Skip to main content

Hallo, ik ben buiten europa (een wereld zeilreis).

Helaas is mijn telefoon in het water gevallen en heb ik een nieuwe moeten kopen. Omdat ik een backup kon terugzetten ben ik al een heel eind, maar nu de esim nog. Mijn al jaren ongebruikte simkaart van KNP werkt niet meer (doet niets). Nu kan ik mijn esim dus niet installeren want dan moet ik een sms kunnen ontvangen. Wat natuurlijk niet werkt. Ook bellen met KPN lijkt natuurlijk niet. Wat kan ik doen om mijn esim weer te installeren?

Oei, dat wordt lastig. Om een esim over te zetten naar een nieuw toestel moet je die sms kunnen ontvangen. Dat is ter verificatie dat jij de rechtmatige 'eigenaar' van het nummer bent. Nu heb je dus weer een nieuwe simkaart nodig.

Bron: https://www.kpn.com/service/mobiel/e-sim-downloaden-en-instellen.htm


Dat is handig als je rond de evenaar aan het zeilen bent. Ok dank je wel voor je reactie…


Dat is handig als je rond de evenaar aan het zeilen bent. Ok dank je wel voor je reactie…

Tja. Dit kan alleen nog met fysieke sim. Anders kan je de actievatiecode niet ontvangen.

Dus 2 opties: 

1] Bestellen. Zonder dat je een sms kunt ontvangen kan dat alleen …. telefonisch. Van uit buitenland +31612001200 (standaard kosten van gebruikte provider).

Simkaart gaat naar je Nederlandse adres waar je abonnement op geregistreerd is. (misschien dat iemand die dan in z'n telefoon kan hebben terwijl jij tegelijkertijd je e-sim probeert te registreren. En dan de code via mail doorgeven.)

2] Of … langs bij een kpn winkel. Die zijn alleen in Nederland…

In deze situatie had je vrijwel hetzelfde probleem gehad met een fysieke sim in de verloren telefoon. Want ik neem aan dat die nu op de bodem van de oceaan ligt. Dan had je optie 1 gehad….


Echt ontzettend vervelend, want ik ontdek nu dat ook het herkoppelen van Applepay en veel andere diensten allemaal gekoppeld is aan mijn telefoonnummer en dat kan ik dus allemaal niet meer instellen. Ik ben echt verschrikkelijk onthand nu. Bah...


Ja, hè. Bloed irritant.

Zie mijn aanvulling nog bij punt 1.

Simkaart gaat naar je Nederlandse adres waar je abonnement op geregistreerd is. (misschien dat iemand die dan in z'n telefoon kan hebben terwijl jij tegelijkertijd je e-sim probeert te registreren. En dan de code via mail doorgeven.)

Maar in verband met verificaties zul je wel zélf moeten bellen om een nieuwe sim aan te vragen. Dat kan écht niet anders.

Van uit de hele wereld +31612001200 .


Maar hoe dan? Hoe kan ik ze bellen zonder simkaartje. Ik heb wel internet, maar geen telefooncel… dit is echt heel vervelend.

 


Tja. Op zee wordt het lastig. 

Maar aan land is toch wel iets te vinden. Desnoods dan een lokale simkaart kopen; beltegoed erop zetten en kpn bellen.

Simkaart gaat naar je eigen adres in NL. Dan iemand 'm op laten sturen naar een volgende haven?


Ik ontdekte dat je Skype kunt gebruiken om (tegen betaling) vaste en mobiele nummers te bellen. Dus dat is gelukt. Ik heb gevraagd me een nieuwe sim te sturen. Mijn dochter op het thuisadres kan dan tijdelijk de kaart gebruiken om voor mij de verificatiecode te ontvangen en door te geven.

 

Dank je wel voor het meedenken!


Dat klinkt me als een slimme oplossing! Succes verder en goede reis !!