Skip to main content
Vraag

Ik krijg sinds kort regelmatig de melding dat ik mijn sim moet ontgrendelen

• May 18, 2026
  • 3 reacties
  • 35 keer bekeken

Bokuiper
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Hoi,

ik heb sinds 2 dagen dat ik elke dag een paar keer een melding krijgt dat ik me sim moet ontgrendelen, ook de melding abbonnement wijziging. Op de kpn app staat er ook een soort 8 maar dan horizontaal die aan het laden is. Dit staat bij mijn huidige nummer. Bij mijn zakelijke nummer niet. Mijn 5g doet het ook niet.. 

hoe kan dit?

groetjes,

bo

3 reacties

Bokuiper
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • May 18, 2026

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • May 18, 2026

Hoi ​@Bokuiper!

Ik heb even gevraagd intern aan een moderator om je nummer weg te poetsen, voor je het weet krijg je allemaal berichtjes en dat moeten we niet hebben.

Dit is spontaan ontstaan?

Je kunt even je toestel helemaal uitzetten, misschien je simkaart even opnieuw erin doen en of even je iPhone updaten naar iOS 26.5.

Mocht dit niet helpen, zou je de sim pincode kunnen deactiveren en enkel je toestelflot code actief houden.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Bokuiper, welkom bij de community! Vervelend dat je hier ineens tegenaan loopt. 😕 Wat je beschrijft kan erop wijzen dat er iets vastloopt in de verwerking van je mobiele abonnement of simregistratie.

De tips van ​@bnh zijn heel goed om als eerste naar te kijken, had je dit al geprobeerd? 

Laat ook vooral weten of je toevallig recent een wijziging hebt gehad, zoals verlengen, nummerbehoud, eSIM/simwissel of een wijziging aan het abonnement!Â