Skip to main content

Hallo!

 

Ik heb via abonnement mijn nieuwe telefoon verkregen maar toch besloten deze niet in gebruik te nemen. Op dit moment heb ik iemand die hem wil overkopen maar deze wil graag het garantiebewijs ( factuur van de telefoon) erbij. Mijn vraag; er staat hier natuurlijk wel een klantnummer op. Is er iets wat op de factuur staat waarmee gefraudeerd kan worden? Ik hoor het graag van iemand! 

Heb je deze nieuwe telefoon mét lening genomen? Of direct helemaal betaald?


Deze betaal ik op dit moment nog maandelijks maar betaal hem over een paar dagen in 1x af. Maakt dat verschil? 


Deze betaal ik op dit moment nog maandelijks maar betaal hem over een paar dagen in 1x af. Maakt dat verschil? 

Niet voor je huidige abonnement. Dat zal nog door moeten lopen tot de contractdatum.

Wel voor je maandlasten. Het nu in 1 x  betaalde bedrag betaal je anders over 4 maanden verspreid.

Bij een met lening genomen telefoon is het inderdaad gekoppeld met het klantnummer. Volgens mij is dat niet overdraagbaar.

Waarom ga je je nieuwe toestel niet gebruiken? Straks gaat je huidige stuk. Je kunt dan tijdens de looptijd van het nieuwe abonnement geen telefoon met lening nemen.

Ik heb via abonnement mijn nieuwe telefoon verkregen

Dit nieuwe abonnement zal pas gaan lopen aansluitend op einde contractperiode huidige abonnement.


Ik heb de telefoon al sinds mei in huis, maar wil deze niet gebruiken. Mocht mijn huidige telefoon kopen dan koop ik zelf een andere. Het gaat mij er meer om dat wanneer ik de telefoon verkoop met daarbij een garantie bewijs of ze daarmee kunnen frauderen. 


Mocht mijn huidige telefoon kopen kapot gaan dan koop ik zelf een andere.

Tja, je klantnummer valt wel onder privacy gevoelig. Dat zou ik niet zomaar afgeven dan. Daar kán inderdaad misbruik van gemaakt worden.

Tenzij het een bekende is. Dat is wat anders.


Ik doe de aanname dat er ook wel garantie op zit zonder dat het klantnummer bekend is toch? Want dan haal ik dat eraf. 


Ja. 

I.i.g. bewijs van aankoop (jouw aankoop met originele datum dus)

En plaats (via kpn)