Beste,
Ik heb onlangs de Iphone14 gekocht. Onderdeel van het contract is de inruilactie dat uit 2 onderdelen bestaat: Trade in t.w.v. 24Euro & Bonus t.w.v. 174Euro. Zonder deze inruilactie, was ik niet tot koop over gegaan.
Op 23-05-'23 heb ik een email ontvangen van Recommerce Group dat zij over gaan tot uitbetaling van het Trade in gedeelte (24E). De bonus, ligt nog ter validatie en er zal contact met mij opgenomen worden indien stukken ontbreken.
Na 2 weken radiostilte, heb ik pro-actief contact gezocht met deze firma om de status te checken. Zij geven aan dat het aankoopbewijs zou ontbreken en ik daarom geen aanspraak zou maken op bonus. Inmiddels zou de actie 'verlopen’ zijn, en zou er dus geen uitbetaling volgen.
Helaas kan ik niet meer checken wat er wel en niet ingeleverd is, omdat mijn account bij hen inmiddels ge-deactiveerd is. Aangezien mijn aanvraag in de actieperiode gestart is, en verlopen is door interne processen bij Recommerce Group zelf, hoef ik u denk ik niet uit te leggen dat deze gang van zaken onwettelijk is en dat ik als consument dus nog degelijk aanspraak maak op deze bonus twv 174E.
Aangezien de Recommerce Group een door de KPN aangestelde uitvoerende partner is, ga ik u vragen hiervoor de verantoordelijkheid te nemen. Het betreft trade in nummer: K6447FD503F730.
Ik heb 2 opties voorgesteld:
- De overeenkomst wordt ontbonden, omdat Recommerce zich niet aan de eigen voorwaarde houdt. Dit betekent het terugsturen van mijn Iphone 10 en ik crediteer de 24E die ik hiervoor reeds ontvangen heb. U had namelijk kunnen weten dat een Iphone 10 in deze staat niet voor slechts 24E aan hen verkocht zou worden.
- Het voortzetten van de overeenkomst, en het afronden van uitbetaling van de resterende 150E. Dit heeft mijn voorkeur, aangezien Recommerce geen follow-up gedaan heeft op de mail van 23-05-23. Ik had dus niet kunnen weten dat zij nog op een document wachtten en hiermee leverage hadden voor het opzettelijk laten verstrijken van een door hen gestelde termijn waarvan ik niet op de hoogte was.
Ik ga er vanuit dat KPN enige druk gaat uitoefenen op mijn trade-in nummer en de processen die gehanteerd worden door de door u gekozen partner voor de uitrol van de inruil acties. Enige check op online fora blijken deze malafide handelingen bij het verdienmodel Recommerce Group te horen, wat onwettelijk & onacceptabel is. Ik ga er dan ook vanuit dat u streeft naar 100% klanttevredenheid.
Mvg,