Skip to main content

Goedemiddag, ik heb recentelijk een mobiel contract bij jullie afgesloten met een nieuwe nummer. Bij elk willekeurig platform / website waar ik een verificatie sms moet ontvangen met een code komt deze niet aan op mijn telefoon. Of dit nu Playstation, Klarna, Airbnb, Facebook, Google is… bij geen van allen krijg ik de SMS verificatie code binnen. 

Overige SMSjes krijg ik gewoon binnen, van zowel KPN als Prive. Ik heb voor de zekerheid Imessage ook even helemaal uitgezet op mijn telefoon maar zonder resultaat. 

Ergens op dit forum kwam ik het zelfde probleem tegen, de oplossing was uiteindelijk een nieuw nummer. Dit is niet ideaal. Ik heb de KPN helpdesk gebeld, die konden niets raars vinden in mijn instellingen en adviseerde mij om naar een winkel te gaan om daar “mee te kijken”. Ik heb opgehangen met de opmerking dat ik nog wat ging proberen, maar helaas zonder resultaat. 

Ik zou niet weten wat de toegevoegde waarde is van het naar een winkel te gaan om hun te laten zien dat als ik bijvoorbeeld via playstation account het nummer toevoeg in mijn account gegevens en dan het pop-upje met vul de code in te voorschijn komt… maar de code niet binnen komt op mijn telefoon. 

Het betreft een E-Sim op een gloednieuwe Iphone 15 Pro.

Ik hoop dat jullie via deze weg een oplossing kunnen vinden. 

Alvast bedankt.

Het betreft trouwens een E-SIM

 


 


Hoe lang had je die 2FA functionaliteit al aan staan bij die organisaties?

Het is toch hopelijk niet zo dat die 2FA smsjes naar jouw oude nummer verzonden worden?


Bedankt voor je bericht. Nee…. wel scherp! Ik heb zowel mijn oude (andere telefoon) als nieuwe nummer. Probeer nu mijn nieuwe nummer toe te voegen op al die platformen. Maar daar komen ze dus niet op aan. Als ik mijn oude gebruik werkt het prima.

Ook op platformen waarbij mijn oude nummer nummer niet bekend was, blijft het probleem. 

 


Wellicht nog extra informatie, wat wellicht oorzaak is van deze problematiek. Ik heb de E-sim ontvangen toen ik op vakantie was in Amerika. En daar, toen ik op WIFI zat, geregistreerd. 

 


Opvallend, vandaag registreerde ik Tikkie (Nederlands) op mijn nummer, daarvan kreeg ik wel de verificatie sms binnen. Dus ik dacht, “opgelost wellicht”? Maar via alle internationale services werkt het nog niet; Playstation, Klarna, Airbnb etc. 


Hi Remco, welkom hier. 

Ik denk ook graag mee. Als je nummer verder goed werkt zou het niet aan de sim moeten zitten. Ook omdat het bij Tikkie goed werkt. Kan het zijn dat er bij buitenlandse organisaties nog een +31 voor moet (en dan de 0 van 06 verwijderen)?

Mocht dat ook niet lukken, bel dan even met ons zodat we specifiek op jou nummer kunnen inzoomen. 

Ons gratis nummer is 0800 0402. We zijn bereikbaar maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur. Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur.
 


Hier scherp,  maar is ook niet het probleem.  +316 …  ook niet met +3106… 


Ik ga nog wel even de helpdesk bellen. Ik heb een laatste test uitgevoerd. Via Airbnb mijn nieuwe nummer ingevoerd. 2FA aangezet. Vervolgens ingelogd, dan moet je een verificatie code ontvangen via SMS = Resultaat geen SMS. Vervolgens kan je een alternatief kiezen “Whatsapp / via internet”, en bericht komt gewoon binnen. Wat voor mij betekent dat het nummer dus wel goed ingevoerd is. Maar de sms service dus niet juist functioneert. 

Ik ga denk ik maar een nieuw nummer aanvragen. 


