Skip to main content

Wil KPN s.v.p. stoppen met ‘s nachts berichten te sturen over starten nieuwe bundels?

Wakker schrikken voor zoiets is buitengewoon onaangenaam. 

Dit kan toch ook tijdens kantooruren van 9-5?

 

 

Dat lijkt mij ook bijzonder onaangenaam @Lijsterbes 
Misschien even die onnozele melding geheel stoppen?
Hebben ze bij mij ook gestopt gelukkig.

Het snelste is om even te bellen met de KPN 

0800 0402

Bereikbaar op: ma-vr tussen 08:00 - 18:00, za. 08:00 - 17:00.

Zon- en feestdagen gesloten


Ik snap oprecht niet dat KPN dit niet al lang geregeld heeft.

Het is toch van de zotte dat zo'n SMS mensen uit hun slaap haalt.


Men kan natuurlijk ook de telefoon beneden laten liggen i.p.v. op het nachtkastje. Als je ‘s morgens beneden komt is het in 99,99% van de gevallen vroeg genoeg om kennis nemen van hetgeen zich in de voorbije nacht heeft voorgedaan. Beroeps noodzakelijkheid of andere omstandigheden daargelaten natuurlijk. 


Dank voor bovenstaande reacties.

Huistijger bedankt voor de tip om eenvoudig KPN te bellen en hopelijk daarmee het te kunnen oplossen.

Met betrekking tot reactie B. Kaas, om meerdere redenen is het belangrijk mijn telefoon ‘s nachts bij me te hebben. 


Ik heb goede ervaringen met de "niet storen" functie op mijn Samsung.
Daarmee bepaal ik zelf wie/wat mij 's nachts wel/niet mag storen.


Beste RB, dank voor uw reactie.

Waardevolle tip, wellicht heeft mijn iPhone deze functie ook.


Dat heeft een iPhone inderdaad ook. Zie →  https://support.apple.com/nl-nl/HT204321


Bedankt RB!

Overigens ben ik ook een tevreden KPN klant sinds de jaren ‘60, uitzonderingen daargelaten.


Graag gedaan @Lijsterbes , hopelijk is er zo minder overlast van ongewenste berichten. 


Bij android kan je ook het volume voor notificatie apart instellen, stel het op stil of trillen dan heb je nooit last van SMS


Dank voor uw reactie en informatie TDN.


Wat nog niet gezegd is binnen deze topic, dus ik gooi het maar gewoon in de groep:
Je kunt ook gewoon je smartphone of iPhone helemaal uitzetten in de nachtelijke uren, want waarom zou je hem überhaupt aanlaten als je lekker wilt slapen?
Ook wordt je dan niet plotseling gewekt, door sms berichten vanuit KPN!

Sms’jes en Whatsappjes krijg je vanzelf binnen, zodra je hem in de ochtend bij het ontbijt weer aanzet, en dan kun je er alsnog op reageren als je dat wilt.

Ik zet mijn iPhone standaard uit, als ik mijn bed in ga.
Alleen voor mijn familie ben ik dan bij noodgevallen bereikbaar op mijn vaste telefoon.

Doe er je voordeel mee, zou ik zeggen.

 

 


Wat nog niet gezegd is binnen deze topic, dus ik gooi het maar gewoon in de groep: Je kunt ook gewoon je smartphone of iPhone helemaal uitzetten in de nachtelijke uren, want waarom zou je hem überhaupt aanlaten als je lekker wilt slapen?

 

Dat gaf @Lijsterbes al aan, vandaar dat ik dat buiten beschouwing liet.

Met betrekking tot reactie B. Kaas, om meerdere redenen is het belangrijk mijn telefoon ‘s nachts bij me te hebben. 

 


Wat nog niet gezegd is binnen deze topic, dus ik gooi het maar gewoon in de groep:
Je kunt ook gewoon je smartphone of iPhone helemaal uitzetten in de nachtelijke uren, want waarom zou je hem überhaupt aanlaten als je lekker wilt slapen?

Maar soms is dat, zoals je hebt kunnen lezen, dus niet gewenst.

Met betrekking tot reactie B. Kaas, om meerdere redenen is het belangrijk mijn telefoon ‘s nachts bij me te hebben. 

Ik ken ook meerdere artsen die bereikbaar moeten zijn als ze dienst hebben en dan is het toch cruciaal dat die telefoon niet uitgezet is.


