Skip to main content

Ik ontvang sms verificatie van Instagram niet

• January 29, 2023
  • 48 reacties
  • 3221 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

48 reacties

Esin Özkan
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • January 19, 2025

Ik kreeg opeens na 3 dagen de sms code binnen.. hoop dat het ook gaat lukken bij jou!

in de 3 dagen bleef ik wel elke keer proberen de code aan te vragen

• Topper
  • January 19, 2025

Ook hier hetzelfde. Ik ontvang geen sms van Instagram.

Ik weet zeker dat ik gehackt ben, want ik kon nog even op mijn account en toen stonden er portretfoto’s van een afrikaanse man toegevoegd.

Instagram heeft een speciale pagina waar je dit soort zaken kan melden:

https://www.instagram.com/hacked/

Instagram heeft een speciale pagina waar je dit soort zaken kan melden:

https://www.instagram.com/hacked/

I know. Al 300x dat loopje via ‘ik ben gehackt’ gedaan, maar kom niet verder of krijg een pagina die niet werkt…
Hopelijk helpt het dan om alsnog dat linkje via sms te versturen….

Ik kreeg opeens na 3 dagen de sms code binnen.. hoop dat het ook gaat lukken bij jou!

in de 3 dagen bleef ik wel elke keer proberen de code aan te vragen

oh, ik hoop het zo….

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 19, 2025

I know. Al 300x dat loopje via ‘ik ben gehackt’ gedaan, maar kom niet verder of krijg een pagina die niet werkt…
Hopelijk helpt het dan om alsnog dat linkje via sms te versturen….

Ik duim met je mee, maar als de hacker het telefoonnummer heeft aangepast, dan wordt het lastig. 

Hoe hebben ze je gehacked? Had je geen tweetraps-verificatie? Heb je ergens op een verkeerd linkje geklikt?

Ik duim met je mee, maar als de hacker het telefoonnummer heeft aangepast, dan wordt het lastig. 

Hoe hebben ze je gehacked? Had je geen tweetraps-verificatie? Heb je ergens op een verkeerd linkje geklikt?

Ben nu op mijn werk en blijkt dat een collega gehackt was, waarvan ik een linkje kreeg om op haar te stemmen voor een podcast (wat in haar functie heel geloofwaardig is).  Zij zelf heeft het op tijd weten te blokkeren, maar voordat ik de mail zag dat mijn email gewijzigd was, was het al een dag verder….

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 20, 2025

@NataschaLiefting Ik ken deze methode waarmee accounts worden gekaapt. Twee vrienden van mij zijn hier ook ingetrapt, maar via de hacked-hulppagina van Instagram is het hun wel gelukt controle op te krijgen over hun account. 

Als je nog foto's van jouwzelf op je Instagram hebt staan, dan zijn er nog wel kansen met een selfie-check. 

Verder raad ik iedereen aan om twee traps verificatie aan te zetten, en geen codes te delen. Ook niet met vrienden. 

@NataschaLiefting Ik ken deze methode waarmee accounts worden gekaapt. Twee vrienden van mij zijn hier ook ingetrapt, maar via de hacked-hulppagina van Instagram is het hun wel gelukt controle op te krijgen over hun account. 

Als je nog foto's van jouwzelf op je Instagram hebt staan, dan zijn er nog wel kansen met een selfie-check. 

Verder raad ik iedereen aan om twee traps verificatie aan te zetten, en geen codes te delen. Ook niet met vrienden. 

Het probleem is ook dat ik een tweede, gekoppelde instagram-account heb (van een vereniging). Als ik herstel, gaat hij steeds naar deze pagina en kom ik niet meer in mijn persooonlijke pagina.

Het probleem is ook dat ik een tweede, gekoppelde instagram-account heb (van een vereniging). Als ik herstel, gaat hij steeds naar deze pagina en kom ik niet meer in mijn persooonlijke pagina.

dit is de dichtsbijzijnde oplossing. Maar omdat dat dus niet mij email meer is en mijn ww is gewijzigd, volg ik ‘de link van ‘geen toegang meer toe’. Maar ik kan dan nergens mijn telefoonnummer invoeren en blijf in dit venster hangen

Friesian
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • January 20, 2025

Ik gebruik dan wel geen instagram en in principe ook geen fakeboek 😉 maar 2FA kan ik je echt aanbevelen. Prima tip van ​@AriënC .

Je kunt bijvoorbeeld kiezen als authenticator Authy, Microsoft authenticator.

Ik gebruik dan wel geen instagram en in principe ook geen fakeboek 😉 maar 2FA kan ik je echt aanbevelen. Prima tip van ​@AriënC .

