Skip to main content
Antwoord

Ik wil mijn tweede telefoonnummer onder een apart klantnummer met ander rekeningnummer en mailadres

• November 7, 2025
  • 7 reacties
  • 79 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Onlangs heb ik mijn tweede telefoonnummer naar KPN overgezet. Bij de aanvraag heb ik een ander rekeningnummer en een ander e-mailadres opgegeven omdat ik wil dat het abonnement voor dit nummer van een andere rekening wordt afgeschreven.

Toch zijn beide nummers nu in MijnKPN zichtbaar. Ik kan met beide e-mailadressen inloggen op hetzelfde account. Waarschijnlijk zijn ze op basis van mijn geboortedatum en postadres aan elkaar gekoppeld.

Hoe kan ik ze loskoppelen zodat ik voor beide nummers aparte facturen krijg? 

Beste antwoord door Jan van KPN

Hoi ​@TBer , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Wat jij wilt, is in principe gewoon mogelijk hoor! De snelste manier om dit te regelen is door even contact op te nemen met onze Helpdesk en daar kun je tegenwoordig ook zelf een belafspraak voor inplannen. Zij kunnen je gegevens er direct bij pakken en dit voor je in gang zetten. Laat je ook nog even weten of het op die manier is gelukt? Alvast bedankt!

7 reacties

• November 7, 2025

Toch zijn beide nummers nu in MijnKPN zichtbaar.

Dat is opzich niets bijzonders. Eigenlijk normaal.

Ik kan met beide e-mailadressen inloggen op hetzelfde account.

Dat is raar. Heb jij 2 MijnKPN accounts? 

Waarschijnlijk zijn ze op basis van mijn geboortedatum en postadres aan elkaar gekoppeld.

Hoe kan ik ze loskoppelen zodat ik voor beide nummers aparte facturen krijg? 

Krijg jij nu 1 factuur waar beide abonnementen op staan? Dat is een optie. Maar die optie moet normaal gesproken specifiek aangevraagd worden bij KPN. Dat gebeurt doorgaans niet zomaar automatisch. 

Normaal gesproken krijg je voor elk abonnement een aparte factuur. Ook als beide abonnementen in 1 MijnKPN account gekoppeld staan.

Ben jij misschien zakelijke klant?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 7, 2025

Geen zakelijke klant. 2 aparte KPN ID’s aangemaakt (met aparte e-mailadressen) die naar één gezamenlijke MijnKPN leiden.

Het is best verwarrend dus ik denk dat iemand van KPN zelf het moet bekijken.

• November 7, 2025

Geen zakelijke klant. 2 aparte KPN ID’s aangemaakt (met aparte e-mailadressen) die naar één gezamenlijke MijnKPN leiden.

Dat kan volgens mij helemaal niet. Dus ik weet niet hoe ziets werkt.

Dus als je inlogt op het ene account zie je beide abonnementen, en als je uitlogt en inlogt op het andere account, dan zie je ook beide abonnementen? 

Dat moet dan iets nieuws zijn ofzo. Want vroeger kon dat niet.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 7, 2025

Ja, het is zoals jij beschrijft: ik kan met beide e-mails inloggen op hetzelfde account, wat niet wenselijk/handig is. En er staat maar één rekeningnummer.

Wat jij “iets nieuws” noemt is volgens mij een bug 😅

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 7, 2025

Hallo ​@TBer ,

Kun je geen nieuw account aanmaken met jouw andere e-mailadres? 

Dan kun je daar dat tweede abonnement koppelen en dan verdwijnt dat abonnement automatisch uit het eerst account.

https://community.kpn.com/kennisbank%2Dadministratief%2D141/mijnkpn%2Dapp%2Dproduct%2Dkoppelen%2D569144?tid=569144&fid=141

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 7, 2025

Ik heb al twee accounts met twee e-mailadressen, maar op de een of andere manier zijn ze aan elkaar gekoppeld. Als ik met mail 1 inlog dan krijg ik hetzelfde te zien als met mail 2. Ik denk niet dat een nieuw account met mail 3 aanmaken daar iets aan verandert, en ik wil gewoon mail 2 voor telefoonnummer 2 gebruiken.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 10, 2025

Hoi ​@TBer , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Wat jij wilt, is in principe gewoon mogelijk hoor! De snelste manier om dit te regelen is door even contact op te nemen met onze Helpdesk en daar kun je tegenwoordig ook zelf een belafspraak voor inplannen. Zij kunnen je gegevens er direct bij pakken en dit voor je in gang zetten. Laat je ook nog even weten of het op die manier is gelukt? Alvast bedankt!