Beste M., dank voor uw reactie. Uw suggestie is logisch en voor de hand liggend. Echter in mijn situatie is het niet mogelijk om de mobiel ‘s nachts uit te zetten om meerdere zeer belangrijke redenen…….
 


Wat nog niet gezegd is binnen deze topic, dus ik gooi het maar gewoon in de groep:
Je kunt ook gewoon je smartphone of iPhone helemaal uitzetten in de nachtelijke uren, want waarom zou je hem überhaupt aanlaten als je lekker wilt slapen?
Ook wordt je dan niet plotseling gewekt, door sms berichten vanuit KPN!

Sms’jes en Whatsappjes krijg je vanzelf binnen, zodra je hem in de ochtend bij het ontbijt weer aanzet, en dan kun je er alsnog op reageren als je dat wilt.

Ik zet mijn iPhone standaard uit, als ik mijn bed in ga.
Alleen voor mijn familie ben ik dan bij noodgevallen bereikbaar op mijn vaste telefoon.

Doe er je voordeel mee, zou ik zeggen.

 

 

Er kunnen een heleboel redenen zijn, om de mobiel ‘s nachts niet uit te zetten en binnen handbereik te hebben. De vraag blijft natuurlijk waarom dit soort berichten ‘s nachts moeten verzonden.


Ik ken een heel goed reden om telefoon aan te houden 's nacht, als iemand hem als wekker wil gebruiken, gaat de alarm niet als de telefoon helemaal uit is


Ik ken een heel goed reden om telefoon aan te houden 's nacht, als iemand hem als wekker wil gebruiken, gaat de alarm niet als de telefoon helemaal uit is

Een wekker heb ik ook, het is een 'oude'  Nokia 6 zonder sim. Hierop draaid (indien nodig) de wekker, een programma voor het beluisteren van podcasts en de app 'NPO luister'. Voor mij is dit 's nachts meer dan genoeg. Let wel, ik begrijp best dat dit niet voor iedereen geldt!

Mijn OnePlus ligt beneden, soms aan, meestal uit. Pas na het eerste kopje koffie vertelt het startscherm mij wat en wie in de digitale wereld iets van mij verwacht. Voor mij gelukkig vroeg genoeg 


Beste M., dank voor uw reactie. Uw suggestie is logisch en voor de hand liggend. Echter in mijn situatie is het niet mogelijk om de mobiel ‘s nachts uit te zetten om meerdere zeer belangrijke redenen…….
 

Hoi @Lijsterbes 

Ik las het al in de berichten van @wjb en @RBxx .

Het is in jouw situatie overduidelijk dat je in de nachtelijke uren bereikbaar moet zijn, maar dat je niet opeens gewekt wilt worden, door sms berichten waar je op dat moment niets mee kunt.
Daar heb ik vanzelfsprekend ook alle begrip voor, dus begrijp dat je dan liever wilt dat KPN stopt met sms berichten te sturen in de nachtelijk uren.

Wel fijn dat je mijn suggestie kunt waarderen!!


Ik ken een heel goed reden om telefoon aan te houden 's nacht, als iemand hem als wekker wil gebruiken, gaat de alarm niet als de telefoon helemaal uit is

Daar heb je in principe geen smartphone voor nodig, ook al hebben de meeste smartphones deze functie er wel standaard ingebouwd. 

Je kunt daar gewoon een (radio)wekker voor kopen, die dan afgaat op het moment dat je gewekt moet worden, met een ouderwetse bel of je favoriete radiozender.
Werkt net zo goed!

Maar goed, jij wilt gewekt worden door je smartphone, dat is prima en ook je eigen keuze.


De suggestie om het abonnement uitbreiden met Vast Bellen is goed voor de omzet van kpn. Dan nog een telefoon aanschaffen of een wekkerradio kopen om niet gewekt te worden door sms berichten van kpn gaat toch wel wat ver @Michel.uit.Arnhem

Als de berichten om wat voor reden dan ook, niet tijdens kantooruren verzonden kunnen worden dan is het imho het meest voor de hand liggend, het meest groen en voor de klant het makkelijkst (en voordeligst!) om ‘in mijn kpn’ de sms-berichten uit en aan kunnen zetten, eventueel nog met een tijdstip waarop men niet gestoord wil worden. 


