Skip to main content

Interessant deze vraag en dit antwoord. Inmiddels twee jaar verder, mijn Telfort abonnement is een KPN abonnement geworden. Deze “fout bij KPN” zoals Noordzee ruiterlijk toegeeft is niet hersteld, ik loop er nu tegenaan. Zeer onaangenaam te woord gestaan telefonisch door KPN mederwerkster, die in 20 minuten niet wilde begrijpen wat Noordzee in een paar minuten wel snapt. Ik heb dus de volgende klacht ingediend, sorry voor lange verhaal:

Mijn klacht gaat over misleidende sms berichten die mij aanzetten tot het onterecht aankopen van extra internetbundels. Daarnaast over het onprettige en inadequate gesprek dat ik telefonisch heb gevoerd met een medewerker vanmorgen tussen 8:33 en 9:00. Hierin heeft uw medewerker meermalen tegen mij gezegd dat ik niet goed luister, niet wil luisteren en niet wil begrijpen wat zij mij probeerde uit te leggen.
Ik heb bij u een abonnement met per maand 2 GB internetbundel. Ik ben gewend SMS berichten te krijgen als ik met vakantie ben, waarbij dan de melding is : “Beste klant je hebt nu xxx% verbruikt van je internettegoed. Bij 100% verlagen wij de internetsnelheid……..etc. Liever je maximale internetsnelheid behouden? Zet dan eenmalig een extra GB bundel van 1GB aan etc”.
Dit soort berichten heb ik tijdens mijn vakantie in juli ontvangen, waarop ik 4 x een extra bundel heb gekocht (16, 18, 20, 27 juli) van telkens €7,99. Prima.
Op 1 augustus, terug in NL, startte mijn nieuwe maand met weer 2 GB.
Op 12-8, nog steeds in NL waar ik vrijwel alles via WiFi doe, kreeg ik het volgende bericht: “Beste klant, je hebt nu 100% verbruikt van je internettegoed. Vanaf nu verlagen we je internetsnelheid….etc”. Dit verbaasde mij, maar ik heb toen onmiddelijk een extra 1 GB bundel gekocht.
Vanochtend (19-8) kreeg ik weer een bericht, dat ik 75% van mijn internettegoed had verbruikt.
Toen heb ik in MijnKPN gekeken en constateerde dat ik van mijn maandelijkse 2000 MB iets van 260MB had verbruikt, en dat MIJN INTERNETTEGOED dus meer dan voldeed. De mededeling “bij 100% verlagen we de internetsnelheid” bevreemdde me, waarop ik telefonisch contact heb gezocht. Uw medewerker legde mij uit dat dit bericht wordt verzonden ten aanzien van mijn vaste 2 GB abonnement, en van elke aangekochte bundel afzonderlijk. Dus als je een extra bundel koopt, en deze is bijna op, dan krijg je zo’n bericht ook al is je vaste bundel bij de eerste van de maand met 2 GB opnieuw ingegaan.
Ik heb aangegeven dat de term “je internettegoed” voor de klant betekent: al het internettegoed dat je bij KPN hebt aangeschaft. En niet alleen dat van de laatst aangeschafte bundel. Als dat zo was, dan had dat aangegeven moeten worden. Ook de dreiging dat de internetsnelheid verlaagd zou worden als de later aangeschafte bundel op zou gaan is onterecht en misleidend, aangezien er nog meer dan voldoende MB zijn van het vaste abonnement. Het is gewoon niet waar wat er staat. 

 

Admin: Eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic. 

Hallo @Xxxxpppp, welkom op het KPN Forum!

Als ik jouw vraag zo lees, dan staat dit los van het probleem dat Noordzee beschreef. Dat probleem gaat namelijk over KPN Unlimited. En dat probleem is opgelost. Bij jou gaat het om een oud-Telfort abonnement.

