Skip to main content

Ik krijg wekelijks een sms van “Youfone” met berichten dat ik achterloop met betalen, mijn aansluiting is geblokkeerd of iets in die richting en dat ik met een link moet betalen. Geen van alle is aan de orde.

Ik kan de sms niet beantwoorden of de verzender blokkeren, er is geen afzender. Ik kan het bericht alleen verwijderen, wat elke keer weer doe. Maar ben klaar met deze wekelijkse sms-jes. Hoe stop ik dit? (Heb Youfone hier ook een mail overgestuurd en ter info, ik heb een abonnement voor mijn 06 bij de KPN)

Welkom op het Forum van KPN @DukesJet 

 

Het beste wat je in deze situatie kunt doen, is om gewoon telefonisch contact op te nemen met Youfone zelf, dan hoor je gelijk de redenen, en kan de medewerker ook gelijk zorgen dat het versturen van deze sms berichten stopgezet wordt.

E-mail wordt vaak later behandeld of gelezen, daar kan gemakkelijk 14 dagen overheen gaan.
En het kan ook zo zijn, dat je helemaal niets meer te horen krijgt op jouw e-mail.

Het telefoonnummer van Youfone is: 088-222 9222
Ze zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 20:00 uur (Weekend gesloten).

KPN (je huidige provider) is hierin geen partij, en kan jouw daar dus ook niet mee helpen.
De enige die dit wel kunnen stoppen, is Youfone!

Dus bel Youfone op bovenstaande telefoonnummer, om dit probleem te kunnen oplossen.


Was je nummer wel ooit bij Youfone (of een voorloper daar van) ?
Zoek het hier eens op :
https://www.acm.nl/nl/telefoonnummers-zoeken


Je kan ze ook op toestelniveau blokkeren @DukesJet! Dat kan zowel voor Android als Apple. Ik vrees dat wij dit op netwerkniveau niet kunnen doen.


Vraag daarbij is of die SMS berichten inderdaad van Youfone komen of dat het phishing is.


Vraag daarbij is of die SMS berichten inderdaad van Youfone komen of dat het phishing is.

Goede vraag van je @Hsd 

En vandaar dat @DukesJet ook even telefonisch contact moet openen met Youfone zelf.
Dat is de enige partij die daar antwoord op kan geven!
En het eventueel ook kan stoppen.

En in aanvulling op de reactie van moderator @Remco_ hier het stappenplan:

Iemand blokkeren in Berichten

Je kunt iemands berichten blokkeren in Berichten.

Android 

 

Belangrijk: Sommige stappen werken alleen op Android 7.0 en hoger. Meer informatie over hoe je je Android-versie checkt

 

Een gesprek blokkeren

  1. Open de Berichten-app .
  2. Tik in het startscherm op een gesprek dat je wilt blokkeren en houd vast.
  3. Tik op Blokkeren "" en dan OK.

De blokkering van een gesprek opheffen

  1. Open de Berichten-app .
  2. Tik op Meer opties Meer en dan Spam en geblokkeerd.
  3. Selecteer het contact in de lijst.
  4. Tik op Blokkeren opheffen.
    • Tik anders op Terug Terug.

 

iPhone

 

 

Berichten van een specifieke persoon of specifiek telefoonnummer blokkeren

Wanneer je een specifieke contactpersoon of een specifiek telefoonnummer blokkeert, worden berichten van die persoon of dat nummer niet afgeleverd. (De afzender van het bericht weet niet dat hun bericht is geblokkeerd.)

  1. Open de Berichten-app  op je iPhone.

  2. Tik in een gesprek in Berichten op de naam of het nummer bovenaan het gesprek.

  3. Tik op 'Info' de infoknop, scrol omlaag en tik vervolgens op 'Blokkeer deze beller'.


Mocht het phising zijn: ZEKER NIET op linkjes klikken, gewaarschuwd mens telt voor twee!


Ja, maar wel interessant om de linkjes te bekijken.


Je kan ze ook op toestelniveau blokkeren @DukesJet! Dat kan zowel voor Android als Apple. Ik vrees dat wij dit op netwerkniveau niet kunnen doen.

Dat is het punt, ik kan het niet vanaf mijn toestel blokkeren


Welkom op het Forum van KPN @DukesJet 

 

Het beste wat je in deze situatie kunt doen, is om gewoon telefonisch contact op te nemen met Youfone zelf, dan hoor je gelijk de redenen, en kan de medewerker ook gelijk zorgen dat het versturen van deze sms berichten stopgezet wordt.

E-mail wordt vaak later behandeld of gelezen, daar kan gemakkelijk 14 dagen overheen gaan.
En het kan ook zo zijn, dat je helemaal niets meer te horen krijgt op jouw e-mail.

Het telefoonnummer van Youfone is: 088-222 9222
Ze zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 20:00 uur (Weekend gesloten).

KPN (je huidige provider) is hierin geen partij, en kan jouw daar dus ook niet mee helpen.
De enige die dit wel kunnen stoppen, is Youfone!

Dus bel Youfone op bovenstaande telefoonnummer, om dit probleem te kunnen oplossen.

Dank voor de tip. Ik ga ze bellen (had ze al gemaild!)


Was je nummer wel ooit bij Youfone (of een voorloper daar van) ?
Zoek het hier eens op :
https://www.acm.nl/nl/telefoonnummers-zoeken

Geen nummer van Youfone. 


Hallo @DukesJet ,

Dat heb ik wel eens eerder gehoord….

