Skip to main content
Beantwoord

Ik overweeg over te stappen omdat ik geen combivoordeel meer krijg

• March 3, 2025
  • 11 reacties
  • 213 keer bekeken

Na +20 jaar klant te zijn geweest met mijn mobiele telefonie, zit ik er over na te denken over te stappen naar Vodafone. We zijn sinds kort namelijk over van kpn naar Ziggo, maar nu vervalt mijn €7.50 korting per maand op mijn mobiele telefonie. @Kpn, het liefst bespaar ik iedereen alle rompslomp en blijf ik gewoon graag bij jullie, maar wel gaarne tegen het oude tarief (dus €7.50 goedkoper). Mijn schoonouders zitten overigens nog steeds wel voor tv & bellen bij kpn. Mag ik anders mijn adres wijzigen naar dat van hen om zo alsnog in aanmerking te komen voor de korting?

Mocht dit allemaal niet kunnen, dan wordt het dus helaas een overstap (klinkt als een dreigement, is het niet. T scheelt me simpelweg een kleine €100 op jaarbasis).

Ohja, ik kan niet bellen met een medewerker momenteel. Ik zit in Thailand, en bellen is duur. Thanks alvast!

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@kimbruin1 

Als je het internet abonnement bij KPN hebt opgezegd, wegens de overstap naar Ziggo, vervallen ook jouw combivoordelen automatisch.
De combivoordeel korting op mobiel, krijg je alleen als je internet + mobiel samen bij KPN afneemt.
De combivoordeel korting van 7,50,- euro kan er dus niet apart opgezet worden.

Wel kun je jouw KPN 06-nummer toevoegen aan de KPN ID van je schoonouders, zodat je deze korting kunt blijven behouden.
Maar daar moeten jouw schoonouders wel achter kunnen staan, want je hebt dan ook hun inloggegevens voor Mijn KPN nodig, om de status van je mobiele abonnement en de facturen in te kunnen zien.

Maar als jouw schoonouders er geen problemen mee hebben, zou dat zeker een optie zijn.
Ook het adres van jouw mobiele aansluiting moet je dan veranderen in die van jouw schoonouders, en dat kan gewoon binnen Mijn KPN.

Maar als je bij Vodafone het Red Unlimited abonnement afsluit krijg je ook 7,50,- korting, waardoor je net zo duur uit bent als bij KPN.
Want als je Ziggo en Vodafone combineert, krijg je ook combivoordeel net zoals bij KPN.
Het Vodafone abonnement valt dan gewoon onder je eigen adres, en alle producten die je afneemt staan in één app.

De keuze hierin ligt volledig bij jouw.
Dus succes bij het maken van je keuze.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@kimbruin1 

Als je het internet abonnement bij KPN hebt opgezegd, wegens de overstap naar Ziggo, vervallen ook jouw combivoordelen automatisch.
De combivoordeel korting op mobiel, krijg je alleen als je internet + mobiel samen bij KPN afneemt.
De combivoordeel korting van 7,50,- euro kan er dus niet apart opgezet worden.

Wel kun je jouw KPN 06-nummer toevoegen aan de KPN ID van je schoonouders, zodat je deze korting kunt blijven behouden.
Maar daar moeten jouw schoonouders wel achter kunnen staan, want je hebt dan ook hun inloggegevens voor Mijn KPN nodig, om de status van je mobiele abonnement en de facturen in te kunnen zien.

Maar als jouw schoonouders er geen problemen mee hebben, zou dat zeker een optie zijn.
Ook het adres van jouw mobiele aansluiting moet je dan veranderen in die van jouw schoonouders, en dat kan gewoon binnen Mijn KPN.

Maar als je bij Vodafone het Red Unlimited abonnement afsluit krijg je ook 7,50,- korting, waardoor je net zo duur uit bent als bij KPN.
Want als je Ziggo en Vodafone combineert, krijg je ook combivoordeel net zoals bij KPN.
Het Vodafone abonnement valt dan gewoon onder je eigen adres, en alle producten die je afneemt staan in één app.

De keuze hierin ligt volledig bij jouw.
Dus succes bij het maken van je keuze.

• March 3, 2025

Je bent zelf weggegaan met je thuis abonnement. En nu vind je dat KPN iets moet doen om jouw op mobiel te behouden? Vind je dat niet de omgedraaide wereld? 

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • March 3, 2025

Je voldoet simpelweg niet aan de voorwaarden om gebruik te kunnen blijven maken van de combivoordelen ​@kimbruin1 in jouw nieuwe situatie. KPN hoeft en zal je hier niet in tegemoetkomen. Hoe denk je dat het bij Ziggo werkt?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 3, 2025

Natuurlijk krijg je geen korting meer. Premie als je een vaste met een mobiele aansluiting combineert, dat doe je niet meer. En de combikorting bij Ziggo krijg je ook niet want…. je combineert Ziggo vast niet met Vodafone mobiel bij VodafoneZiggo. 

Waarom ben je voor de vaste aansluiting naar Ziggo gegaan. Ik heb glasvezel en ga zeker niet meer terug. Maar ja, ben ook al sinds 1 mei 2009 weg bij Ziggo. En toen ik in maart 2011 het weer wilde (alleen tv toen nog), moest ik effies voor € 300 zelf de ontvanger met HDD bij hen kopen. 