Danny van de helpdesk verwijst mij naar een winkel om de instellingen van de telefoon na te laten kijken. Ik geef aan dat dit een gloednieuwe iphone is, waarom moet ik in 2024 nog naar een winkel? Dan kunnen ze de telefoon instellingen nakijken, want centraal zien we niets… was het antwoord. Dus ik vraag; vertel me dan welke instelling in moet nakijken dat scheelt mij een bezoek aan een winkel. “Meneer je denkt toch niet dat ik alle instellingen van elke telefoon weet”. Een Iphone is volgens mij een van de meest gebruikte telefoons op deze aardkloot. Dus ik verwacht van een mobiele provider dat ze de gangbare instellingen wel weten van zo’n telefoon. Als jij zegt dat de instelling nagekeken moet worden, dan weet je dus ook welke. En anders voelt het voor mij dat je er gewoon geen zin in hebt, en verwijst me door naar de winkel. Ik ga nog even googlen, en dan even bedenken of ik mijn contract bij KPN maar weer ga opzeggen, om naar de concurrent te gaan.

Danny gaf aan dat het kan zijn dat internationale nummer geblokkeerd zijn. Dus ik zeg, dan vraag ik toch iemand uit het buitenland mij een sms te sturen. Nee dat is anders, want dat zijn platform adressen. Ik zeg; als jij dat dan precies weet, vertel me dan waar ik moet kijken. Nee daarvoor moet je echt naar een winkel, eerder maken wij geen systeem ticket aan.  

Wat is dit voor service mensen?? 

Inmiddels de instelling gevonden, geen enkel geblokkeerd nummer in de lijst.. logisch… want het is een gloednieuwe telefoon. 

Ik hoop hier nog een serieus antwoord te krijgen van KPN. Ik voel me echt niet geroepen om naar een winkel te gaan. 

 


blijkbaar ben ik niet de enige; 

https://forum.kpn.com/mobiel-15/ik-ontvang-geen-google-verificatie-codes-via-sms-600353

https://forum.kpn.com/mobiel-15/verificatiecode-komt-niet-binnen-via-sms-489569


Nog 1x terug gebeld, zeer vriendelijke dame. Was wel bereid om even met mij de telefoon instellingen te checken. Kwam opnieuw tot de conclusie dat er centraal niets vreemds stond. En, dat ook mijn toestelinstellingen goed stonden. Ze heeft een nieuw nummer, en sim aangevraagd. Ik kon kiezen tussen een paar nummers. Nu hopen dat het is opgelost!


Interessant, ik kreeg na ophangen met de helpdesk direct een sms dat ik een nieuw nummer heb. Bij herstarten zou het nummer actief moeten zijn. Dit in tegenstelling tot het bericht van de vriendelijke dame aan de telefoon. Ik zou morgen een nieuwe sim krijgen, deze moeten registeren via kpn.com als e-sim. Want mijn amerikaanse Iphone toestel heeft geen fysieke simkaart slot. Dit is in Amerika namelijk de standaard. Alles gaat via e-sim. 

Na herstarten toestel, werkte echter wonderbaarlijk mijn nummer direct. Ik dus direct naar de internationale platformen om het nummer te registeren. En JA HOOR, HET WERKT!!! 

Dus er zat toch iets mis in het nummer…. want voor de rest is er aan mijn kant nu niets gewijzigd. 

 


@Remco A Wat een avontuur dit. Ik ben uiteraard blij dat het nu goed werkt. Zou ik misschien mee mogen kijken naar wat er precies is gebeurd? Hier leren we namelijk ook van. 

Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 06-nummer is voldoende. Niemand ziet dit verder, behalve ik. 
 


Zal ik doen als de laatste stap voltooid is. Nieuwe sim zou zaterdag op de mat liggen, was niet het geval. Dan zou ik die moeten koppelen aan een e-sim. Het meeste kan en werkt namelijk nu prima. Maar whatsapp kan ik nog niet configureren… ik gok dat dit te maken heeft met de sim. Helaas zit ik nu weer in het buitenland, ik hoop dat als ik terug ben deze in de bus zit. 


Inmiddels 3 dagen verder heb ik nog geen sim kaart ontvangen. Ik denk ik bel even om de status te checken. Tijdens het gesprek krijg ik een sms om de status van de bestelling te checken. De verbinding wordt dan ook gelijk verbroken. Als ik op de link druk moet ik een bestelnummer invoeren wat ik per email zou hebben moeten ontvangen. Niet het geval…  Het is wel een drama proces zeg. Morgen ben ik terug in het land, dan maar weer verder kijken. Geduld begint wel een beetje op te raken. 