Toen was de oplossing : 

heb ik mijn communicatie voorkeuren voor mijn mobiele nummer opgegeven: geen communicatie via SMS.

Probeer dat eens.

Bron :

 

 


Hallo @DukesJet ,

Dat heb ik wel eens eerder gehoord….

Toen was de oplossing : 

heb ik mijn communicatie voorkeuren voor mijn mobiele nummer opgegeven: geen communicatie via SMS.

Probeer dat eens.

Bron :

 

 

Maar dan zet ik alle communicatie via sms uit en dat wil ik niet


Welkom op het Forum van KPN @DukesJet 

 

Het beste wat je in deze situatie kunt doen, is om gewoon telefonisch contact op te nemen met Youfone zelf, dan hoor je gelijk de redenen, en kan de medewerker ook gelijk zorgen dat het versturen van deze sms berichten stopgezet wordt.

E-mail wordt vaak later behandeld of gelezen, daar kan gemakkelijk 14 dagen overheen gaan.
En het kan ook zo zijn, dat je helemaal niets meer te horen krijgt op jouw e-mail.

Het telefoonnummer van Youfone is: 088-222 9222
Ze zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 20:00 uur (Weekend gesloten).

KPN (je huidige provider) is hierin geen partij, en kan jouw daar dus ook niet mee helpen.
De enige die dit wel kunnen stoppen, is Youfone!

Dus bel Youfone op bovenstaande telefoonnummer, om dit probleem te kunnen oplossen.

Dank voor de tip. Ik ga ze bellen (had ze al gemaild!)

Youfone gebeld. Die kunnen niets doen, want ik ben geen klant bij hen. Het nummer waar naar gesmst wordt is van KPN. Ik ben dus weer terug bij af, bij de KPN. Die moeten berichten van de zogenaamde Youfone naar mij blokkeren. ik kan dat niet want er ik ontvang sms-berichten zonder zichtbaar nummer


Je kan ze ook op toestelniveau blokkeren @DukesJet! Dat kan zowel voor Android als Apple. Ik vrees dat wij dit op netwerkniveau niet kunnen doen.

Zoals gezegd, ik kan het niet blokkeren, want ik heb geen nummer om te blokkeren. 

(Net als KPN, die stuurt me ook wel eens sms'jes en die kan ik alleen maar verwijderen, niet beantwoorden of blokkeren)


Ja, maar wel interessant om de linkjes te bekijken.

Ik ga de linkjes zeker niet bekijken, want dit is zeker phishing.


Vraag daarbij is of die SMS berichten inderdaad van Youfone komen of dat het phishing is.

Goede vraag van je @Hsd 

En vandaar dat @DukesJet ook even telefonisch contact moet openen met Youfone zelf.
Dat is de enige partij die daar antwoord op kan geven!
En het eventueel ook kan stoppen.

En in aanvulling op de reactie van moderator @Remco_ hier het stappenplan:

Iemand blokkeren in Berichten

Je kunt iemands berichten blokkeren in Berichten.

Android 

 

Belangrijk: Sommige stappen werken alleen op Android 7.0 en hoger. Meer informatie over hoe je je Android-versie checkt

 

Een gesprek blokkeren

  1. Open de Berichten-app .
  2. Tik in het startscherm op een gesprek dat je wilt blokkeren en houd vast.
  3. Tik op Blokkeren "" en dan OK.

De blokkering van een gesprek opheffen

  1. Open de Berichten-app .
  2. Tik op Meer opties Meer en dan Spam en geblokkeerd.
  3. Selecteer het contact in de lijst.
  4. Tik op Blokkeren opheffen.
    • Tik anders op Terug Terug.

 

iPhone

 

 

Berichten van een specifieke persoon of specifiek telefoonnummer blokkeren

Wanneer je een specifieke contactpersoon of een specifiek telefoonnummer blokkeert, worden berichten van die persoon of dat nummer niet afgeleverd. (De afzender van het bericht weet niet dat hun bericht is geblokkeerd.)

  1. Open de Berichten-app  op je iPhone.

  2. Tik in een gesprek in Berichten op de naam of het nummer bovenaan het gesprek.

  3. Tik op 'Info' de infoknop, scrol omlaag en tik vervolgens op 'Blokkeer deze beller'.

Als ik dit doe dan krijg ik een hele lijst opties wat te doen, maar daar zit blokkeren NIET tussen.  (verwijderen, tekst kopiëren, selecteren etc)

Daarom mijn vraag wat te doen…..


Vraag daarbij is of die SMS berichten inderdaad van Youfone komen of dat het phishing is.

Phishing, komen niet van Youfone.

Daarom wil ik er vanaf. En mijn logica zegt dat nummer is van KPN, die zouden dat voor mij moeten kunnen doen.


Ja, maar wel interessant om de linkjes te bekijken.

Ik ga de linkjes zeker niet bekijken, want dit is zeker phishing.

Ik bedoelde natuurlijk, de tekst (URL) van de link bekijken, niet de link ook oproepen natuurlijk.
Naar welke website wijst dat ? Vraag ik mij dan af.

 

 

heb ik mijn communicatie voorkeuren voor mijn mobiele nummer opgegeven: geen communicatie via SMS.

Bron :

 

Maar dan zet ik alle communicatie via sms uit en dat wil ik niet

Dat zoek ik juist wel, maar dan moet de verzender van de sms daar wel een melding van krijgen en dat zal niet het geval zijn.