Skip to main content

Ik ontvang geen sms berichten van zorgdomein.nl

• April 7, 2026
  • 2 reacties
  • 12 keer bekeken

Ik krijg geen SMS verificatiecodes van zorgdomein.nl binnen, ook niet in de spambox.

Het telefoonnummer is meedere malen gecontroleerd en de telefoon al meerdere malen uit- en weer aangezet, maar nog steeds geen SMS van zorgdomein.nl.

DigID, Ziggo, zelfs KPN werkt probleemloos; alleen zorgdomein.nl niet. Die claimen dat het robleem bij KPN ligt omdat ze het via KPN versturen. Waar de fout ligt en wie daarvoor verantwoordelijk is boeit me niet zo, maar door deze situatie loop ik belangrijke medische informatie mis.

LOS HET OP !!!

2 reacties

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@fatbeard .

Snap dat dit heel vervelend is, zeker omdat het om medische informatie gaat.

Omdat je aangeeft dat sms-codes van andere partijen (zoals DigiD, Ziggo en KPN zelf) wel gewoon binnenkomen, is het eerlijk gezegd niet waarschijnlijk dat dit bij KPN misgaat. Je toestel, simkaart en onze sms-dienst lijken namelijk goed te werken. In dit soort situaties zit het probleem meestal bij de verzendende partij of hun sms-provider. Als berichten daar niet goed worden aangeboden of verwerkt, komen ze simpelweg niet aan.

Je kunt nog even uitsluiten dat er lokaal iets blokkeert door bijvoorbeeld je simkaart in een ander toestel te testen of tijdelijk instellingen zoals ‘niet storen’ uit te zetten. Het belangrijkste is eigenlijk dat ZorgDomein controleert of hun sms’jes daadwerkelijk worden afgeleverd en eventueel een andere verzendroute probeert.

Hopelijk wordt dit snel opgelost, want dit is precies zo’n situatie waar je niet op wilt wachten.  Als je een reactie van zorgdomein hebt, zou je die hier dan met ons kunnen delen?  

• Auteur
  • Topper
  • April 9, 2026

Dit is wat ik uiteindelijk kreeg:

Bedankt voor je terugkoppeling en duidelijke uitleg. 

Het versturen van deze verificatiecodes wordt voor ons uitgevoerd door KPN en ik kan dus ook niks aanpassen hierin. Wat denk ik het handigst is om te doen is dat je in het vervolg vraagt of de huisarts de verwijzingen uitprint voor je, zodat je gewoon bij de informatie kan. 

Ik hoop je zo goed geïnformeerd te hebben.  

Met vriendelijke groet,