 


Hi Remco, dit hoort zeker niet zo. Zou ik ook mee mogen kijken? Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 


Ok opnieuw contact gehad met de helpdesk… Nee meneer, wat u wilt, dat kan helemaal niet met een fysieke sim. Dus ondanks dat ik die fysiek sim niet heb ontvangen, heeft dit ook geen zin. Opnieuw het advies gehad om naar de winkel te gaan. Na nog even overleggen gaf hij aan, je kan ook proberen de e-sim opnieuw aan te vragen via de mijn kpn app. 

Dit gedaan, procedure gevolgd… oude e-sims weg en alleen de nieuwe e-sim. Probleem blijf ik houden… maar wel 1 probleem minder. Text berichten stuurt mijn telefoon nu, zonder foutmelding. 

Echter…. In imessage en facetime zie ik een melding “wachten op activering”, bij mijn sim blijft een spinningwheel zichtbaar bij “primair”. Mijn email is wel gewoon aangevinkt. In apple aangelogd, daar staat achter mijn telnr: Unavailable for iMessage and FaceTime. Alle instructies gevolgd van apple; Hard reset, uit / aan imessage, opnieuw aanloggen met appleid maar allemaal geen resultaat. 

Ook de registratie van whatsapp werkt nog steeds niet. Sms komt niet aan terwijl alle smsjes van andere diensten gewoon werkt. Ook de bel functie werkt niet. Toevallig zie ik nog iemand op het forum met de zelfde problemen. Nieuw nummer, Nieuwe iphone…  

 


Ik heb in mijn profiel mijn huidige kpn nummer ingevoerd. 

 


Ik ben weer een stap verder. Whatsapp registratie is opgelost. 

  • Ik heb whatsapp verwijderd. 
  • Regionale settings van Nederlands naar US gezet, de Taal daarmee op English US gezet. 
  • Hard reset van mijn telefoon gedaan. 
  • Whatsapp opnieuw geinstalleerd.
  • Naar registratie; Bij default stond het land toen op US +1 en kon ik met het dropdown menu kiezen voor +31 (daarvoor stond hij daar standaard op). Telefoon nummer ingevuld en nu kreeg ik wel het smsje. 

Het spinningwheel bij Imessage & Facetime is er nog steeds. Geen groot issue, beide gebruik ik amper. Verder zie ik bij apple dat het 24 uur kan duren voordat de registratie is afgerond. Dus nog maar even wachten … 


vanmorgen kreeg ik een bericht op mijn Mac met de vraag of het telefoonnummer (nieuwe) toegevoegd mag worden tot Imessage en Facetime. Na ja klikken is de registratie voltooid. Alles werkt nu en case is closed. Belangrijke observatie in het proces;

  • Medewerkers op de servicedesk zijn getraind voor problematiek met telefoons waar nog een fysieke simkaart in kan. 
  • De kennis, procedures en knowledge base loopt vast wanneer het een toestel betreft met alleen e-sim. Wat in Amerika al de standaard is, maar waarschijnlijk ook hier gaat komen. 
  • blijf niet verwijzen naar een winkel als je het effe niet meer weet. Mijn case bewijst maar weer dat je met de juiste kennis, doorzettingsvermogen, en procedures niet naar een winkel toe hoeft. Dit probleem had de winkel ook niet op kunnen lossen. 
  • Verder zou ik proberen te voorkomen dat nummers die al gebruikt zijn weer in de roulatie komen. Je weet nooit wat daar mee gebeurt is. 

 


Hi Remco, mag ik je allereerst bedanken voor je uitgebreide terugkoppeling hier. Blij om te lezen dat het nu werkt. Ik kan echter niet helemaal aangeven  wat de oorzaak hiervan is, dat er een reset moet gebeuren. Ik gebruik zelf ook een iPhone met een e-sim. Ergens stond er toch iets niet goed dat later door een harde reset. Kan het misschien kloppen dat je dit toestel in het buitenland hebt gekocht en daar eerst hebt gebruikt?


Ik heb de telefoon idd in Amerika nieuw gekocht. Het KPN contract afgesloten toen ik nog daar was, en de e-sim ook daar geactiveerd. 


Ik heb de telefoon idd in Amerika nieuw gekocht. Het KPN contract afgesloten toen ik nog daar was, en de e-sim ook daar geactiveerd. 

Dan weet ik de reden al, er stonden andere instellingen op omdat je met dat netwerk verbonden bent geweest. Een harde reset heeft verholpen. 


Dat had ik hier 17 dagen geleden al aangegeven ;)…. ook bij de helpdesk. 


Reageer