 97 keer bekeken

Ik ben in Japan geweest daar had ik een andere esim aangezet en kpn esim uitgezet. Nu heb ik weer de KPN Esim aangezet en die ander verwijderd, maar ik kan niet bellen en niet gebeld worden. Hoe kan dat opgelost worden?

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@Sam22, welkom op de community en welkom terug uit Japan. Dat was vast een mooie reis!

Het kan inderdaad zijn dat de e-sim nog niet goed aangezet is in de instellingen zoals JDD en scubadiver al voorstellen. Heb je dat kunnen bekijken, en is het daarmee gelukt om de e-sim weer actief te maken?

7 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • August 16, 2025

Kijk eens in instellingen onder simkaart op je mobiel denk dat hij opnieuw. geactiveerd moet worden. 

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • August 16, 2025

Het kan ook zijn dat je de esim moet ontgrendelen. met je pincode kijk onder simbeheer.

Scubadiverboy1997
Slimmerik
Forum|alt.badge.img

Kijk eens in de instellingen van je simkaart, waarschijnlijk staat de e-sim van KPN nog uitgeschakeld.
En in het ergste geval, mocht ie gewist zijn, via de MijnKPN app, simkaart opnieuw instellen.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 18, 2025

Hoi ​@Sam22, welkom op de community en welkom terug uit Japan. Dat was vast een mooie reis!

Het kan inderdaad zijn dat de e-sim nog niet goed aangezet is in de instellingen zoals JDD en scubadiver al voorstellen. Heb je dat kunnen bekijken, en is het daarmee gelukt om de e-sim weer actief te maken?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 29, 2025

Hi! Dat was een fantastische reis!

De esim staat aan met "onbekend nummer" ik heb mn telefoon al meerdere keren uit en aan gezet. Ik kan namelijk wel sms berichten ontvangen en mijn 5g aanzetten. Alleen het bellen werkt niet. 

Jasper van KPN
Moderator

Onbekend nummer is een rare melding dan inderdaad ​@Sam22! Je hebt je toestel al herstart dus, zonder succes. Had he bij de instellingen ook gekeken of die sim toegewezen is voor telefonie? Als het bijvoorbeeld alleen voor data is toegewezen kan het soms voorkomen dat het nummer onbekend lijkt te zijn.

Als dat geen verbetering geeft kan je het beste een terugbelafspraak maken, zodat de status ook makkelijk samen met jou nagekeken kan worden.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • August 29, 2025

Als dat geen verbetering geeft kan je het beste een terugbelafspraak maken

Het gaat niet lukken

maar ik kan niet bellen en niet gebeld worden.

Â