Skip to main content

Hallo,

Ik heb een KPN mobiel tel ab afgesloten op 21 sep voor mijn nieuwe iPhone.. Ik heb tot op heden aan niemand mijn nieuwe telnr doorgegeven. Toch werd ik sindsĀ 21 sep al 5 keer gebeld door een onbekend

nummer en 2 keer door een anoniem nr. Anoniem neem ik absoluut niet op. Het onbekende nummer heb ik teruggebeld, waarop alleen met hallo werd gereageerd. Op mijn vraag waarom hij belde, zei de beller, dat hij per ongeluk een verkeerd nummer had ingetoetst.. Het is dan wel erg vreemd, dat hij daarna nog 4 keer heeft gebeld. Ook vandaag 1 okt weer.

Ik vraag mij af of ik gehackt ben en voel mij zeer onveilig. Dit is mijn eerste telefoon en ik wilde daar ApplePay opzetten, Dit durf ik nu niet meer te doen.

Weet iemand wat hier aan de hand is?

Agrith

HalloĀ @AgrithĀ 

Ā 

Telefoonnummers worden na een aantal maanden opnieuw gebruikt, jij hebt nu een nummer gekregen van iemand die dat heeft laten vervallen of een ander nummer heeft genomen.

Degene die jou nu steeds belt zal dus de vorige eigenaar van dat nummer willen bereiken en toen hij jou aan de lijn kreeg gedacht hebben dat hij het verkeerde nummer gebeld had.
Dat hij het daarna opnieuw belt is dan logisch, je zou kunnen opnemen en zeggen dat jij dat nummer nu hebt en de vorige eigenaar van dat nummer niet kent.

Ik heb dat met mijn huidige nummer ook gehad, in het begin werd er steeds naar een vrouw gevraagd die ik niet ken, na een tijdje hield dat vanzelf op.

Ā 

Je hoeft dus niet bang te zijn dat je nummer gehackt is.
Je kan via de klantenservice 0800-0402 een nieuw nummer aanvragen maar de kans dat hetzelfde gebeurd is aanwezig.

Reageer