Fatsoenlijke SMS client op je telefoon zetten dan kan per kontakt een notificatie signaal instelle, bv ¨stil"


De suggestie om het abonnement uitbreiden met Vast Bellen is goed voor de omzet van kpn. Dan nog een telefoon aanschaffen of een wekkerradio kopen om niet gewekt te worden door sms berichten van kpn gaat toch wel wat ver @Michel.uit.Arnhem

Als de berichten om wat voor reden dan ook, niet tijdens kantooruren verzonden kunnen worden dan is het imho het meest voor de hand liggend, het meest groen en voor de klant het makkelijkst (en voordeligst!) om ‘in mijn kpn’ de sms-berichten uit en aan kunnen zetten, eventueel nog met een tijdstip waarop men niet gestoord wil worden. 

 

Hoi @Berteman 

Een vaste telefoon nemen, is een persoonlijke keuze, en verschilt ook van persoon tot persoon.
Van die 2,- euro extra die ik maandelijks voor mijn KPN vaste telefoonaansluiting betaal, wordt KPN echt niet rijker, tenzij je het verder uitbreid met onbeperkt bellen Nederland (wat ik niet afneem bij mijn vaste telefoonlijn).

Ik heb zelf de Fritz!Fon C6 (vaste telefoon) wat naadloos samenwerkt met mijn Fritz!Box 5590 Fiber, en die kost momenteel tussen de 70,- en 80,- euro, afhankelijk waar je hem koopt.
De Gigaset (de nummer 1 in vaste telefoons) koop je van een paar tientjes tot boven de 100,- euro.

Het verschilt dus per persoon of hij of zij daar geld aan uit wilt geven, inclusief die 2,- euro voor een vaste lijn bij KPN.

Daarnaast is de vaste lijn ook een goede back-up, mocht het mobiele netwerk van KPN uitvallen door een (grote) storing, want dan kan ik altijd nog bellen met mijn vaste telefoonlijn (bij nood bijvoorbeeld).

Nog niet zo heel lang geleden had iedereen nog een gewone wekker of wekkerradio naast zijn bed staan, dat was heel gewoon en normaal.

Met je tweede alinea ben ik het volledig met je eens!
Die sms berichten kunnen ook gewoon overdag verstuurt worden door het systeem van KPN.
Ook de optie om het zelf te kunnen uit- en aanzetten binnen Mijn KPN, zou een goede keuze zijn.


Michel.uit.Arnhem schreef:

Een vaste telefoon nemen, is een persoonlijke keuze, en verschilt ook van persoon tot persoon.
Van die 2,- euro extra die ik maandelijks voor mijn KPN vaste telefoonaansluiting betaal, wordt KPN echt niet rijker, tenzij je het verder uitbreid met onbeperkt bellen Nederland (wat ik niet afneem bij mijn vaste telefoonlijn).

Ik hoop niet dat je zelf ook belt met jou vaste telefoonnummer want dan ben je echt dief van jouw eigen portemonnee. Ook ik heb vaste telefonie van KPN maar uitgaand bel ik met mijn KPN nummer via CheapConnect, dat is veel goedkoper. (Geen starttarief en een beltarief van 2,38 cent per minuut naar vaste nummers en 5 cent naar mobiele nummers.)


Michel.uit.Arnhem schreef:

Een vaste telefoon nemen, is een persoonlijke keuze, en verschilt ook van persoon tot persoon.
Van die 2,- euro extra die ik maandelijks voor mijn KPN vaste telefoonaansluiting betaal, wordt KPN echt niet rijker, tenzij je het verder uitbreid met onbeperkt bellen Nederland (wat ik niet afneem bij mijn vaste telefoonlijn).

Ik hoop niet dat je zelf ook belt met jou vaste telefoonnummer want dan ben je echt dief van jouw eigen portemonnee. Ook ik heb vaste telefonie van KPN maar uitgaand bel ik met mijn KPN nummer via CheapConnect, dat is veel goedkoper. (Geen starttarief en een beltarief van 2,38 cent per minuut naar vaste nummers en 5 cent naar mobiele nummers.)

Hoi @wjb 

Nee, als ik zelf moet bellen dan gebruik ik mijn KPN Mobiel met onbeperkt bellen.
Mijn vaste telefoonlijn fungeert als mijn tweede lijn, voor de nachtelijke uren en als het mobiele netwerk eens mocht uitvallen door een storing.
Het via Cheap Connect laten lopen, heeft voor mij geen toegevoegde waarden, maar bedankt voor de goede tip vanuit jouw kant.