Skip to main content

Ik krijg steeds dezelfde meldig over mijn simkaart na overstap van iphone 12 naar 13. Ik kan nu niet bellen of niks.. wat te doen?

 

 

Hallo @MB6301 

 

Waar heb je die iPhone 13 gekocht?
Het lijkt erop dat het een buitenlandse telefoon is met een provider/regio lock.


Hoi @MB6301 

Welkom op de community van KPN.

Heb je jouw iPhone 13 toevallig in Amerika gekocht, tijdens je vakantie?
In Amerika wordt een simlock nog gebruikt, waardoor je bijvoorbeeld alleen een simkaart van een Amerikaanse provider kunt gebruiken (zoals bijvoorbeeld T-Mobile US).
Dit wordt ook wel RegioLock genoemd.

De Europese variant van de iPhone 13 wordt volledig simlockvrij verkocht, en kun je dus met elke Europese provider gebruiken, en dus ook alle mobiele providers van Nederland.


Ja heb hem via Refurbed gekocht en lijkt uit spanje te komen.. maar hoe kan ik dit nu oplossen? 
Of kan ik die niet opheffen en moet de telefoon maar retour? 


Dat kan je niet oplossen, je kan hem het beste retourneren.

 

Om de telefoon vrij te krijgen: https://support.apple.com/nl-nl/109316

Maar aangezien je niet weet waar hij oorspronkelijk vandaan komt is dat niet echt een optie en zoiets zou je ook niet zelf moeten oplossen, dat is aan Refurbed, die kopen blijkbaar partijen in die hier niet werken vanwege die lock.

 

Overigens zou een telefoon uit Spanje het wel moeten doen omdat dat in de EU is, dus hij moet ergens anders vandaan komen.

 


Oke bedankt voor je reactie! Ik ga hem retour sturen! 

 


Hallo @MB6301, welkom op de KPN community. Is wel balen, dat je een iPhone 13 nu hebt, die je niet kunt gebruiken door een sim of regio lock. Hopelijk heb je snel een nieuwe, die je dan wel gewoon in Nederland met de KPN simkaart kunt gaan gebruiken. 


Reageer