Skip to main content

Beste, 

 

Ik heb onlangs de Iphone14 gekocht. Onderdeel van het contract is de inruilactie dat uit 2 onderdelen bestaat: Trade in t.w.v. 24Euro & Bonus t.w.v. 174Euro. Zonder deze inruilactie, was ik niet tot koop over gegaan. 

 

Op 23-05-'23 heb ik een email ontvangen van Recommerce Group dat zij over gaan tot uitbetaling van het Trade in gedeelte (24E). De bonus, ligt nog ter validatie en er zal contact met mij opgenomen worden indien stukken ontbreken.

 

Na 2 weken radiostilte, heb ik pro-actief contact gezocht met deze firma om de status te checken. Zij geven aan dat het aankoopbewijs zou ontbreken en ik daarom geen aanspraak zou maken op bonus. Inmiddels zou de actie 'verlopen’ zijn, en zou er dus geen uitbetaling volgen.

 

Helaas kan ik niet meer checken wat er wel en niet ingeleverd is, omdat mijn account bij hen inmiddels ge-deactiveerd is. Aangezien mijn aanvraag in de actieperiode gestart is, en verlopen is door interne processen bij Recommerce Group zelf, hoef ik u denk ik niet uit te leggen dat deze gang van zaken onwettelijk is en dat ik als consument dus nog degelijk aanspraak maak op deze bonus twv 174E.

 

Aangezien de Recommerce Group een door de KPN aangestelde uitvoerende partner is, ga ik u vragen hiervoor de verantoordelijkheid te nemen. Het betreft trade in nummer: K6447FD503F730.

 

Ik heb 2 opties voorgesteld: 

  • De overeenkomst wordt ontbonden, omdat Recommerce zich niet aan de eigen voorwaarde houdt. Dit betekent het terugsturen van mijn Iphone 10 en ik crediteer de 24E die ik hiervoor reeds ontvangen heb. U had namelijk kunnen weten dat een Iphone 10 in deze staat niet voor slechts 24E aan hen verkocht zou worden.
  • Het voortzetten van de overeenkomst, en het afronden van uitbetaling van de resterende 150E. Dit heeft mijn voorkeur, aangezien Recommerce geen follow-up gedaan heeft op de mail van 23-05-23. Ik had dus niet kunnen weten dat zij nog op een document wachtten en hiermee leverage hadden voor het opzettelijk laten verstrijken van een door hen gestelde termijn waarvan ik niet op de hoogte was.

Ik ga er vanuit dat KPN enige druk gaat uitoefenen op mijn trade-in nummer en de processen die gehanteerd worden door de door u gekozen partner voor de uitrol van de inruil acties. Enige check op online fora blijken deze malafide handelingen bij het verdienmodel Recommerce Group te horen, wat onwettelijk & onacceptabel is. Ik ga er dan ook vanuit dat u streeft naar 100% klanttevredenheid.

 

Mvg,

Hoi @Hoi321, welkom bij ons op het forum. Dit is je eerste bericht hier en op je profiel staan geen gegevens, dus ik heb mogelijk niet alle informatie. Had je hier zelf ook al navraag over gedaan bij Recommerce via dit formulier? Vaak zien we dat het via die weg alsnog wel lukt. Zou je dat eerst kunnen proberen en laten weten wat daaruit komt? Of had je al via dat formulier contact met ze opgenomen?


Hi Jasper,

 

Ik ben in contact met Recommerce via het email adres support-tradein+nl@recommerce.com

 

De reden voor hen om niet tot uitbetaling over te gaan is, is omdat ik volgens hen mijn aankoopbewijs niet op tijd ingeleverd zou hebben. DIt is een welles / nietes conversatie, aangezien ik overtuigd ben dat ik dat wél geupload heb. om meerdere redenen vind ik dit merkwaardig:

  • Mijn aanvraag is gestart gedurende de actie periode
  • Mijn trade in account bij Recommerce voor deze actie is gesloten. Hierdoor kan ik niet meer controleren wat er destijds wél ge-upload is.
  • In onderstaande mail geeft Recommerce te kennen, pro-actief actie te ondernemen indien benodigde documenten niet ontvangen zijn. Ik ben hierover niet geinformeerd. Indien zij dit tijdig gedaan hadden, had ik nogmaals het aankoopbewijs kunnen toezenden
  • 2 weken na het toesturen van onderstaande mail, heb ik pro-actief naar de status gevraagd om er achter te komen dat deze verlopen zou zijn….. en dat er niet over gegaan wordt tot uitbetaling.

Beste

We willen je graag laten weten dat je trade-in aanvraag is gevalideerd. De betaling ter hoogte van 24 € zal binnen enkele dagen worden voldaan.

De bonus uitbetaling ter hoogte van 150 € kan later worden uitbetaald indien wij hiervoor nog niet de benodigde documenten hebben ontvangen of kunnen beoordelen. Je wordt hierover in een separate mail geïnformeerd indien dit voor jou van toepassing is.

 

Ik ben er van overtuigd dat dit een opzettelijke werkwijze en onderdeel van het verdien-model is. Dit bedrijf kan precies zien welke aanvraag voor actie periode X openstaan. Jullie wekken de indruk tot een gezamenlijk positief einde te werken. Laten vervolgens aanvragen onrechtmatig verlopen en verschuilen je dan achter een einde actie periode. Terwijl er nu gewoon een betere actie dan voorheen loopt.

