Skip to main content
Antwoord

Ik kan niet meer gebeld worden, bellers krijgen de melding dat het nummer niet in gebruik is

• October 10, 2025
  • 9 reacties
  • 132 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Beste allemaal, 

Ik hoop dat iemand mij hier nog verder kan helpen met het volgende. Sinds gisteren kan ik geen inkomende oproepen meer ontvangen en krijgt iedereen die mij belt de melding: “dit nummer is niet gebruik”. Uitgaande oproepen en sms gaan wel goed. Ik heb een iPhone 16 met een esim. 
ik heb zelf al bijna alle standaard stappen ondernomen denk ik zoals herstarten, vliegtuigmodus, netwerk reset, laatste updates etc etc.. Maar niks aan mijn kant lijkt te werken. Ik heb eerder vandaag telefonisch gehad met de klantenservice en daar werd aangegeven dat ze het hebben geëscaleerd en verder gaan onderzoeken en dat het op dit moment 3-4 dagen kan gaan duren. Is er misschien via deze weg nog een mogelijkheid dat iemand mij kan helpen? Alvast bedankt! 

Beste antwoord door RicoL

Goedemiddag ​@RicoL , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Inmiddels zijn we weer een paar dagen verder, wat is de stand van zaken? Mocht het probleem nog altijd actueel zijn, zou je dan je profiel voor me in willen vullen en kun je hier ook een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Alvast bedankt!

Beste Jan, bedankt voor je reactie lang verhaal kort is het probleem (eindelijk) opgelost. Afgelopen zaterdag ben ik nog op advies van je andere collega bij een KPN winkel geweest om mijn esim voor een fysieke sim te wisselen maar dat had niet geholpen. Toen bleek dat mensen die gebruik maken van het KPN netwerk mij opeens weer konden bellen. En sinds vandaag einde van de dag kunnen mensen van andere providers en dan met name vanuit Odido mij ook weer bellen. 

Nu ben ik erachter gekomen via de storingssite van KPN Partner Network/RoutIT (https://cspreporter.nl/#26518) dat dit dus ook over mijn probleem gaat terwijl ik gebruik maak van een KPN consumenten simkaart.

Het is wel jammer dat KPN hier niks over heeft geschreven/gemeld op hun eigen site of in de media of naar mij en dat ik hier dus zelf achteraan moest om te ontdekken dat het probleem niet bij mij lag. Daarnaast heb ik ook nog niks vanuit de technische dienst gehoord dus dat is allemaal erg jammer en vervelend qua communicatie. Ik hoop dat dit in de toekomst beter gaat en heb ook een klacht ingediend want anders ben ik er snel klaar mee. 

In ieder geval bedankt voor de hulp en de reactie. 

9 reacties

• Topper
  • October 10, 2025

Maakte je voorheen toevallig gebruik van YouFone? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 10, 2025

Nee, ik gebruik nu een maand of 4 KPN maar daarvoor heb ik wel even bij Lebara (dus ook KPN netwerk) gezeten. Zou dat nog het probleem kunnen zijn? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 10, 2025

Maakte je voorheen toevallig gebruik van YouFone? 

Nee, ik gebruik nu een maand of 4 KPN maar daarvoor heb ik wel even bij Lebara (dus ook KPN netwerk) gezeten. Zou dat nog het probleem kunnen zijn? 

• Nieuwkomer
  • October 10, 2025

Bij mij doet zich hetzelfde probleem voor icm een e-sim. 
De medewerker van kpn gaf aan dat dit bij kpn niet bekend is. 
Ik krijg nu een simkaart toegestuurd dus ben benieuwd of dit gaat werken. 

JayJay_m13
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • October 10, 2025

Voor zoverre ik kan ontdekken lijkt het er op dat er een algemene storing bij KPN is sinds gisteren gerelateerd aan mobiele telefonie. Enkele gebruikers ervaren problemen met bereikbaarheid, waarbij mobiele netwerk en uitgaand bellen perfect werken. Enkel inkomende gesprekken zijn niet werkend. De CSP reporter van KPN onderdeel RoutIT geeft ook aan dat er een probleem mee is en er nog steeds aan gewerkt wordt om dit op te lossen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 10, 2025

Voor zoverre ik kan ontdekken lijkt het er op dat er een algemene storing bij KPN is sinds gisteren gerelateerd aan mobiele telefonie. Enkele gebruikers ervaren problemen met bereikbaarheid, waarbij mobiele netwerk en uitgaand bellen perfect werken. Enkel inkomende gesprekken zijn niet werkend. De CSP reporter van KPN onderdeel RoutIT geeft ook aan dat er een probleem mee is en er nog steeds aan gewerkt wordt om dit op te lossen.

Oja dat zag ik ook en inmiddels hebben ze als het goed is een fix uitgerold, maar mijn telefoonnummer doet het in ieder geval nog niet. 
Ik wacht het nog wel even af ben ik bang.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 13, 2025

Goedemiddag ​@RicoL , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Inmiddels zijn we weer een paar dagen verder, wat is de stand van zaken? Mocht het probleem nog altijd actueel zijn, zou je dan je profiel voor me in willen vullen en kun je hier ook een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Alvast bedankt!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • October 13, 2025

Beste Jan, bedankt voor je reactie lang verhaal kort is het probleem (eindelijk) opgelost. Afgelopen zaterdag ben ik nog op advies van je andere collega bij een KPN winkel geweest om mijn esim voor een fysieke sim te wisselen maar dat had niet geholpen. Toen bleek dat mensen die gebruik maken van het KPN netwerk mij opeens weer konden bellen. En sinds vandaag einde van de dag kunnen mensen van andere providers en dan met name vanuit Odido mij ook weer bellen. 

Nu ben ik erachter gekomen via de storingssite van KPN Partner Network/RoutIT (https://cspreporter.nl/#26518) dat dit dus ook over mijn probleem gaat terwijl ik gebruik maak van een KPN consumenten simkaart.

Het is wel jammer dat KPN hier niks over heeft geschreven/gemeld op hun eigen site of in de media of naar mij en dat ik hier dus zelf achteraan moest om te ontdekken dat het probleem niet bij mij lag. Daarnaast heb ik ook nog niks vanuit de technische dienst gehoord dus dat is allemaal erg jammer en vervelend qua communicatie. Ik hoop dat dit in de toekomst beter gaat en heb ook een klacht ingediend want anders ben ik er snel klaar mee. 

In ieder geval bedankt voor de hulp en de reactie. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 14, 2025

Goedemorgen ​@RicoL en bedankt voor je terugkoppeling!

Goed om te horen dat alles inmiddels weer werkt maar ik begrijp ook jouw onvrede. Als er een ticket voor de Technische Dienst is aangemaakt dan wordt er normaal gesproken nog contact met je opgenomen. Daarom goed dat je in dit geval ook nog een klacht hebt ingediend. Laat je me ook nog even weten wat daar uit is gekomen?