Skip to main content

Beste mensen,

Ik heb zojuist mijn nieuwe telefoon binnengekregen. Helaas krijg ik de simkaart-houder van mijn oude telefoon met geen mogelijkheid open. De simkaart (met simonly abonnement) krijg ik er dus ook niet uit. Uiteraard ga ik een nieuwe simkaart bestellen via KPN en de oude simkaart blokkeren.

Nou is mijn vraag: Hoelang kan ik deze geblokkeerde simkaart opnieuw activeren? Ik hoop voor eeuwig en altijd zodat ik mijn oude telefoon als reserve-telefoon kan blijven gebruiken (zolang ik bij KPN blijf uiteraard of weer een nieuwe telefoon koop en dus een nieuwe reserve telefoon heb).

groetjes René

Een eenmaal uitgeschakelde simkaart is voor eeuwig schroot. En kan niet meer herbruikt.

Gebruik alleen het indertijd bij de telefoon meegeleverde pennetje om het sim slot te openen!

Ik zou in jou situatie bij een Mediamarkt binnen gaan. Die doen kleine reparaties in huis. Dit zal heus wel wat vaker voorkomen. 

Een andere telefoon winkel kan ook. 

Een winkel kan je ook meteen van een nieuwe simkaart voorzien... indien nodig. 


Een vervangende simkaart kun je eventueel online aanvragen: Simkaart vervangen. Je kunt ook een KPN winkel binnenlopen en dan kijg je direct een nieuwe. Daar kunnen ze ook hulp bieden bij het openen van de simkaarthouder. De Mediamarkt die @PeterG noemt is ook een goede optie. 


Na activatie van de nieuwe simkaart is automatisch de oude niet meer werkend @RENEVDENH1983 Om jouw oude toestel dus als noodtoestel te kunnen gebruiken is het dus wel noodzakelijk dat de simkaart eruit kan.Â