 

Leg me ajb uit,

  • Hoe we dit gaan oplossen;
  • Hoe ik had kunnen weten dat er vanuit mij nog op input gewacht werd terwijl ik in de veronderstelling was dat aan mijn zijde alle acties voltooid waren;
  • Waarom Recommerce op basis van bovenstaande mail niet pro-actief contact zoekt om alle boxen af te tikken met als doel uitbetaling volgens contract;
  • Hoe het kan, dat Recommerce group zich nu achter een eind-datum van de actie verschuild om niet tot volledige uitbetaling over te gaan;
  • Waarom KPN en Recommerce group gezamenlijk optrekken om de indruk te wekken een duurzaamheids-strategie uit te voeren. Wanneer blijkt dat deze enkel en alleen gebruikt wordt voor commerciele doeleinde.

Ik hoor het graag. 

 

Bvd! Mvg,

Admin: Naam verwijderd uit openbare post


Jammer dat er via die weg in dit geval nog niet meer duidelijkheid over kon komen. Ik kan er verder ook niets over zeggen, doordat er geen gegevens in je forumprofiel staan. Als je dit volledig (postcode, huisnummer, naam en geboortedatum van de contractant, het bewuste 06-nummer, het trade-in nummer, een e-mailadres en de laatste 3 cijfers van de IBAN) invult en daarna een seintje geeft weet ik dat ik kan kijken. Zelf kan ik er dan alsnog weinig over zien, maar ik kan een andere afdeling vragen om het te bekijken als ik alle gegevens heb.


Hi Jasper, Ik heb de gegevens toegevoegd. Indien mogelijk zou ik hierover telefonisch contact hebben. Mvg, 


Dank je voor de gegevens, ik heb de situatie doorgegeven aan de afdeling die het na kan kijken. Binnen enkele weken weten we meer.


Hi Jasper,

‘Enkele weken’ is wel een lange response tijd. Wat kunnen we doen om dit proces te versnellen?

 

Graag ontvang ik een email adres waarnaar ik mijn email thread met Recommerce Group door kan sturen, zodat jullie op de hoogte zijn hoe laag het niveau van ‘service’ is voor jullie klanten. Van het ontwijken van vragen tot het niet kunnen begrijpend lezen. 

 

Mvg,


Ik snap dat het lang is inderdaad. het moet goed nagekeken worden voordat het opgepakt kan worden. Ik ga er vanuit dat er een goede afloop komt, het enige wat we nu kunnen doen is dat afwachten. Dat kunnen we niet versnellen.

Het is niet nodig om de mailwisseling door te sturen.


Hi Jasper,

 

Recommerce heeft vandaag aangegeven het eens te zijn met mijn klacht mbt inhoud van de 2e mail. Hierin staat: De bonus uitbetaling ter hoogte van 150 € kan later worden uitbetaald indien wij hiervoor nog niet de benodigde documenten hebben ontvangen of kunnen beoordelen. Je wordt hierover in een separate mail geïnformeerd indien dit voor jou van toepassing is.

 

Dit betrof een vertaal fout en zij geven aan dat het voor toekomstige emails aangepast gaat worden. Recommerce is enkel voornemens contact te zoeken indien documenten incorrect of onvolledig zijn. Indien men niets verstuurd heeft, wordt er niet pro-actief actie ondernomen en laten zij de aanvraag verlopen. 

 

Nu dit opgeklaard is, geven zij aan dat ik sowieso geen recht gehad zou hebben op de bonus omdat mijn bestelnmmer van de KPN factuur niet matcht. Dit vind ik opmerkelijk omdat mijn nieuwe contract gedurende de actie-periode is afgesloten. Het vreemde is, dat ik de trade-in (onderdeel van de actie) inmiddels wel ontvangen heb,… Maar geen recht zou hebben op het meest interessante bedrag van de bonus. Ik heb mijn ARMOR code bij mijn gegevens toegevoegd zodat je deze kunt linken met de trade-in aanvraag.

 

Aanvraag voor spoed, is omdat als deze bonus alsnog niet verrekent wordt, ik mijn opgestuurde telefoon terug wil. Aangezien 24E voor een werkende IPhone 10 niet markt conform is.

 

Mvg,


Mooi om te lezen dat ze de tekst in de mail gaan aanpassen na jouw melding, dat pakken ze goed op. 

Jouw situatie heb ik gisteren doorgegeven en zoals daarbij gezegd kan ik dat niet versnellen. De afhandeling daarvan is voor ons beiden afwachten.

Of het mogelijk om je opgestuurde toestel terug te krijgen weet ik niet, dat is iets wat Recommerce beslist. Dat kan je het beste aan hun vragen.


Na veel moeite, is het inmiddels opgelost.


Gelukkig, had ging niet van harte in jouw geval maar het is nu dus gelukt. Als we in de toekomst nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.


Hi , 

 

Heb je voor mij nog tips? Ik heb ook Recommerce al meerdere keren gecontact, maar zij geven aan de bonus niet te willen uitbetalen vanwege KPN die het blokkeert. Ik heb afgelopen 2 maanden zes maal contact gehad met KPN en niemand die kan/wil helpen hiermee. Ik heb netaan de telefoon gehoord dat dit ‘mijn probleem’  is en KPN hierin niets wil betekenen. Recommerce reageert ook niet. 

 

Zucht, wat een ellende qua service...