Skip to main content
Beantwoord

Ik krijg geen sms code op mobiele telefoon

• August 20, 2025
  • 16 reacties
  • 552 keer bekeken

ik krijg geen sms code en geen geluid melding op mobile telefoon 

Beste antwoord door Leen59

Lees dit even goed door.

Wat als ik de verificatie sms niet binnen krijg?

Dat is natuurlijk erg lastig. Controleer eerst of je het juiste mobiele telefoonnummer hebt opgegeven in MijnKPN. Ga naar profiel > account > inloggegevens > extra veilig inloggen. Controleer of deze aanstaat en of het telefoonnummer juist is.

Als dit klopt, dan kan het zijn dat de verificatie sms binnen komt in de spam. Controleer daarom ook jouw spam folder. Dit doe je zo:

Op Android:

1. Open de Berichten app.
  2. Klik rechtsboven op jouw profielfoto.
  3. Ga naar ‘Spam en geblokkeerd'.
  4. Controleer of de verificatie sms van KPN hier tussen staat.

Op iOS:

Heb je op jouw iPhone ingesteld dat onbekende afzenders gefilterd worden? Volg dan de onderstaande instructies. Anders hoef je niks te doen.

2. Klik linksboven op ‘Filters'.
  3. Kies voor alle berichten of onbekende afzenders.
  4. Controleer of de verificatie sms van KPN hier tussen staat.

16 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • August 20, 2025

Code voor wat?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 20, 2025

krijg geen sms code binnen  voor kpn verificatie, ander wel 

Leen59
Wijsgeer
  • Antwoord
  • August 20, 2025

Lees dit even goed door.

Dat is natuurlijk erg lastig. Controleer eerst of je het juiste mobiele telefoonnummer hebt opgegeven in MijnKPN. Ga naar profiel > account > inloggegevens > extra veilig inloggen. Controleer of deze aanstaat en of het telefoonnummer juist is.

Als dit klopt, dan kan het zijn dat de verificatie sms binnen komt in de spam. Controleer daarom ook jouw spam folder. Dit doe je zo:

Op Android:

Op iOS:

Heb je op jouw iPhone ingesteld dat onbekende afzenders gefilterd worden? Volg dan de onderstaande instructies. Anders hoef je niks te doen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 21, 2025

klopt helemaal werkt nu bedankt 

• Deelnemer
  • January 6, 2026

Hoe kun je dan je mobielnr. controleren/wijzigen als je niet kunt inloggen omdat je geen sms ontvangt. Is ook geen enkele hulp over op de website.
Elke poging om in te loggen komt met het SMS code vraag.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@onkiebreed

Op Android:

Op iOS:

• Deelnemer
  • January 8, 2026

Beste Jeroen,

Dat heb ik natuurlijk al gelezen, maar ik heb nooit een telefoonnummer ingegeven dus die SMS kan KPN niet versturen. Ik heb alleen bij het aangaan van het abonnement een paar keer ingelogd, toen dus steeds zonder verificatie sms. Blijkbaar is het nu automatisch standaard. Met de KPN service kom je ook niet verder en bellen is voor mij een medisch probleem. Een contactformulier zou normaal zijn voor zo’n bedrijf, maar ook dat kan ik niet vinden.

JanD
Superuser
  • January 8, 2026

Beste ​@onkiebreed je kunt op onderstaande manieren in contact komen met KPN:

Facebook

X

Instagram

of onderstaande 

contactformulier

Succes

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Excuses ​@onkiebreed, dan heb ik je verkeerd begrepen. Wil je nu alsnog dan het telefoonnummer ingesteld hebben om in te kunnen loggen? JHet snelste om de sms voor de tweestapsverificatie alsnog in te stellen is door het huidige MijnKPN account op te heffen. Je kunt het KPN ID verwijderen door op Geen code ontvangen te klikken in het tweestapsverificatie scherm en de stappen te volgen.
Na het verwijderen van het oude KPN ID kun je weer een nieuw KPN ID aanmaken. Hetzelfde e-mailadres kun je daarvoor dan weer gebruiken. 

Je kunt inderdaad de collega's aanspreken via Facebook of X. Tevens is er een contactformulier zoals hierboven is gedeeld mocht je contact willen met de klantenservice. 

• Deelnemer
  • January 8, 2026

Bedankt Jeroen,

Inmiddels heeft 

JanD Superuser gereageerd en een link gegeven (zie boven).

Ik heb het niet nagezien, maar ik vermoed dat je moet inloggen om het account te kunnen opheffen.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Nee dat is dus niet nodig ​@onkiebreed. Je kunt het KPN ID verwijderen door op Geen code ontvangen te klikken in het tweestapsverificatie scherm en de stappen te volgen.

• Deelnemer
  • January 10, 2026

Best Jeroen,

Hoe kan ik op Geen code ontvangen te klikken ?!?!

Na mijn mailadres plus WW en de code ingeven welke per e-mail komt :

Extra veilig inloggen

Met tweestapsverificatie doen we een dubbelcheck om zeker te weten dat jij het bent. Wel zo veilig.

En daar loop ik dan dus vast.

• Deelnemer
  • January 14, 2026

Zo’n antwoord van KPN verwacht je toch niet!

Geachte heer,

Wij zijn ervan op de hoogte dat er een probleem kan zijn met de tweestapsverificatie binnen KPN, echter is er voor nu nog geen oplossing.

U zou een ander KPN ID kunnen aanmaken met een nieuwe MIJN KPN omgeving en daarin uw abonnement koppelen.

Voor nu is dat de enige oplossing,

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Mooier kan ik het helaas niet maken ​@onkiebreed 

• Deelnemer
  • January 14, 2026

Helaas maar waar: een nieuw ID aanmaken komt gelijk met een SMS tweestapsverificatie scherm.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Nadat jij als gebruiker het nieuwe KPN ID hebt bevestigd, wordt er inderdaad gevraagd om voor het "Extra veilig inloggen" een mobiel nummer op te geven. Hier kun je dus dan een mobiel nummer invullen. Het mobiele nummer dat je daar dan invult, staat dat verder los van een eventueel contact telefoonnummer dat al bij KPN bekend zou zijn.