Skip to main content

Goedemorgen Communityleden,

Ik overweeg om een SuperUnlimited of Unlimited300 (097) abonnement bij KPN aan te schaffen. Hiervoor heb ik een eigen 5G-router nodig. Kunnen jullie me adviseren over verschillende merken en modellen, of ervaringen delen met bepaalde routers?

 

KPN heeft geen Unlimited abonnement met 097 nummer wat bedoeld is voor in een router.


Hoi @Jamazke 

Mobiel internet (097 nummer) bij KPN is alleen beschikbaar met 1GB of 10GB maandbundel.

Zie hier → Mobiel Internet abonnement bestellen | KPN

De SuperUnlimited, Unlimited300 en Unlimited50 zijn alleen bedoeld voor een mobiele telefoon.

Je kan wel MB's delen uit een Unlimited (tot 75GB vanuit Super) abonnement, aangemeld op hetzelfde adres als het Mobiel Internet abonnement.


Thx @Nick83 @RBxx 

 

Kunnen jullie me adviseren over verschillende merken en modellen 4g/5g Routers of ervaringen delen?


Nee, daar heb ik geen ervaring mee.


Hoi @Jamazke 

Ik ken alleen de routers van AVM (Fritz!Box) goed, en die verkoopt ook routers met de optie voor 4G (LTE) en 5G.

Van bekende van mij, die deze daadwerkelijk gebruiken, kan ik je vertellen dat deze routers probleemloos werken en mijn kennissen er zeer tevreden over zijn.
Vanzelfsprekend hangt het wel af van de dekking van zowel het 4G als 5G netwerk op jouw adres, maar als deze goed tot optimaal is, kun je er alles uithalen. 

Bij AVM, heb je de keuze uit de volgende Fritz!Boxen met 4G of 5G:
 

Fritz!Box 6850 - 5G

Fritz!Box 6890 - 4G

Fritz!Box 6850 - 4G


Houdt daarnaast ook rekening met de volgende factoren:

 

De volgende onderwerpen zijn van invloed op je internetsnelheid.
 

  • Het type mobiele apparaat dat je gebruikt

  • De drukte op het internet of de internetpagina

  • Het aantal gebruikers dat tegelijk gebruik maakt van het mobiele netwerk

  • De afstand tussen je mobiele apparaat en de zendmast

  • Obstakels tussen je mobiele apparaat en de zendmast. Zoals muren en gebouwen

  • Weersomstandigheden, zoals onweer

 


Hoi @Jamazke, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt! Kom je er een beetje uit zo?
Ik wil je nog wel de volgende link naar de ACM website meegeven met het artikel over 06-nummers en 097-nummers

06- en 0970-nummers voor spraak en data


Reageer