Skip to main content

Sinds enige tijd kan ik geen internet meer gebruiken tijdens het bellen. Als ik bel valt direct het internet uit. 
dat was nooit zo.

 

ik heb alle instellingen doorgelopen en zie geen bijzonderheden 

wat kan er aan de hand zijn?

Welkom op het forum @GerbenWelling! Wel zo handig om gewoon altijd internet te hebben.

Wat je ervaart ligt vrijwel altijd aan het niet aan staan van bellen over 4G, of VoLTE. Dit zet je op een Android aan via “Instellingen” > “Verbindingen” > “Mobiele netwerken” > “Bellen via 4G”. Als je een Apple telefoon hebt kijk dan hier voor het aanzetten van VoLTE

Zet je toestel nog een keer uit en dan weer aan na het wijzigen van de instelling. Probeer dan of het wel lukt te internetten tijdens het bellen. 

Laat je hier weten of het daarmee gelukt is?


Dag, Ik heb dit gecheckt en kan Volte niet vinden. Ik heb een schermafdruk gemaakt. daar staan mijn instelling op. Nu staat me bij dat ik dit tot recent wel kon. Kan het ook aan de telefoon zelf liggen, bv door een val waarbij de antenne kapot is gegaan?

 


@GerbenW bij een val kan er iets kapot gaan in een telefoon. Maar de kans dat jouw problemen hierdoor zijn ontstaan is erg klein. Daarnaast ben je met een onderzoek je telefoon kwijt. Laten we dus eerst de focus leggen op dingen die waarschijnlijker zijn. En makkelijker zijn uit te sluiten. 😉

Uit je screenshot maak ik op dat je een iPhone hebt. Welke iPhone heb je en welke IOS draait daarop?

Wil je in ieder geval bij dit scherm de instelling “4G” eens proberen? Ook kan het zijn dat de instelling staat onder “instellingen” > “mobiel netwerk” > “simkaarten” > “je nummer” > “gesprekken en data”. Schakel daar VoLTE in.

 


4g ingeschakeld.

het is een iPhone 13.

het pad wat je noemt naar volte kan ik niet vindeb


@GerbenWelling werkt daarna het internet tijdens het bellen?

Verder zie ik je met meerdere forum accounts reageren? Dat is onoverzichtelijk en we zien het liever niet. Welk account wil je blijven gebruiken? Dan verwijder ik de ander voor je. 


@GerbenWelling , @GerbenW kijk eens bij instellingen - mobiel netwerk- opties mobiele data. 
Wat staat er bij Datamodus. Wanneer daar databesparingsmodus is geselecteerd even aanpassen naar standaard. Wellicht dat dat helpt. 
 

 


@Bram_ , @GerbenW, @GerbenWelling 

bij een IPhone 12 serie en later met de laatste IOS versie staat VoLTE standaard aan en is niet te selecteren. Zie onderstaande screenshot  toelstelhulp KPN

 


@GerbenWelling heb je de laatste opmerking van @Hoopvol nog gezien?