Je kunt bijvoorbeeld kiezen als authenticator Authy, Microsoft authenticator.

heb ik uiteraard meteen gedaan. Ik had insta al zo lang dat ik het hier niet had. Iets met een verdronken koe en een gedempte put...

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 20, 2025

Probeer een privé/incognito tabblad? Blijkbaar ben je ook ingelogd op je verenigingsaccount, waardoor hij die pakt. Misschien moet je de gegevens van  je Instagram App ook even wissen vanuit de app-instellingen in je toestel, zodat Instagram volledig gereset is. Kijk dan nog eens of je jouw account kan herstellen?

Probeer een privé/incognito tabblad? Blijkbaar ben je ook ingelogd op je verenigingsaccount, waardoor hij die pakt. Misschien moet je de gegevens van  je Instagram App ook even wissen vanuit de app-instellingen in je toestel, zodat Instagram volledig gereset is. Kijk dan nog eens of je jouw account kan herstellen?

Dat klinkt logisch. Hoe/waar precies doe ik dat?

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 20, 2025

Instellingen in je telefoon, bij de Apps. 

Welke telefoon heb je?

Instellingen in je telefoon, bij de Apps. 

Welke telefoon heb je?

iPhone15

Friesian
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • January 20, 2025

NatashaLiefitng schreef:

heb ik uiteraard meteen gedaan. Ik had insta al zo lang dat ik het hier niet had. Iets met een verdronken koe en een gedempte put…

Ik ken een andere koe, iets met hoorns. 🙂

Ook al ben je altijd waakzaam op je hoede. Ondanks een goede beveiliging, bescherming is het elke dag opletten, voorzichtig, wantrouwend zijn. Ik kan je dat uit eigen ervaring, ellende en het daarbij horende rotgevoel, verlies van (zelf)vertrouwen garanderen.

Het heeft me niet alleen financieel erg veel gekost.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 20, 2025

@NataschaLiefting Ik heb geen iPhone, maar kijk hier eens?

Settings > General > iPhone Storage > Instagram

ik zie daar alleen de grootte van de app en de grootte van alle documenten en gegevens (in MBs)

Er is een Button ‘ruim op’, maar die verwijderd de app met behoud van gegevens. Een button ‘verwijder app’, verwijdert meteen alle gegevens, wat niet ongedaan gemaakt kan worden. Dan ben ik al mijn foto’s ed ook kwijt zeker. 

Friesian
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • January 20, 2025

Misschien is er een alternatieve route.

@NataschaLiefting heb je bijvoorbeeld een back-up via Google Foto's?

Misschien is er een alternatieve route.

@NataschaLiefting heb je bijvoorbeeld een back-up via Google Foto's?

nee, die heb ik niet. Wel een complete telefoon backup van apple, maar alleen om alles opnieuw te installeren oid. Zoveel verstand heb ik er niet van 😥

ik begin ten einde raad te raken

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 20, 2025

ik zie daar alleen de grootte van de app en de grootte van alle documenten en gegevens (in MBs)

Er is een Button ‘ruim op’, maar die verwijderd de app met behoud van gegevens. Een button ‘verwijder app’, verwijdert meteen alle gegevens, wat niet ongedaan gemaakt kan worden. Dan ben ik al mijn foto’s ed ook kwijt zeker. 

Nee, de foto's van je Instagram-profiel staan niet in de app opgeslagen maar bij Instagram (Meta) zelf. Dus die knop kan je gewoon indrukken. Bovendien heb je al geen toegang meer tot je account.

oke, officieel ten einde raad nu.

Ik heb mijn verenigingsaccount verwijderd en alle instagram gegevens verwijderd via de Storage van instellingen.

Op mijn telefoonnummer herkent instagram me nu ook niet meer, dus ook die zal gewijzigd zijn.

Via mijn mobiel (én via desktop) op de help - ‘ik ben gehackt’ page van Instagram kom ik nergens verder. Ik las ergens dat je dan een ‘interne ticket’ aanmaakt als je steeds op de link blijft klikken, die schijnbaar nergens naar leidt.

Na een aantal pogingen (op telefoonnumer) krijg je dan toch een ‘ik ben geen robot’ puzzel. Met daarna een melding dat ik een sms op dat nummer krijg met een link om toegang te krijgen tot mijn account.

NOT dus. Geen sms te zien….

Bovenstaande nu 50 keer geprobeerd.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 21, 2025

Dan zal je toch ergens bij Meta moeten aankloppen. Al hebben ze weinig ingangen. Misschien is het toch het beste om gewoon je verlies te nemen en opnieuw te beginnen. 

KPN kan hier niks aan doen.