Skip to main content

Hoi, 

Ik heb al járen hetzelfde abonnement echter sinds enkele maanden kom ik ineens niet uit met mijn internet. Waar kan dit aan liggen als er in het gebruik weinig veranderd is? Is mijn abonnement gewijzigd qua internet? 
 

Heb je het over mobiel internet of thuis internet? En is de snelheid dan te traag, valt het weg, of wat bedoel je precies? Misschien kunnen we je dan helpen. 


Hoi, bedankt voor je reactie met vragen voor verduidelijking. 
het gaat over mob internet. Ik heb sinds 2015 hetzelfde abonnement (althans, ik heb er. Iets aan gewijzigd), toen nog via Telfort, met extra mb’s ivm ook thuis telefonie en tv. Sinds enkele maanden merk ik dat mijn internet mb’s op zijn gedurende de maand, wat vreemd is daar ik mijn inziens niets anders doe dan de afgelopen jaren.. Maar misschien mis ik iets??

Vorige maand alle apps gechecked op ‘draaien op de achtergrond’ maar dat heeft afgelopen maand niets meer opgeleverd. Nog steeds, zo rond de 20ste vd maand, krijg ik het bericht dat 100% van m’n bundel bereikt is en de snelheid vertraagd word (lees: geen internet buiten WiFi) 

Ik vind dit vreemd, vandaag m’n bericht op het forum. 

Hopelijk geef ik nu beter weer wat mijn vraag is.

Heb je tips voor me? 


Hoi @SLS 
Dit is een klanten helpen klanten forum, er komt wel zo nu en dan iemand van de KPN langs, maar vanwege de drukte kan dat nog wel zo'n 5 dagen duren.
Wij kunnen niet in je gegevens zien de KPN wel als je je forumprofiel invult met je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer, wat alleen zichtbaar is voor KPN en voor jou, dan kun je sneller geholpen worden.

Dus niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.

 

Maar een beller is sneller:
Dus bel even met het gratis nummer van KPN 0800 0402
Bereikbaar op: ma-vr tussen 08:00 - 18:00, za. 08:00 - 17:00.

Zon- en feestdagen gesloten


Hallo @SLS ,

Check dit eens: 

Veel smartphones hebben de mogelijkheid/neiging om bij (te) zwakke WiFi zelfstandig en ongemerkt om te schakelen naar mobiele data. Dit staat ook vaak standaard aan. Kijk in de WiFi instellingen of dit bij jou ook het geval is. Zet dat dan uit. 
 

Bij de iPhone heet dat Wifi Assistentie zie https://www.iculture.nl/tips/wifi-assistentie/


Hallo @SLS 

 

Heb je nog wel een Telfort thuisabonnement of heb je dat enkele maanden geleden om laten zetten naar een KPN thuis abonnement?

Je krijgt namelijk alleen dubbele data als je een Telfort thuis internet abonnement hebt en als je nu geen dubbele data meer hebt dan zou dat ook kunnen verklaren waarom je nu niet meer uitkomt met je mobiele data bundel.

 

Als dat het niet is zou je in je mobiel ook kunnen kijken welke app(s) veel data gebruiken.


Hallo @SLS ,

Check dit eens: 

Veel smartphones hebben de mogelijkheid/neiging om bij (te) zwakke WiFi zelfstandig en ongemerkt om te schakelen naar mobiele data. Dit staat ook vaak standaard aan. Kijk in de WiFi instellingen of dit bij jou ook het geval is. Zet dat dan uit. 
 

Bij de iPhone heet dat Wifi Assistentie zie https://www.iculture.nl/tips/wifi-assistentie/

En @SLS ?

Was dit de oplossing? 


Staat de verbinding via wifi nog wel aan? Bij Android: knop moet dan blauw zijn.

Thuis zou je dan via wifi data moeten verbruiken.

Maar hoeveel, of beter weinig, data heeft een abonnement uit … 2015 ??


Hoi @SLS, welkom op het forum! Goede vraag wel. Ik denk dat het vooral handig om naar deze twee dingen te kijken:

 

Veel smartphones hebben de mogelijkheid/neiging om bij (te) zwakke WiFi zelfstandig en ongemerkt om te schakelen naar mobiele data. Dit staat ook vaak standaard aan. Kijk in de WiFi instellingen of dit bij jou ook het geval is. Zet dat dan uit. 

Bij de iPhone heet dat Wifi Assistentie zie https://www.iculture.nl/tips/wifi-assistentie/

Op Android heet dit Smart Network Switch.

 

Heb je nog wel een Telfort thuisabonnement of heb je dat enkele maanden geleden om laten zetten naar een KPN thuis abonnement?

Je krijgt namelijk alleen dubbele data als je een Telfort thuis internet abonnement hebt en als je nu geen dubbele data meer hebt dan zou dat ook kunnen verklaren waarom je nu niet meer uitkomt met je mobiele data bundel.

 

Als dat het niet is zou je in je mobiel ook kunnen kijken welke app(s) veel data gebruiken.

 


Hoi allemaal, 

Dank voor de reacties! 
Ik heb de WiFi assistentie inmiddels uit staan, deze stond inderdaad aan.. 

Tevens zet ik zodra ik thuis kom, mijn internet uit zodat ik geen data gebruik maar enkel op de WiFi ga. 
En ik heb alle apps gecontroleerd welke veel gebruiken. 
 

Het abbo is oud idd maar ansich zou dat niets uit moeten maken is me verteld. Verder probeer ik kpn al enkele dagen te bereiken echter nog niet de juiste persoon aan de lijn gehad. 
still in progress dus ook. 
groetjes!


Goed bezig, SLS.

Wij, KPN, kunnen hier verder ook niet echt iets mee. Het verbruik van data is iets wat op jouw telefoon gebeurd. Als daar een verandering in is, dan vindt die zijn oorsprong ook op jouw telefoon. Alleen als je ook een verandering ziet in je abonnement (check dat in je MijnKPN), dan kunnen wij daarin meekijken hoe dat kan. En wat daar dan aan gedaan kan worden.


De bovenstaande tips hebben al zeker geholpen! Vandaag kreeg ik pas bericht dat m’n 100% verbruikt is, dat was de afgelopen maanden eerder in de maand dus nogmaals dank. 
De rest ga ik eens oppikken met kpn in een winkel zodat ze mee kunnen kijken met me :-) 

groetjes!