Je krijgt een sms over jouw gebruik per bundel. Bij Telfort heb je meerdere bundels, omdat je MB's kunt meenemen uit vorige maanden. Dus, als je nog MB's over hebt van vorige maanden en die MB's gaan op, dan krijg je een sms. Vervolgens krijg je weer een sms als de MB's uit jouw huidige maandbundel op zijn.

Daarbij klopt het inderdaad ook dat je een sms krijgt als de MB's uit jouw gekochte bundels (bijna) op zijn. Gekochte bundels zijn 31 dagen geldig of totdat ze deze volledig is verbruikt. Gaat de bundel binnen 31 dagen op? Dan krijg je dus een sms’je.

Wil je weten hoeveel MB's je nog hebt in totaal? Check dan altijd de MijnKPN app.

 


Beste Denise,

Je reageert niet op waar mijn klacht over gaat.

In de SMS staat letterlijk: “Beste klant, je hebt nu 75% verbruikt van je internettegoed. Bij 100% verlagen we de internetsnelheid……Wil je liever maximale internetsnelheid behouden? Zet dan eenmalig een extra bundel van 1 GB aan in MijnKPN voor 7,99….etc”

Vanochtend kreeg ik weer zo’n bericht. Dit bericht is feitelijk onjuist, want jullie gaan mijn internetsnelheid niet verlagen als ik 100% van deze bundel heb verbruikt. Want ik heb nog meer dan genoeg MB.

Het is dus ook onjuist dat ik een extra bundel van 1GB moet kopen om maximale internetsnelheid te behouden. Ik heb namelijk al meer dan genoeg GB bij jullie gekocht.

In het SMS bericht zou moeten staan: “Beste klant, je hebt nu 75% verbruikt van je extra aangekochte  bundel. Je hebt echter meer dan genoeg internettegoed bij ons aangekocht om de komende tijd op maximale snelheid te internetten. Je hoeft dus niets te doen, en al helemaal niet nog een extra bundel te kopen. Eigenlijk snappen we zelf niet waarom we je dit bericht sturen, dus excuses hiervoor!” ;-)

Ik probeer het dan maar humoristisch te bekijken. 


Het is jammer dat je meer data hebt gekocht dan je misschien dacht nodig te hebben. Maar je zult begrijpen dat deze berichten automatisch verstuurd worden wanneer een bundel verbruikt is. Als je meerdere bundels actief hebt, krijg je dus ook meerdere sms’jes. Het is aan jou om jouw verbruik via de MijnKPN app in de gaten te houden.


Hi Denise,

Inmiddels ben ik gebeld door de KPN naar aanleiding van mijn klacht. Wat jij niet schijnt in te zien, was voor deze medewerker meteen kristalhelder. Het door mij aangegeven probleem is bekend, en men gaat ermee aan de slag. Dit was een zeer prettig gesprek. Voor je collega was dit niet “mijn probleem” maar iets dat niet correct was en opgelost moest worden.

Sinds ons eerste contact heb ik nog twee sms berichten van KPN ontvangen, een uurtje geleden weer 1 waarin mij werd medegedeeld  dat 100%van mijn internettegoed verbruikt was en dat jullie mijn internetsnelheid gingen verlagen.

Op jouw advies heb ik eerst even gekeken op MijnKPN en bleek ik met alle aangeschafte extra bundels inmiddels nog een tegoed te hebben van 2713 MB. Het advies als ik “direct weer wil internetten op de maximale snelheid” om weer een bundel te kopen heb ik dus naast me neergelegd.

Ik hoop dat veel mensen dit lezen. Noch jij, noch de eerste persoon die ik telefonisch sprak leken te erkennen dat de boodschao dat je iemands internetsnelheid gaat verlagen, terwijl dat niet waar is, en dat iemand dan maar zelf moet gaan inloggen op jullie site om te begrijpen dat dit onzin is echt niet ok is.

De persoon die me naderhand belde erkende wel dat dit zo is.

Voor mij is het nu prima en heel correct opgelost. Jammer dat hier drie personen voor nodig waren.