Skip to main content

Recent ben ik overgestapt van T-Mobile naar KPN. Echter is er een ding wat mij nogal dwars zit, ik kan geen automatische (verificatie) SMS'jes ontvangen. SMS'jes van 06-nummers komen gewoon prima binnen.


Ik heb het idee dat tijdens het overzetten van het netwerk (outporting?) iets verkeerds is gegaan, waardoor het nu blijft hangen bij een derde partij.

Ik heb al een telefonisch gesprek gehad met KPN support, die adviseerden om de SIM-kaart uit mijn telefoon te halen en dan weer opnieuw erin te doen en opnieuw opstarten. Dit heeft helaas niet geholpen!

Hi @WouterAZ, welkom op ons forum. 

Dit hoort gewoon te werken, dus het moet op te lossen zijn! 

Heb je ook een specifiek voorbeeld voor me, of meerdere, waar het niet wil lukken? Op welke website of app probeer je dit te doen? 

Ik hoor graag van je. 


Ik had eerst een fysieke SIM-kaart, daar werkte het niet, toen overgestapt op E-sim, maar werkt nog steeds niet. Inmiddels is 3de lijns-support van KPN er naar aan het kijken. Als ik meer info heb deel ik het hier!


Het heeft 1 dag gewerkt, en nu werkt het weer niet!


Het heeft 1 dag gewerkt, en nu werkt het weer niet!

Hmm, heeft onze technische dienst wel contact met je opgenomen of was het pure toeval dat het 1 dag heeft gewerkt? 


Ik ben gebeld door de technische dienst. Daarna werkte het 1 dag, vandaag weer getest en nu werkt het weer. 


Dat is fijn. Zou je mij hier op de hoogte willen houden mocht dit weer gebeuren? 


Nu net getest en nu werkt het niet meer!


Ok, dit is dan vreemd. @WouterAZ. Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 
Zou je ook een datum en tijdstip kunnen en willen vermelden van wanneer je dat sms’je hebt aangevraagd?


Ik heb mijn KPN profiel aangevuld en ik heb nu net een nieuwe code aangevraagd.

15:18 uur op 11-10-2023 code bij Google aangevraagd.


Dankjewel, ik heb de juiste mensen hier aangesproken om er toch nog een keer naar te laten kijken. Al helemaal omdat dit eerder wel 1 dag heeft gewerkt. 

Hou je telefoon in de gaten, er wordt contact met je opgenomen. 


Bedankt!