Skip to main content
Antwoord

Ik wil graag een nieuwe simkaart aanvragen

• November 6, 2025
  • 2 reacties
  • 32 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Mijn simkaart werkt niet dus ik kan niet gebeld worden, zouden jullie mij een nieuwe simkaart kunnen versturen?

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Rutger Varenhorst. Welkom op de community! Ik kan me voorstellen dat het erg vervelend is dat je simkaart niet meer werkt en dat je daardoor niet bereikbaar bent. Dat is iets wat je natuurlijk het liefst zo snel mogelijk opgelost wilt hebben.

Gelukkig kun je dit heel gemakkelijk zelf regelen via MijnKPN of met de MijnKPN-app. In de app ga je naar: ‘Meer opties bekijken’ → ‘Beheer’ → ‘Simkaart’ → ‘Simkaart vervangen’. Daar kun je gratis een nieuwe simkaart aanvragen. Als je liever persoonlijk geholpen wordt, kun je ook even langs een KPN-winkel gaan. Zoals ​@Michel.uit.Arnhem hierboven al aangeeft. Daar helpen ze je direct en kun je meestal meteen met een werkende simkaart naar buiten.

Laat je even weten of het is gelukt?

2 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Rutger Varenhorst 

Welkom op de community van KPN.

Het allersnelst weer bereikbaar zijn op je vertrouwde 06-nummer, is om vandaag of morgen naar een KPN Winkel in jouw buurt langs te gaan.
Daar krijg je direct een nieuwe en geactiveerde simkaart mee, zodat je direct weer bereikbaar bent.

Het opsturen van een simkaart per post, duurt langer, zeker nu met het weekend voor de deur.
De kans is dan groot dat je pas aankomende dinsdag de simkaart op de deurmat ziet liggen, en dat lijk mij niet de bedoeling.
Daarnaast kun je geen nieuwe/vervangende simkaart aanvragen via de community van KPN, maar kan dat wel online aanvragen via de website van KPN.
Alleen kun je nu geen verificatie sms ontvangen om deze aanvraag af te kunnen ronden, waardoor het ook niet mogelijk is om online een nieuwe simkaart aan te vragen.

Dus vandaag of morgen even langs een KPN winkel bij jouw in de buurt, en je loopt al bellend weer de winkel uit.

LET OP! Vergeet niet je geldig legitimatiebewijs mee te nemen naar de winkel, want daar wordt om gevraagd ter verificatie.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 10, 2025

Hoi ​@Rutger Varenhorst. Welkom op de community! Ik kan me voorstellen dat het erg vervelend is dat je simkaart niet meer werkt en dat je daardoor niet bereikbaar bent. Dat is iets wat je natuurlijk het liefst zo snel mogelijk opgelost wilt hebben.

Gelukkig kun je dit heel gemakkelijk zelf regelen via MijnKPN of met de MijnKPN-app. In de app ga je naar: ‘Meer opties bekijken’ → ‘Beheer’ → ‘Simkaart’ → ‘Simkaart vervangen’. Daar kun je gratis een nieuwe simkaart aanvragen. Als je liever persoonlijk geholpen wordt, kun je ook even langs een KPN-winkel gaan. Zoals ​@Michel.uit.Arnhem hierboven al aangeeft. Daar helpen ze je direct en kun je meestal meteen met een werkende simkaart naar buiten.

Laat je even weten of het is gelukt?