Ja, de groeten. Toen bij het kpn internet iTV met opnemen (HDD toen nog) genomen. Geen enkel probleem met huur ontvanger.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 3, 2025

Dankjewel Michel, voor je uitgebreide antwoord en het meedenken. Ik denk dus inderdaad naar Vodafone over te gaan, om opnieuw weer een soort combikorting te krijgen (icm Ziggo inderdaad).

Rest van de reagerende mensen: ja, natuurlijk, ik ga weg en daar zit de consequentie aan vast dat ik dan niet meer gebruik kan maken van de combinatiekorting. Dat wist ik van tevoren en is geen verrassing. Maar cant blame a girl for trying toch? Zodra ik helemaal weg ben bij kpn zal ik wel weer gespammed worden met een korting/aanbieding om weer 'nieuwe' klant te worden. Ik bespaar mezelf en kpn graag al die moeite en blijf liever met een korting. Als bedankje bijvoorbeeld, omdat ik al een behoorlijke tijd mijn mobiele abonnement bij hen heb lopen. Liever daarvoor beloond worden dan straks met alle rompslomp die erbij komt kijken, weer terugkomen. 

@Peter, overgegaan naar Ziggo, ook vanwege de prijs. €75 p/m voor internet en tv bij kpn vs €35 p/m voor hetzelfde bij Ziggo. Keuze was snel gemaakt. En ja, het lijkt er dus wel op dat ik over zal gaan naar Vodafone. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 3, 2025

vs €35 p/m voor hetzelfde bij Ziggo

Tja, je hebt je dus blind gestaard op de welkomstkorting voor nieuwe klanten. Daarna scheelt het maar heel weinig tussen deze 2 providers. En wat ga je doen als je welkomstkorting is verlopen en je op ongeveer de prijs van kpn komt bij Ziggo???

Alleen elk jaar heen en weer hoppen houdt je op deze lage prijs. KPN heeft voor nieuwe klanten ook deze prijs. Nieuwe klant ben je als je 6 maanden de dienst niet hebt afgenomen.

NB. Als je een kpn e-mail adres gebruikt…. dat vervalt 6 maanden (wettelijke termijn) ná de beëindiging van het abonnement. Houd daar even rekening mee.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 3, 2025

Dat valt wel mee Peter, ik staar mijzelf niet zo snel blind. De deal is namelijk een 1jarig contract, waarbij we 9 maanden lang €35 gaan betalen. Daarna inderdaad 3 maanden het reguliere tarief en daarna (je raadt het al) ga ik, net als bij mijn zorgverzekeraar, op zoek naar een goedkoper alternatief. Ongetwijfeld dat kpn dan weer een leuke aanbieding heeft voor nieuwe klanten, dus dan kom ik gewoon gezellig terug. 

Veel gedoe? Tsja, dat kunnen mensen vinden. Mij valt het wel mee hoeveel gedoe het is en ik bespaar hiermee een kleine €400. Je moest eens weten hoeveel mango's ik daarvan kan kopen hier in Thailand ;)

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • March 3, 2025

Je bespaart niet, uiteindelijk betaal je de korting zelf! Maar goed, iedereen maakt hierin zijn of haar eigen keuze. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Dat valt wel mee Peter, ik staar mijzelf niet zo snel blind. De deal is namelijk een 1jarig contract, waarbij we 9 maanden lang €35 gaan betalen. Daarna inderdaad 3 maanden het reguliere tarief en daarna (je raadt het al) ga ik, net als bij mijn zorgverzekeraar, op zoek naar een goedkoper alternatief. Ongetwijfeld dat kpn dan weer een leuke aanbieding heeft voor nieuwe klanten, dus dan kom ik gewoon gezellig terug. 

Veel gedoe? Tsja, dat kunnen mensen vinden. Mij valt het wel mee hoeveel gedoe het is en ik bespaar hiermee een kleine €400. Je moest eens weten hoeveel mango's ik daarvan kan kopen hier in Thailand ;)

Hoi ​@kimbruin1 

Als je een 1- jarig contract sluit bij Ziggo, krijg je maar 6 maanden 50% korting!
Alleen bij een 2-jarig contract krijg je bij Ziggo 9 maanden 50% korting over de abonnementskosten.

Ik zou je Ziggo overeenkomst maar eens goed doornemen als ik jouw was, aangezien ik vrijwel zeker weet dat je een 2-jarig contract hebt afgelosten bij Ziggo, zonder dat je daar erg in had.
Tenzij je een aparte actie hebt gekregen vanuit Ziggo, buiten de website van Ziggo om.

Maar die 9 maanden korting, geeft Ziggo alleen bij een 2-jarig overeenkomst.
In dat geval kun je pas na 2 jaar weer overstappen naar een andere provider.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 3, 2025

Hoi ​@Michel.uit.Arnhem 

Het was een black friday deal, geen huidige deal. Looptijd 12 maanden met 9 maanden korting :)

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Michel.uit.Arnhem 

Het was een black friday deal, geen huidige deal. Looptijd 12 maanden met 9 maanden korting :)

Hoi ​@kimbruin1 

Bedankt voor je terugkoppeling, dan is dat ook duidelijk.
Je hebt deelgenomen aan een Black Friday deal van Ziggo.