Skip to main content
Antwoord

Ik ontvang geen verificatie-SMS van mijn buitenlandse bank

• September 25, 2025
  • 10 reacties
  • 119 keer bekeken

Mijn bank in het buitenland stuurt normaal veilighhieids- of verificatiecodes via SMS.

Ik heb met de klantenservice van mijn bank gebeld en volgens hun systeem zijn al de SMS berichten normaal verzonden .

Andere SMS berichten ontvang ik wel maar niet die van de bank.

Hoe kan dit probleem opgelost worden?

Alvast bedankt.

Beste antwoord door Lumi0705

Bedankt allemaal voor jullie ideeen en inzet. Het probleem lag bij de Roemeense bank en het is nu opgelost 😊

10 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • September 28, 2025

Hi ​@Lumi0705, welkom allereerst bij onze community. 

Wat frustrerend dat je juist met bankzaken de berichten niet ontvangt, ik denk graag mee. 

Wij houden geen sms berichten tegen, dus er moet een andere oorzaak zijn. Heb je ook nagekeken of je telefoonnummer goed is ingevuld in de app/website van de bank? Dus ook met langcode? Een voorbeeld: 0031 6 12345678.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 28, 2025

Hi Alex, bedankt voor je reactie. Mijn telefoonnummer is goed ingevuld bij de bank, dat heb ik gecheckt. Ik heb ook met mijn andere werknemer geprobeerd ( ook van KPN) en dat werkte ook niet.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 29, 2025

Welk land?

En SMS-berichten van anderen uit datzelfde land komen wel aan op je KPN-nummer?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • September 29, 2025

Welk land?

​@Lumi0705 Nog beter

Welke bank? Zijn de SMS van deze bank wel aangekomen op Nederlandse nummer van andere providers (Vodafone, Odido)?

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 29, 2025

Welk land?

Uit Roemenië

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 29, 2025

Welk land?

​@Lumi0705 Nog beter

Welke bank? Zijn de SMS van deze bank wel aangekomen op Nederlandse nummer van andere providers (Vodafone, Odido)?

Dat is Banca Transilvania. Ik heb nog een andere KPN nummer geprobeerd en ik had hetzelfde probleem; bij de bank hebben ze verteld dat geen problemen waren met andere nummers uit Nederland.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 29, 2025

Welk land?

Uit Roemenië

Het is toch aan te raden om contact op te nemen met de bank en te checken welke dienst ze gebruiken voor het versturen van de sms'jes. De ontvangende partij heeft daar (veel) minder controle over namelijk.

Verder kan een ​@Alex van KPN  hier je wellicht doorverwijzen naar de technische dienst? Maar die moet waarschijnlijk op z'n minst weten welke dienst de SMS'jes richting KPN verstuurt...

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • October 1, 2025

​@Lumi0705, ik kan zo geen reden bedenken waarom dit door ons tegengehouden zou worden. Is er een mogelijkheid om dit te testen met een Nederlandse nummer van een andere provider? 

Het is toch aan te raden om contact op te nemen met de bank en te checken welke dienst ze gebruiken voor het versturen van de sms'jes. De ontvangende partij heeft daar (veel) minder controle over namelijk.

Verder kan een ​@Alex van KPN  hier je wellicht doorverwijzen naar de technische dienst? Maar die moet waarschijnlijk op z'n minst weten welke dienst de SMS'jes richting KPN verstuurt...

Dit klopt ook, en dat kan zeker. Dan moet er een ticket worden aangemaakt voor onze technische mensen. Dan zou Lumi0705 even contact met ons moeten opnemen. Maak in dat geval makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • October 14, 2025

Bedankt allemaal voor jullie ideeen en inzet. Het probleem lag bij de Roemeense bank en het is nu opgelost 😊

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • October 16, 2025

Fijn om te lezen en dankjewel voor de terugkoppeling hier.Â